Toen ik mijn 3 jaar oude T7C pas op het veld aan zette viel het me op dat ik wel het opstartpiepje hoorde maar het display was uit. Het bleek dat de aan-uit schakelaar, hoewel in de aan stand toch uit was. Heel licht aanraken was voldoende om soms het contact te maken of te verbreken, zonder de schakelaar te verschuiven.
Na 10 keer heen en weer schuiven werkte hij weliswaar weer goed, maar ga met zo'n zender natuurlijk niet vliegen.
Thuis de zender opengemaakt en daar trof ik nogal wat gemalen droge grasspietjes en grasstof in de zender aan. Die zal ik sowieso eens met perslucht helemaal schoonmaken. De aan-uit schakelaar is ook van een open model (zie foto).
Mijn vraag is nu of ik kan aannemen dat de schakelaar last heeft van vuil en of van corrosie? Versleten, na drie jaar gebruik lijkt me wat snel immers.
Schoonmaken met alcohol en perslucht? Ik heb ook nog een busje contactspray, maar gebruik dat eigenlijk nooit, omdat ik daarover zoveel verschillende meningen hoor.
Tips zijn welkom.
Na 10 keer heen en weer schuiven werkte hij weliswaar weer goed, maar ga met zo'n zender natuurlijk niet vliegen.
Thuis de zender opengemaakt en daar trof ik nogal wat gemalen droge grasspietjes en grasstof in de zender aan. Die zal ik sowieso eens met perslucht helemaal schoonmaken. De aan-uit schakelaar is ook van een open model (zie foto).
Mijn vraag is nu of ik kan aannemen dat de schakelaar last heeft van vuil en of van corrosie? Versleten, na drie jaar gebruik lijkt me wat snel immers.
Schoonmaken met alcohol en perslucht? Ik heb ook nog een busje contactspray, maar gebruik dat eigenlijk nooit, omdat ik daarover zoveel verschillende meningen hoor.
Tips zijn welkom.