Aan/uit zetten van verlichting via ontvanger

• Topicstarter Topicstarter Bakker
  • Startdatum Startdatum
B

Bakker

Guest
Ik meen mij te herinneren dat er ergens een topic liep over het op afstand aan en uit zetten van je verlichting d.m.v. het 3e kanaal op je ontvanger.

Weet iemand die nog te vinden? Of heeft iemand een tip hoe ik dat kan doen? Nu brandt alles constant.

je hebt normaal nog een knopje waarmee je het 3de kanaal bestuurt.
druk er eens op enzie of er iets veranderd zoniet weet ik het niet ;)

ja dat klopt, echter er blijkt ook een soort kabeltje met een switch erop die gewoon als aan en uit knop reageert. Ik heb het hier ergens gelezen maar kan het niet terug vinden...

waarschijnlijk gewoon een 5v print relais met een condensatortje ervoor. weet het zelf nog neit zeker, maar dit was mijn idee om lichten aan en uit te kunnen zetten op een Slayer kap (als ik die onderdelen binnen krijg)

een ontvanger heeft op zijn signaal pootje een pwm signaal staan. als je heir een condensator overheen zet kun je mooi de gemiddelde waarde van dit signaal nemen. (deze kan dan stijgen en dalen naarmate het pwm signaal veranderd.) en boven een bepaalde waarde zal het relais schakelen,.. theoretisch.
zoals gezecht, dit was ik eerst zelf van plan, maar heb het nog neit getest, en heb er ook nog neit naar gezoch om eerlijk te zijn. :)

Back