Aanbieding voor F5B vliegers

Hey Gert Jan,

het is een leuke aanbieding, maar jij zat toch in de Markus regelaars? Heb je toevallig ook een HV grote stromen Markus regelaar in de aanbieding ;) ?

Greetz, Aldert

Haha, ja maar Markus doet heel moeilijk over garantie en zo.
En ze hebben geen HV regelaars.
Dus even op zoek gegaan naar een "goedkoop" alternatief.

GJ

Goed bezig Gert-Jan!

Voeg ik er nog iets aan toe.

Avionik B1L met B08 T-staart te koop. Er zijn er 2 te koop. Gebouwd en vlieg klaar gemaakt door Sergey (de fabrikant) en ingevlogen door de Italianen.

De #2 en 3 van de Italianen vliegen met deze toestellen en ook de #1 uit de USA vliegt met dit toestel.

Prijs is geloof ik 800 euro (inclusief alle servo's).

Stuur mij een mailtje als je interresse hebt, dan verwijs ik je door.

Snel zijn want deze kisten zijn zeker binnen een week weg al dan niet sneller!

Jos

Uhh, geen?

Neu kan ik niet aan komen en met Plettenberg schijnen ze niet goed te werken.

GJ

Een Kira FAI F5B of zo?
Dat zijn ook geen koopjes...
Ik denk dat ik 10% korting krijg bij Kontronik, zit je op 320 euro voor een motor.

GJ

In kombinatie met een neu of plett gearbox zeker, nu de mijne heeft het nog niet begeven. En ik heb deze week gratis een nieuwe JIVE toegestuurd gekregen met de laatste software Aj7. Er zat ook een chocolade kerstman :D in het pakje, leuk en goede service van Kontronic :D

Val

GJ

CC - Plettenberg,
Bij CC moet je een en ander instellen voor het werkt, daar lees je dan eerst de slechte ervaringen van. daarom wil het dus nog niet zeggen dat een plet niet samen kan volgens mij. is er prijsverschil tss plett en cont? de eerste is wel bewezen kwaliteit.

Kontronic,
momenteel gebruik ik de 600/30 voor 200€ Het verschil met de fai is natuurlijk de ventilator en het toerental af fabriek van 50K naar 70K rpm en een iets hogere kv voor de 6s fai lees ik 3400kv

Waarschijnlijk dat Neu de goedkoopsten zijn alhoewel ze daar ook een fai reeks hebben 1510 voor meer.

Val

Val, laat die chocola maar zitten. Doe mij maar liever een regelaar die het niet begeeft, de software op een willekeurig moment er mee kapt of geheel in rook op gaat.

Idd, zou ik dan voor een Kira 600 gaan zonder vertraging en zonder ventilator. Dan zelf even een Neu vertraging er op schroeven. Is best simpel werk. Dan heb je naar mijn mening een hele goede en vooral betrouwbare motor.

Zit dan meteen te denken aan 3600KV versie met 6.7:1 op 6S en RFM 15x16 prop. Later onze eigen hoge toeren prop natuurlijk. Wat die Italianenen kunnen, kunnen wij ook! ;)

In ieder geval gaat het er om dat je met Kontronik en ook Hacker motoren een goede combinatie hebt met de CC Phoenix regelaars. Dat gaat heel goed samen! Erg betrouwbaar!

Idd natuurlijk kan je ook gewoon een Neu bestellen van Steve Neu direct of via eFlight ofzo.

De Kira FAI heeft ook de 6.7 gear, ik zie de motor staan voor 360 euro.
Een Neu is volgens mij 310 euro bij Eflight (omgerekend).

Tja.. als ik dan kijk wat de Plettenberg / Schulze combo mij gekost heeft dan zou ik toch weer een Plettenberg met Schulze kopen.

En inderdaad Val, hoe meer instellingen er op een regelaar zitten, des te eerder hij stuk kan gaan.
Je moet weten wat je doet.

GJ

Jos,
Ik heb nog niets gehoord over rook, enkel hadden de oudere versies een te gevoelige current limiet.

Mijn vorige JIVE was voor de botten doordat ik + en - omgewisselt had tijdens programmeren. ik had mijn laad kabels gebruikt om van 6mm naar 3,5 te gaan om zo een 3s pakket te gebruiken (5 of 6s is anders een beetje veel bij testen). hierbij zijn de kleuren dus geswitcht en de reg kwam een beetje warm :mrgreen: na deze uitleg aan kont heb ik dus voor niets een nieuwe gekregen.
Natuurlijk had deze regelaar gewoon direct gewerkt, dan zou dit niet gebeurd zijn.

GJ,
Ze hebben ind een 6,7 daar vlieg ik mee, maar iemand slaagd erin om bij grof geweld het ringtandwiel los te krijgen.dus voorzichtigheis is hier geboden.

Voor hoeveel kan je een Plettenberg / Schulze combi aanbieden, dan hebben we ze bijna allemaal overlopen, buiten YGE en Lehner.

Laatst bewerkt:
Oh, YGE kan ik ook wel krijgen maar Heino heeft niks voor F5B.
Lehner geeft pas korting vanaf 1200 euro of zo.

Over Plettenberg / Schulze combi stuur ik je een PBtje.

GJ

Val, ik heb het over de Jazz FAI18 waarvan ik er reeds 2 heb gerookt.

De Jive is niet bedoeld voor F5B. Dat heeft Kontronik mij reeds verteld.

Zeg het nog een keer, een Kira motor en CC Phoenix is naar mijn mening de meest betrouwbare combinatie die je kunt verzinnen.

Jos

Back