aandrijfas midden voor TT01 body

Discussie in 'Electro onroad' gestart door guyken, 16 jun 2017.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    dag ,

    Ik heb verleden jaar een TT01 gekocht en daar een paar maanden mee gereden . Toen heb ik de plastiek roulementen vervangen door "echte kogellagers" . Bij het vervangen echter heb ik de aandrijfas die in het midden zit ( plastiek versie ) ergens te veel verbogen bij het terug ineen zetten . Als nu gas geef maakt die veel herrie en ik zie ze ook serieus "slaan" . Normaal ben ik niet zo onhandig met monteren en demonteren maar hier moet me toch iets ontgaan zijn . Heeft er iemand een goed filmpje zitten of duidelijke foto's waar er aandacht moet besteed worden bij het plaatsen van die middenste as ?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    1 diffhuis of diff loschroeven om ruimte te krijgen en netjes in de outdrives van de diffs steken als je de losse diffhuis of diff weer terug zet.
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    download anders ook ergens de montage beschrijving van de TT01 , dan kan je ook zien in welke volgorde e.e.a. gemonteerd moet worden.
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Is er nu veel verschil tussen plastiek en metalen aandrijfas ? Alvast bedankt voor de tips .
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Weet er iemand of de as van de TT02 ook past op de TT01? Ik ga het zelf ook opzoeken maar hoe meer meningen ...
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Passen weet ik niet maar het verschil tussen een plastic an de alu shaft is de flex. De plastic heeft veel flex welke mogelijk er voor zorgt dat de voorwielaandrijving er later in komt dan achter. Voor een leek die over de straat scheurt zal je er weinig van merken, probeer je serieus rondjes op een circuit te rijden kan de auto in de bochten onbetrouwbaar aanvoelen.
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ondertussen metalen drive shaft gekocht , moet ze wel nog steken . Er zat zelfs geen mousse in de banden , ook gekocht .
     
  8. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    de centrale as van de TT-02 past niet in de TT-01 (of andersom die voor de TT-01 past ook niet in de TT-02) en voor montage goed de handleiding van de auto volgen!!!!
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Toch bedankt voor reactie , zo weet ik dat voor in de toekomst ook . :)
     
  10. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam

Deel Deze Pagina