aandrijfas pakt niet meer???

• Topicstarter Topicstarter RagDMezzegis
  • Startdatum Startdatum
R

RagDMezzegis

Guest
hoi.. net n hele dag gesjeest hier over de lokale wegen..

hele buurt op stelten gebracht ( wist niet dat er zoveel kinderen in de buurt woonde zeg )

na n tank of 10 zonder problemen gereden te hebben.. hield hij er mee op.

ik kan wel gewoon gas geven etc.. en d emotor draait als n zonnetje.. alleen pakken de wielen t niet meer op.

aka.. als ik gas geef.. blijft de auto staan... als ik heeeeeel weinig gas geef gaat de auto n beetje naar voren toe.. maar zodra ik n ietsiepietsie meer gas geef staat ie weer stil..

waar kan dit door komen? k denk dat de motor zijn power niet meer goed doorgeeft naar de aandrijfas.. is dit n goede beredeniering?

en wat is hier aan te doen?

kopeling kapot?? want zo tehoren doet je motor het wel aleen kan hij de kracht niet naar de wielen overbrengen ;)

Kijken naar je koppeling dwz naar je schoentjes en veertjes. De piniongear(clutchbell draait ) grijpt wel in de spur?

Je moet gewoon ff in je auto volgen waar het precies stopt de aandrijfing.

Want als bv je cardan wel meedraait, maar je wielen niet dan kan het ook wellicht iets niet goed zitten in je differentieel lijkt me.

de wie ze wat waar en waarom.. draait.. en hoe wie waar ... ehh..

ik breng m maandag wel even naar me local modelwinkel :-p
geen ideee waar jullie t over hebben nl :-p

oke ik neem aan dat je een 4 wiel aangedreven auto heb oke ;)
dan heb je in het midden een spur gear (grote tandwiel) en een clutshbell (kleine tandwiel dat aan de motor vast zit.

het probleem kan in de clutshbell zitten (eigelijk de koppeling van je auto) die kan verspeten zijn of beschadigd.

het kan ook bij je differentieel zitten (als je niet weet wat het is <google>)
dit kan je checken door de spurgear te draaien en kijken of je wielen ook draaien ;)

kijk ook even of je spur gear en je clutshbell goed contact maken.

ik hoop dat je hier iets mee kan ;)

de wie ze wat waar en waarom.. draait.. en hoe wie waar ... ehh..

ik breng m maandag wel even naar me local modelwinkel :-p
geen ideee waar jullie t over hebben nl :-p

Dan lijkt het me verstandig als je eerst de basisbeginselen gaat leren.....

Als je niet eens weet hoe de onderdelen van je auto weten dan ontbreekt het dus al aan de basiskennis die je nodig hebt bij het beoefenen van deze hobby .....

Zou eerst maar eens aan die basisbeginselen beginnen ;)

ok ik heb alles gechecket.. en die clutchbell en dat grote tandwiel pakken iet goed meer..

die kleine tandwiel aan de motor ziet er goed doorgesleten uit.. en als ik mijn wielen naar achteren draai, dan slaat hij soms helemaal vas ( aka de tandwielen komen met de "tanden"tegen elkaar..

denk dat dat gekomen is toen ik vanmiddag VOL GAS ging.. 180 graden draaide.. en toen weer vol gas ging terwijl me auto dus eigelijk met n bloedgang achteruit reed.. ipv eerst te remmen had ik m nog steeds vol open staan.. denk dat ik toen de hele zooi geforceerd heb en doorgedraaid//versleten heb....

zou dit een logische verklaring zijn?

ow.. met dat grote tandwiel is niet veel mis.. als ik daaraan draai.. draaien me 4 wielen prima nog...

dan heb je je spur en je clutshbell een goede oplawaai gegeven en denk ik dat je het moet vervangen, maak anders even een foto van je spur en clutshbell zodat we kunnen zien hoe erg versleten ze allebij zijn ;)

Laatst bewerkt:
Tsja, je zegt dat je er nog wel zelf aan kan draaien en dat dan de wielen meedraaien. Maar als je de motor start draait ie met veel meer toeren dan dat jij met je hand kan draaien. Bovendien zou ik ook ff zorgen dat je wel goed checkt of alle schroeven nog goed vastzitten.Zoals het schroefje om de koppelng bij elkaar te houden. Wellicht kan het ook zo zijn dat je motor wat verschoven is en dat ze daardoor niet goed in elkaar meer grijpen. Dus weer goed afstellend ie hap!

Back