aandrijfas van een torpedo

Hallo;
Voor de aandrijving van mijn volgende projekt(2 man chariot,of bemande torpedo)ben ik op zoek naar de konstruktie van de as van een torpedo?
Volgens mijn documentatie zitten er op deze torpedo's een linkse en rechtse schroef op 1 as?
Wie kan er mij vertellen hoe je dit het beste aanpakt?Ik zal werken op een schaal +- 1/6.(er moeten later nog 2 duikers erop zitten)
Hoe moet je zo een as maken?
De diameter van de torpedo zal rond de 80 a90 mm zijn,lengte 1,12m
Enkele foto's te zien op www.rc-boten.tk bij allehande vb.

Groetjes
Marc

hoi marc
het zijn twee assen de buitenste is hol en de aandrijving is afhankelijk van je ruimte twee motoren is het simpelste maar in jou geval zal je een tandwiel construktie moeten maken zoiets als een difirentieel van een auto aandrijving in die geest zal je moeten denken .zonder dingen uit te proberen zou ik het ook niet exact weten maar dit kan het begin zijn.maar op jou schaal zal het een hoop gepruts zijn maar niet onmogelijk en nu ik mee zit te denken kan het ook nog weleens makkelijk zijn maar daar moet ik even op broeien. ja er valt wat op zijn plek ik geloof 3 conische tandwielen en een haakse overbrenging. even wat verder gedacht als je de middelste as aan drijft moet de tandwielen de buitenste as aandrijven dus de motor kan er recht achter.
groeten fred

Bedankt mannen,het zal beslist niet te makkelijk worden zo te zien?Zou het ook niet werken wanneer je 2 dezelfde schroeven achter elkaar plaatst op dezelfde as?Alleen maar voor het zicht dan,ze zullen vaneigens hun werk niet juist doen,maar ja? :oops:
Zou hij ook varen met 1 gewone schroef,zonder rond zen as te tollen?
Groetjes
:D Marc

ik denk dat het afhangt van het type torpedo , ik bedoel als er heel kleine stabilisatie vinnen opzitten en je stopt er een motor in met een behoorlijk koppel dan zal de torpedo denk ik op zn minst scheef gaan varen.
het lijkt mij just een uitdaging om de boel werkend te krijgen met 2 schroeven die tegen elkaar indraaen.
als je opzoek bent naar konische tandwielen, ik heb ze wel eens bij conrad besteld ze hebben daar ook kustof tandwielen.
kijk maar is op www.conrad.nl
groeten Gertjan

Back