aandrijfriem HK 450

Ik vlieg een HK 450 met upgrade hoofdrotor en staart. Nu moet ik echter na iedere twee vluchten de aandrijfriem weer aanspannen. Ik heb al eens de riem vervangen; ja, wel met zo'n Hobbycity riem. De vraag is of dit nu komt omdat de riem steeds slapper wordt, of doordat de staart steeds losser komt te zitten.

Iemand hier ervaring mee. Tips zijn welkom.

Thx

Dit komt waarschijnlijk omdat de staartbuis niet goed genoeg geklemd wordt in het boomblock.
Hoewel hij goed vast lijkt te zitten schuift de staartbuis toch heel langzaam een stukje naar binnen waardoor de riem slap komt te staan.

Is een bekend probleem.
Een oplossing hier voor kan ik je helaas niet geven omdat ik dit probleem zelf niet gehad heb bij mijn heli's.

als het idd de buis is die wegloopt kan je een klein zelftappertje door het plastic van de boomlock en door de buis heen, nooit meer last van!

Of een klem om de buis tegen het huis aan zodat hij niet verder naar binnen kan schuiven. Of een stukje tapen om de staart waar hij het huis in gaat of...

Met een schroef je staartbuis vastzetten heeft ook een nadeel:
Als je riem zelf slapper wordt (slijt) kun je hem niet meer strak zetten.

Beter is dan om met een klem oid om de buis tegen het boomblock vast te zetten.

Succes

Dank voor de reacties. Zo'n klem is een idee, maar dan zit mijn staart servo in de weg. Ik ga toch het schroevie maar eens proberen. Per slot van rekening kun je ook door de staart iets uit de buis te trekken de riem opspannen.

Als je servo zo dicht bij het huis zit kan je hem ook gebruiken om de staart te borgen.

Back