Aandrijving elektro zwever.

• Topicstarter Topicstarter sitting duck
  • Startdatum Startdatum
S

sitting duck

Guest
Ik heb voor een prijsje een BMI montana 1800 op de kop kunnen tikken.

Ik heb hier nog een 18 amp regelaar liggen met rem ,8 Kan cellen,en een jamara hs 480 . Wat zijn de mogelijkheden hiermee. Mischien een vertraging op de 480,een speed 600 onder de 18 Amp met de KAN cellen en de regelaar?

Hij moet niet recht naar boven gaan,zolang ik maar boven geraak is het goed.

Hallo....meneer de Eend....

In de BMI Montana 1800 / Easy Pigeon zit standaard een 550 motor....
Je kan er echter ook een gewone goedkope speed 600 inzetten. Deze zijn qua gewicht nagenoeg gelijk en presteren mijns inziens zelfs beter. Let wel op dat je niet teveel ampere's gaat trekken, omdat je regelaar maar 18 Amp aan kan....
Zelf heb ik dit vliegtuig in 2 uitvoeringen:

De originele BMI Montana 1800 met de volgende onderdelen:
Motor: speed 550 ( 8,4 V )
Klap-Prop: 8x4,5
Accu :7 cellen 1700Mah
Regelaar: Kontronic Rondo 600
Ontvanger: ACT Micro 6
Servo's: Goedkope standaard servo's ( MS11 )

De oudere versie: Simprop Easy Pigeon 1800
Motor Speed 550 ( 7,2 )
Klap-Prop 8x4,5
Accu:6 cellen 1700 Mah
Regelaar:Multiplex Pico Control 400 Duo 30 Amp cont - 40 amp piek 6 – 12 cellen
Ontvanger: Robbe Futaba FP-R115F
Servo's:2 x Robbe Futaba S3003

Zie: http://members.home.nl/zaktindegeute

Ik heb de vleugel van mijn mijn allereerste BMI Montana 1800 een paar jaar geleden tijdens een reparatieklusje in het midden wel verstevigd. Tijdens 1 van de eerste loops begon hij toch wel "hoorbaar" te kraken. ik heb daarna de folie in het midden weggesneden en daar boven en onder enkele plaatjes lichtegewicht triplex ingelijmd (epoxy) daarna een nieuw stukje folie er over geplakt en klaar was Gertje....
Indien je ooit een reparatie moet uitvoeren aan de vleugel, dan zou ik dit zeker doen, maar als je gewoon rustig wilt zweven met deze superkist dan zou ik het laten.

Al met al is dit echt een lekere electrozwever die je menig uur vliegplezier zal geven...

Graag hoor ik je bevindingen met deze kist....
suc-6 ermee

[font=Arial, sans-serif]Gert[/font] :wink:

Back