Aandrijving HPI Sprint

Hoi,

Vandaag heb ik met mijn vriend met de HPI sprint gereden, maar op een gegeven moment liep de aandrijving niet meer soepel. Als je gas gaf dan draaide het motortandwiel en de spur wel, maar de riemen werden niet aangedreven.

We hebben er even naar gekeken, en er was ook iets krom. Hier een foto:
mvg Bram

LOL je hebt gelijk. Mijn vraag was dus: Weet iemand waardoor het komt dat de riemen niet draaien. Of weet een oplossing

mvg Bram

pinnetje

In de kleine tandwieltjes op de gearshaft zitten beiden een pin.
Zitten deze nog op hun plaats ?

Er zit een pinnetje bij de tandwielen met de riemen. (net zo iets als bij de wielen toch?)
En waar moet dat pinnetje van de spur zitten

mvg Bram

het zwarte stuk plastic waar je spur op geschroefd zit zit vast met 1 schroefje in de as. dit schroefje kan er overigens uitgaan na veelvuldig gebruik. die moet je dus in de gaten houden. als je dit plastic stuk eraf neemt zie je een pinnetje...of juist niet:P

Dat ding op de foto boven het motortandwiel? Hoe kan je die eraf halen, want deze is krom

mvg Bram

zit er een schroefje in het midden van dat ding? als die eruit is kun je hem zo van de as trekken. als ik heel goed kijk op de foto lijkt het of je as daar krom is geslagen! dus wss moet de complete as eruit om hem te richten of te vervangen

De as lijkt mij niet gebogen te zijn, maar dat zwarte ding waarop de spur zit vastgeschroefd, heeft wel z'n tijd gehad (dat ding net boven de motortandwiel)

Die moet vervangen worden. Is dit onderdeel goed daarvoor? HPI Spur Gear Mount (1 pce/Sprint)

Ik heb dan ook nog van die pinnetjes nodig. Heeft dat ook nog een speciale naam. Want op modelsport kan ik het niet vinden

mvg Bram

Laatst bewerkt:
wat is er met dat ding gebeurd dan joh? ja is idd het juiste onderdeel (het nummer ervan is 86004 volgens mijn boekje dus dat klopt). die pinnetjes staat bij z262 als onderdeelnummer.dit zijn pinnetje van 1,5 mm dik en 8 mm lang. dus als je een spijker van de juiste dikte hebt en je knipt hem op maat;)

Oke, ik zal eerst eens een mail sturen naar de dichtsbijzijnde modelbouwwinkel (Heerhugowaard) of ze daar de onderdelen hebben.

Maar heb ik nog meer nodig dan die 2 onderdelen?

Waarschijnlijk is het gebeurd toen ik en mijn vriend aan het rijden waren (firestorm en Sprint) op de skatebaan (op het vlakke gedeelte alleen) en hij reed precies onder een betonnen schans. Daar kwam hij dus tot stilstand (in de troep) en uiteindelijk kregen we hem er wel uit, met een paar takken enzo.

Ik denk dat het toen gebeurd is

mvg Bram

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ga die onderdelen bij modelsport.co.uk bestellen. Het is maar 3 pond verzenden.

Maar is er nog iets wat handig is om bij te bestellen

mvg Bram

vriend van mij had deze auto ook. en zijn achter diff ging finaal naar de klote. dus die zou ik ook nog even bij bestellen;)

Altijd handig om in huis te hebben.

Oke

Ik ben dus van plan om hem te verkopen, en dan is het wel handig dat ie 100% in orde is.

mvg Bram

Nee, stoppen zou ik nooit doen;)

Het word iig een offroad auto. Wat voor een moet ik nog kijken

mvg Bram

Ik heb nog een hele mooie snelle vette DT 02 ms (De TRF versie van de dt 02) staan.
Met LRP Quantum competion 2 regelaar.
Dikke transpeed ms motor 10t
Digitale futaba servo.

Zenderset gebruik ik zelf, voor men xray.
Accu kun je eventueel wel bij krijgen (4200).

Deze buggy is zeer goed onderhouden. Heb de buggy toevallig gister nog hellemaal schoon gemaakt, opnieuw geolied etc.
Alle dingen die ooit stuk zijn gegaan zijn vervangen.

1cdRQwvVwLA[/media] - Fast Tamiya dt 02 ms buggy *Must see*
Dit is mijn dt 02 ms;)

Laatst bewerkt door een moderator:
is het nou echt nodig om overal reclame te lopen maken voor je buggy. zet hem in het verkooptopic en klaar. mensen die zoiets zoeken kijken daar wel. dit slaat nergens op in hele andere soorten topics jouw spullen proberen te verkopen.

Ik zoek niet echt een buggy, maar een stadium truck. Toevallig ben ik er net een tegengekomen op Marktplaats. De auto is niet zo goed, maar de electronica is zeer goed.

Maar eerst eens kijken of ik de sprint aan iemand kwijtkan.

mvg Bram

Back