Aandrijving RBC Microwarbird

• Topicstarter Topicstarter Michel T
  • Startdatum Startdatum
M

Michel T

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb al een aardige tijd een bouwdoosje van een RBC micro mustang liggen en het wordt nu tijd om daar maar eens aan te beginnen.
Dit wordt mijn eerste kleine vliegtuig waar ik lipo in wil hebben.

Nu zou ik graag wat tips willen hebben voor een goede aandrijving, zoal welke lipo's en welke regelaar. Ik ben er wel uit dat het een Speed 300 moet worden.

Alvast bedankt.

Ik heb een tijdje geleden deze gebouwd en ik heb er even mee gevlogen met een 3cel lipo en 10bec regelaar ofzo iets en een 280 speed motortje. en als het er nu naar uit ziet wou hij wel vliegen dus deze elctronica lukt het wel.

Ik zou voor de SPD300 7.2V gaan, met 3 lipo celletjes. Gunther propje erop, en een 10A regelaar met LiPo afslag.

Bedankt voor het antwoord, nu ben ik weer een stapje verder. Aan wat voor capaciteit moet ik denken voor de 3 lipo celletjes?

Vlieg nu bijna 2 jaar met sp300/7.2v, gunther proppie ( alu menemer erop!) en 3s1p kokam800 en shulze 10A regelaar. met flinke rolroeren erbij en je hebt echt een beest! klimt als een speer en rollen die geen andere kist je nadoet 8) geloof al snel een stuk of 5 per seconde EN hij blijft heel :) Windkracht 5 is deze setup ook tegen opgewassen. wel flink knuppelen LOL!! net7 minuten voor de zekerheid maar landen want er zit geen lipo afslag op. motor wordt best warm maar houdt het nu al erg lang vol. een sp280 geeft bij mij al na een maand de geest.

grtz! Erik

afb14995.jpg

Back