Aandrijving Smit Singapore / Rotterdam

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Wie weet wat de diameter van de schroeven is voor een Smit Rotterdam / Singapore Schaal 1:50

En kan ik hier een Power 1000 voor gebruiken ?

Ik meen eens gelezen te hebben dat de diameter van de schroeven 4.75 meter is. 1:50 zou dit dus uitkomen op 9.5 cm.

hier enkele foto's van ons bezoekje:
afb1048.jpg

afb1049.jpg

Jippy, weer een rotterdam/londen/singapore liefhebber erbij...kijk eens op mn site: www.smitwijsrotterdam.tk of www.geocities.com/kor_vanessen/index.html

hoi,
De power 1000 is een goede keuze.

En welke boot wil je gaan bouwen??
De London, de Rotterdam of de Singapore en in welke hoedanigheid??
Als Smit of als SmitWijs???

groet, Ronald

Ze lijken toch allemaal op elkaar en iedereen geeft zijn eigen smaak er aan.
Ik denl dat ik de Smit Singapore ga bouwen aangezien ik in Delfzijl ben geboren, waar dit schip ook is "geboren"

Power 1000 met 9,5mm schroeven, gaat wel goed komen.

Power 1000 kan prima samen met 95mm schroeven, 9,5mm is wat aan de kleine kant.

EJK

Hoi,

Hou je er erg in dat de Smit Rotterdam en de Smit London echte zusterschepen zijn, maar dat er tussen deze twee en de Singapore wel degelijk (grote) verschillen zijn.......

Als je de kunststofromp van SMB rompen gaat gebruiken, hou er erg in dat je die dus moet aanpassen.

Dat het schip ietsje langer is, is in model te verwaarlozen, maar dat er aan de achtersteven wijzigingen zijn aangebracht, dat moet je wel doorvoeren.
Aan de 'opbouw' en het achterdak zijn ook de nodige aanpassingen nodig......
Want een Rotterdam/London bouwen en hem Singapore noemen is niet 'echt'

Mocht je meer info willen, geef het even aan.

succes met de bouw
Ronald

Dat deze schepen niet gelijk aan elkaar zijn, wist ik niet.

Mijn excuses. Ik heb al weel heel veel informatie over de rotterdam (dankzij het forum), maar nog niet over de singapore.

Dan maar de rotterdam.

Volgens mij zijn de ropmen van SMB van polyesther ?
of is die van schaal 1:175 aleen van polyesther.

ps. Verwacht niet teveel trekkracht sloeg dus op die 9,5mm schroeven.....

Hoi,

De rompen van SMB zijn allemaal kunststof, wat voor spul het is weet ik niet. Daarvoor kan je het beste even contact met hem opnemen.
(helaas ben ik de link kwijt, ik ging altijd via de hmbc naar zijn site. Helaas is daar de link weg)

Maar laat je niet weerhouden om de Singapore te bouwen. Iedere modelbouwer bouwt de Rotterdam, als ze dergelijk schip gaan bouwen.
Zo bouw ik ook de Witte Zee III en niet de Zwarte Zee IV, ook omdat iedereen met de Zwarte Zee IV vaart.

Van de Singapore is ook genoeg info verkrijgbaar.
Als je nog even kan wachten (mijn PC is defect) dan kan je over een poosje genoeg foto's van de Singapore vinden op mijn website.
Ik heb namelijk een bezoek gebracht aan dit schip afgelopen zondag in dok.

De juiste tekeningen zijn via het sleepvaartmuseum in Maassluis vast wel te krijgen.

Het is toch leuk om iets origineels te hebben......

groet, Ronald

Ik ben nu nog bezig met de Smit Nederland, dus ik heb nog wel even.
Ik hoop dat ik de foto's een keer kan zien.

hallo..... eerst maar eens zeggen dat er hier een hoop info staat.....
Ben zelf met de bouw van de "Smit Singapore"bezig ......
Staat al ff droog ivm verhuizing en anders, maar er komt schot in......
Het model was zonder kopschroef dus heb er maar zelf een in geplaatst.....
We horen en zien wel van elkaar.....

groet..Frans.

@velde

zoals je misschien al gezien hebt op mijn website heb ik aardig wat info over de verschillende schepen (sigapore, rotterdam, londen, new york, waker, hua an)in de vorm van heeeeeeeel veel foto's. Als je intresse hebt dan hoop ik het te horen (die brander zit er niet voor niets in :wink: ).
afb1091.jpg

hierboven het achterdek van de singapore, hieronder die van de smitwijs rotterdam...zie het verschil
afb1092.jpg

Groet, Kor

Back