Aangedrevenstuuras

• Topicstarter Topicstarter Ton Duits
  • Startdatum Startdatum
T

Ton Duits

Guest
Hallo modelbouw vrienden,

Ik heb voor mijn 4 assige MB truck een aangedreven stuuras besteld. Waar plaat ik hem eigenlijk. Moet het de voorste of de achterste as zijn? En hoe druk je dat dan uit! 8x6x2? Wie het weet mag het zeggen. Ook mijn versnellingsbak is opgestuurt naar Der Getriebedokter in Duitsland. Deze maakt er een ALLRAD van met 2 versnellingen. Zo heb ik ook wat meer ruimte om alles in te bouwen.
17554992ad42f0fb6.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi ton.

Dan wordt het een 8x6x4 (8 assen, 6 aangedreven, 4 sturend)

Maar of die voor moet of die in het midden tsja maakt het veel uit?? Ik betwijfel het.. Bij woubrugge zal je er weinig van merken in ieder geval.

hallo
cheeta bedoeld wielen ipv aantal assen,
als er een vooras aangedreven wordt is het meestal de 2e van voren,
en bij tamiya is het beter ook de 2e te doen ivm je versnellingsbak waar de as tegen aan komt bij inveren,
maar je hebt dan echter wel een probleem met het aandrijven vanaf je versnellingsbak naar de vooras,
ik heb een tussenbak van carson genomen en die tussen mn versnellingsbak en de achterassen geplaatst,
en vanaf daar naar voren toe,
terberg fm3000 10x8,tamiya basis en volvo fm cabine van bred last,
de voorassen van ttm carson 907002+907003,
groeten markioo

Hallo modelbouwers,

Bedankt voor de info. Ik heb mijn 3 bak om laten bouwen naar een 2 bak (zie foto) bij Der Getriebedoktor in Duitsland. Hier heb ik ook een uitgang naar de vooras en de 2 bak is veel kleiner en zal dus minder plaats in nemen.
175549fef0de95cc8.jpg

Mvg, Ton...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back