aangestoken(bouw begonnen)

Jongens jongens toch,na hier even rondgesnuffeld te hebben hebben julie me aangestoken hoor.
Heb zojuist m'n scania besteld :) bij stella models.Nou hopen dat alles goed gaat.(vast wel)
Nu mijn Hunter af is was ik al op zoek naar een nieuwproject Dat is dus dit geworden een scania +mfu+flatbed semitrailer.
Bouw is begonnen :banana:
Aankomst
31072007011.jpg

gelijk begonnen(kon het niet laten :D )
31072007012.jpg

31072007013.jpg

31072007014.jpg

31072007015.jpg

31072007017.jpg

31072007018.jpg

31072007019.jpg

En we zijn weer een paar uurtjes verder.
Ik bouw de truck eerst helemaal op zodat ik dan kan stoeien met de mfu,deze wil ik op zo'n manier plaatsen dat het interieur intact blijft.

01082007020.jpg

01082007021.jpg

01082007027.jpg

01082007028.jpg

01082007031.jpg

02082007033.jpg

02082007034.jpg

02082007036.jpg

02082007035.jpg

Nu de MFC even netjes wegwerken en dan kan hij weer uitelkaar om netjes gespoten te worden.
8O 8O

Mvg Eric

hallo
ja mijn vriend de zijne waren ook verleden week besteld bij stellamodels maar met minder geluk zijn trucks en trailers zitten vast bij de douane
hij zal een pakje btw en invoer rechten moeten bij betalen denk ik
dat is zo he met reclame op de forum's
t'zijn er nog die da lezen en als er teveel bestellingen binnen komen in een land dan gaan ze dat eens kontroleren enzo ziet u wat er van komt
ik had nog thans geen problemen met mijn bestellingen uit het buitenland maar zal nu toch wel even wachten
dus ik hoop voor jou dat je niet het zelfde meemaakt zoals een collega van mij

met vriendelijke groeten

heb hem maar gewoon in nederland besteld...kon ik lekker snel aan de slag ..

Ik heb hier wel een beetje ervaring mee heb ook een amerikaanse auto. 8)
Invoer rechten vallen over het algemeen wel mee,anders kun je natuurlijk ook vriendelijk vragen of ze het willen verzenden onder warrenty replacement of gift,dat scheelt ook wel een beetje maar dat willen ze niet altijd doen.
Het scheelt altijd geld omdat er hier niemand meer van hoeft te eten.

Mvg.Eric

Hoi,
ik ben nieuw hier maar volg het forum al een 3 tal weken.
Net als Happy-Spica ben ik een beetje aangestoken door dit forum en daarom heb ik ook een Scania R470 besteld maar dan uit Hong-Kong, via E-bay.
Hopelijk krijg ik ook niet te veel kosten van de duane etc...
Als ik eenmaal heb achterhaald hoe ik met paypal de verkoper kan betalen stuurt hij het pakket op en ontvang ik het binnen een 6 tal dagen :P .
Ook zal ik proberen een verslagje op dit forum te maken als ik de truck heb.
ps: de truck blijft standaard, 3-kanaal zender, geen MFU en voorlopig nog geen trailer, dit alles vanwege de prijs :? . Wel krijgt de truck een leuk kleurtje maar welk.... :?:

Philippe

Ik moet ook nog een multi f unit bestellen, doe ik na de vakantie als ik nog geld over heb :D :D

dit is mijn truck :

img0146la4.jpg

oplegger is al geregeld , nu nog een MFU :D

Nou de mijne is al onderweg hoor :D
Zal wel een flink pakketje wezen het volgende komt eraan

Scania R470 Highline + MFC +BB 8)
Flatbed Semi-Trailer
Semi-Trailer Light Set
Motorized Support Legs

denk dat ik hem zo wel aardig compleet heb :) Hier moet ik me eigen wel even mee bezig kunnen houden.Toch :?:

Mvg.Eric

Nou Eric,dan ben je gelijk lekker bezig.Vergeet je de regelaar en de zender niet????
Ik zal mijn trucks ook maar even op het forum zetten.Een hoop kennen mijn trucks al,maar om het jou even makkelijk te maken,bij deze.....
roadtrain01-07-07003.jpg

achter deze truck hoort nog een tanktrailer
VolvoFH12007.jpg

Deze Volvocabine heb ik geplaatst op het chassis van een King Hauler.Het gaat een bakwagen worden met wipkar
meetingEpe24-03-07028.jpg

Deze CIT wagen van Brink's nagebouwd naar een echt model,op een chassis van een Mercedes
VolvoMercedes17-08-06006.jpg

Een zelfbouw Alfa Romeo racetrailer,ook naar een echt model nagebouwd
VolvoFH12013.jpg

en zo staan de trucks in m''n werkkamer

Sinds kort heb ik ook een Scania van Tamiya.Deze moet nog in elkaar gezet worden.

En?? Ideeen opgedaan??????succes met de bouw van je Scania

Nou rottierood da's een hele mooie verzameling die je zo hebt. 8O Klasse hoor. 8)
Zender heb ik wel moet alleen een ontvangertje bij.
Regelaartje moet ik ook nog hebben dus suggesties zijn welkom. :?:
Ideeén heb ik wel maar ik wil even wachten tot ik hem in huis heb en kan zien van hoe het allemaal in elkaar steekt. :?:
Het bouwen & verbouwen vind ik meestal toch het leukst dus hij zal regelmatig een gedaante verwisseling ondergaan :lol:
Nu hopen dat hij snel aankomt.

Mvg.Eric

Regelaar zit in de MFU :wink: Hopelijk heb je wel een zender zonder digitale trims? Want dat werkt niet goed met de MFU.

KriZ zei:
Regelaar zit in de MFU :wink: Hopelijk heb je wel een zender zonder digitale trims? Want dat werkt niet goed met de MFU.

Dus dat is voor mij ook een probleem dan ?
Ik heb een Graupner MX-12 zender

Weet iemand of ik daar de MFU mee kan gebruiken ?

Dat gaat niet fijn werken. Je kunt wel rijden ,maar niet op afstand de lichten aan en uitdoen, motor starten enz. Misschien dat het wel werkt maar dan moet je bijvoorbeeld 25x het trimknopje gebruiken om het licht aan te doen, daarna weer 25x om terug naar neutraal te gaan. Met analoge trims schuif je hem gewoon in 1 keer naar rechts of links. Ikzelf heb speciaal een FC-16 zender gekocht voor mijn scania.

KriZ zei:
Dat gaat niet fijn werken. Je kunt wel rijden ,maar niet op afstand de lichten aan en uitdoen, motor starten enz. Misschien dat het wel werkt maar dan moet je bijvoorbeeld 25x het trimknopje gebruiken om het licht aan te doen, daarna weer 25x om terug naar neutraal te gaan. Met analoge trims schuif je hem gewoon in 1 keer naar rechts of links. Ikzelf heb speciaal een FC-16 zender gekocht voor mijn scania.

Als ik op mijn zender de trim vasthoudt staat ie binnen een mum van tijd helemaal naar rechts of links als je dat bedoelt.
Dus ik hoop dat het geen probleem is

Misschien heb je geluk. Bij mijn 9z werkte het zo niet echt makkelijk. Soms lees je dat het wel lukt en soms werkt het schijnbaar gewoon niet. Wel zijn er wat trucjes tijdens het calibreren om minder slag nodig te hebben. Staat op het duitse truckforum, maar weet zo even niet meer welk topic. In de handleiding van de mfu word trouwens ook aan gegeven dat je een zender met analoge trims moet gebruiken.

:D :D Ja Ja ik ben blij hij is eindelijk aangekomen.
Het heeft even geduurt maar de m'n spullen zijn er.
31072007011.jpg

Erg jammer is alleen dat ik morgen weer aan het werk ben :( voor een paar dagen althans :)

Ik weet niet of er nog behoefte is naar nog een bouw verslag van een scania maar ik hou voor mezelf in ieder geval een foto reportage bij.

O en jongens alle tips zijn welkom dit is de eerste truck die ik ga bouwen.

Mvg.Eric

Hmm... heeft inderdaad best lang geduurd vooraleer je pakje (toch een HEEL pakket als ik die foto bekijk :P ) terecht is gekomen want in een berichtje van 5 juli zei je al dat je op je spullen aan het wachten was. :?
Als het aan mij ligt, hoop ik dat je wel een bouwverslag van de truck maakt, is toch altijd leuk om eens te bekijken en commentaar/complimentjes bij te geven. En juist dezelfde foto's zal je wel niet maken, wel ongeveer, maarjah.

Philippe

Ik ben gelijk begonnen en heb ook al foto's gemaakt deze zal ik allemaal in m'n eerste bericht plaatsen lijkt me wel zo makkelijk.

Mvg.Eric

heee een vraag

jij hebt die scania gekocht wat voor pakket want ik kan twee soorten pakketen vinden
Scania R470 Highline + MFC +BB
Scania R470 Highline

maar ik wil er lichten in hebben net als wat jij hebt wat moet ik dan allemaal voor pakketen kopen

(ik wil geen trailer )

gr rick

Back