aangestoken(bouw begonnen)

hoi, ik ben hier nieuw, ik ben ook even wezen kijken voor zon vrachtauto alleen de prijs... dat viel me even vies tegen.

autozelf 299,--
mfu 339,-- of een goedkopere set 140,-- daarbij zit niet alles bij.
zender, 109,--

trailer dat varieert tot 200,-- tot ver in de 420,-- daarbij is keuze genoeg.

ik ben benieuwd of dit waar is.

mvg chris.

@ Chris

De prijzen die je hier hebt neergezet zijn de nederlandse winkel prijzen. Kijk eens op ebay voor aantrekkelijke(re) prijzen.
De Scania kan je met een beetje geluk in huis hebben voor 235 euro. Moet je niet de pech hebben dat hij er uit word gevist door de douane. :D
De MFU kost ongeveer 200,- inclusief verzendkosten. Maar deze is natuurlijk niet noodzakelijk om ermee te rijden. Deze kan je altijd later nog aanschaffen.

grtz,

anton

V8man zei:
@ Chris

De prijzen die je hier hebt neergezet zijn de nederlandse winkel prijzen. Kijk eens op ebay voor aantrekkelijke(re) prijzen.
De Scania kan je met een beetje geluk in huis hebben voor 235 euro. Moet je niet de pech hebben dat hij er uit word gevist door de douane. :D
De MFU kost ongeveer 200,- inclusief verzendkosten. Maar deze is natuurlijk niet noodzakelijk om ermee te rijden. Deze kan je altijd later nog aanschaffen.

grtz,

anton

beste anton,

ja ik dacht al zoiets, ik heb ebay al een paar keer voorbij zien komen en als ik zo eens las gingen die trucks als warme broodtjes over de toonbank maare 740,-- voor een truck pff maar wat jij noemde dat is al wat beter, zou je mijn uit kunnen leggen hoe ik aan zon vrachtwagen kan komen via ebay? paar tips of hints..

mvg chris.

@Acdc:
Veel mensen hebben met Stellamodels goede ervaringen en de prijzen zijn een stuk beter dan in Europa.
Ik hoop er aan de einde van de maand ook goede ervaring mee te hebben gehad :lol:

Een tip
Bestel als je truck gaat kopen ook een setje metalen kogellagers bij(zie link)
Stellamodels (een japanse webwinkel)
Deze metalen kogellagers zijn better als de standaard meegeleverde kogellagers (die volgens mijn van koper zijn).

Dus mocht je nog zo'n zetje op de kop kunnen tikken dan zeker dan doen!!!
Voor meer rij-plezier en een langere levensduur.

in duitsland om presies te wezen in solingen bij mbs heb je de mfu voor 269 €

roka zei:
Sorry misschien een domme vraag.
Wat is eem MFU

Geen vraag is dom!!!!
een MFU is een "Multi-Function Control Unit" Klik hier
Deze Unit bevat: een geluidsunit, snelheid regelaar, lichtzet, automatische ontkoppeling voor de schotel en een "trilmoter" voor de truck.

je hebt een 4-kanaals zender nodig om hem aan te sturen.

Ik ben helemaal nieuw op het forum en zou graag het 1 en ander willen weten.
Ik heb het pakket van de scania R470 gekocht (299 euro) kan ik nu meteen beginnen met de bouw of moet je meteen een zender en een mfu aanschaffen.
Weten jullie of er ook een Nederlands talige handleiding te down loaden is?
Om de auto helemaal compleet te hebben + zender wat gaat die dan ongeveer kosten?

Happy-Spica als ik de eerste foto's bekijk zie ik bij jou al die bedrading zitten terwijl die niet in de doos zitten.
Ik neem aan dat je hier een extra pakket voor nodig hebt.
Kan iemand mij vertellen welk pakket dit is en of ik dit later kan inbouwen.

Jullie zullen wel merken dat ik er nog geen verstand van heb en dat ik impulsief een aankoop heb gedaan.
Daarom zullen er van mij kant nog heel wat vragen komen maar ik heb er zin in.
Als ik iets in elkaar heb gezet zal ik de eerste foto's laten zien voor jullie steld dat natuurlijk niets voor maar voor mij als beginner natuurlijk wel.

Welkom :wink:

Een MFU is niet nodig maar is wel makkelijk als je hem gelijk inbouwt.
Er zit namelijk een vaarregelaar in die unit en je hoeft je model later niet helemaal overhoop te halen om de MFU in te bouwen.

Je hebt een 40mhz zender nodig. (de 35mhz is officeël voor de vliegende modelen)
Daar op moet je minimaal 4 kanalen heben als je een MFU wilt aansturen.
zonder MFU kan je ook met een 2 Kanaals zender uit de voeten.
een voorbeeld van een 4-kanaals zender Robbe Futaba T4EX FM (40mhz) + een ontvanger een 3 servos = €150,- (nederlands prijs)
een MFU is in nederland zo'n € 350,-

Dus +MFU en zender €500,- lichter in (NL)

In DE is de MFU mbs-modelbau €270,- naar dan komen er nog verzendkosten over.

Een Nederlands talige handleiding is er volgens mijn niet.

Geen MFU betekend een vaarregelaag aanschaven!!!

Bedankt voor je antwoord ik heb de zender besteld bij de zwaluw modelbouw.
Ik heb nog 1 vraag.
Waar is een vaarregelaar voor nodig en waar kun je hem bestellen?

Vriendelijke groet.

Hallo Hallo,

Ik heb ook het een en ander via stellamodels laten komen en ben nu in totaal 11.- euro aan de douane kwijt geweest.

even een kleine opsomming:
een king hauler
een flatbed trailer
drie scania's ook voor mijn collega bouwers
verschillende kleine onderdelen waaronder aluminium velgen
een pole trailer enz enz.

Stella zet altijd Gift op de pakkingsbon en een kleine prijs zodat als de douane dit ziet de belasting over die kleine prijs berekend.

dit zijn mijn trucks
P1020653.JPG

P1020220.JPG

Groetjes bollebeaus

Hoi Roka,

een vaarregelaar is voor boten maar wij hebben het over een snelheidsregelaar.
Dit is om de snelheid van de motor te beinvloeden.
Kan je voor ongeveer 12.- euro bij www.conrad.nl bestellen

voor iedereen ik heb een fotocollage gemaakt van mijn eerste truck een King Hauler.
deze is te zien op www.bollebeaus.nl/kinghauler.htm

Groetjes bollebeaus

bedankt voor de correctie, dat kom door al die duitse internetsites :wink:

Let op!! niet op alle snelheidsregelaars zit een achteruit-rij functie.
Misschien kan iemand een type noemen die hij gebruikt voor zijn truck? (ik heb me hierin nooit zo verdiept).

maar eens even leven in blazen

hoe ben je met je scania gevorderd, ik wil ook de scania bestellen maar ik kan hem niet vinden bij stella

ik denk dat ze tijdelijk niet leverbaar.
Stella heeft ze namelijk wel gehad ook als set in combinatie met een MFU.
En ook RC Station heeft ze niet in zijn webwinkel dus misschien zijn ze op

Dus even een emailtje sturen en je geduld gewaren ;)

Back