Aangetekend verzenden of niet?

• Topicstarter Topicstarter Addepat
  • Startdatum Startdatum
A

Addepat

Guest
Hoi,

Ik moet enkele onderdelen voor reparatie verzenden naar China.
Heb geen ervaring met verzenden.

Daarom de vraag of het voldoende is om het pakketje normaal te verzenden of aangetekend?

Graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

Zou er bij mij volledig aanliggen wat de waarde van het spul is.

Als het om "simpele" dingen gaat ( tot 250€) zou ik het persoonlijk niet aangetekend doen.
Loopt het bedrag hoog op, ( meer als 250€), dan zou ik er stevig aan denken om het aangetekend te doen.

Erg zinvol is aantekenen niet als je "iets" naar China verstuurd, als je om wat voor reden dan ook verhaal wilt halen, is dat land wel heel ver weg (geld overigens voor het meeste "buitenland") ...

Dan altijd aangetekend, handtekening retour en verzekerd verzenden.

Ik ben zo een pakje kwijt geraakt en het heeft ruim een jaar geduurd voordat tnt-post me het pakje vergoede. Gelukkig had ik dus wel aangetekend, handtekening retour en verzekerd verstuurd. Het ging hier om een bedrag van 150 euro.
Voor de meerprijs hoef je het niet te laten.

Dan altijd aangetekend, handtekening retour en verzekerd verzenden.

Ik ben zo een pakje kwijt geraakt en het heeft ruim een jaar geduurd voordat tnt-post me het pakje vergoede. Gelukkig had ik dus wel aangetekend, handtekening retour en verzekerd verstuurd. Het ging hier om een bedrag van 150 euro.
Voor de meerprijs hoef je het niet te laten.

Wel een kwalijke zaak dat dat met TNT zo lang duurt voordat ze tot vergoeding over gaan. Iets dergelijks heb ik wel ooit met een binnenlandse zending meegemaakt.

Bedankt voor de antwoorden zover.:)

Back