Aanhanger achter Jugg

• Topicstarter Topicstarter RC-Nuub
  • Startdatum Startdatum
R

RC-Nuub

Guest
Nu ik ook m'n blackfoot binnen heb, leek het mij wel leuk om een aanhanger te bouwen voor achter m'n Jugg, zodat ik de blackfoot erachter kan hangen. Eerst begonnen met een simpele bouwtekening te maken:

Aanhangerbouwtekening.png

En vandaag druk bezig geweest, helaas geen foto's genomen van het bouwen, maar dit is het voorlopige resultaat:

IMG_2121.jpg

De koppeling:
IMG_2124.jpg

Met onze nieuwe aanwinst erop, de Gravel Hound:
IMG_2118.jpg

IMG_2117.jpg

En met de Blackfoot erop:
IMG_2125.jpg

Nu is het een kwestie van afwerking. Dus oprijplaten, verlichting achter, accu/batterij bak voor. Ook moet ik nog iets verzinnen hoe ik de auto vast kan zetten op de aanhanger, iemand tips? Liefst huis, tuin en keuken spul.

Misschien ga ik hem ook nog wel een kleur spuiten, maar eerst maar is helemaal afkrijgen.

Keggen had ik ook al aan gedacht, maar vind ik niet zo'n mooie oplossing. En ik zou graag de bak op afstand willen openen, maar heb helaas geen extra kanaal meer om op me zender/ontvanger, zit al licht op me Jugg.

mooi aanhangertje hoor! jammer dat je niet nog een kanaal over hebt

Ben een beetje aan het twijfelen over het materiaal voor de oprij platen. Alluminium is mooi, maar moet erg dik zijn anders gaat het buigen. Kan ze ook van hout maken is wel minder mooi. Ook nog opzoek naar een mooi bakje om de batterij in te leggen.

aluminium plaatjes met in lengte richting geplaatste verstevigingen,
zitten bij 1:1 opleggers ook.

misshien dat je dit probleem of uitdaging kan neerleggen in het vrachtwagen deel,
zij zijn daar meer mee bezig?

succes in ieder geval, het is een leuk idee

Hij is klaar,...op een kleurtje na dan.

Rij platen zijn 2 stalen plaatjes:
IMG_2126.jpg

IMG_2128.jpg

Dwarsbalk is een stuk draadeind, vast gezet met ty-wraps. Het elastiekje zorgt ervoor dat de platen omhoog blijven staan tijdens het rijden.
IMG_2130.jpg

Hier de licht buckets, waar de scharnier van de rijplaten op bevestigd zit:
IMG_2133.jpg

Met verlichting aan:
IMG_2137.jpg

Met de Jugg ervoor, met verlichting aan:
IMG_2136.jpg

Voorop de dissel zit een, nu nog doorzichtig, bakje met een schakelaar en een 12v batterij erin.
IMG_2129.jpg

Hier met de Gravel Hound er half op:
IMG_2132.jpg

Platen staan precies schuin genoeg, hij raakt hem niet.

Helemaal erop, met de banden met rugzak sluiting. Deze had ik nog liggen, en de auto staat er zeer stevig mee.
IMG_2135.jpg

En nog een van de voorkant, heb nog 2 extra ledjes in de voorbumper van de Jugg gezet:
IMG_2138.jpg

ziet er zeker goed uit maar zakken je oprijplaten niet door
onder het gewicht van je auto?

Back