Aanhanger/Autoambulance

Kleine aanpassing gemaakt; Het wiel kan nu naar boven en naar beneden gedraaid worden. De buis op zichzelf kan ook naar boven en beneden, daardoor is het geheel verstelbaar. Als het wiel op de grond staat, kan het geheel nog naar boven gedraaid worden.
Ik hoop dat die uitleg begrijpelijk is????

full

Update volgt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine aanpassing gemaakt; Het wiel kan nu naar boven en naar beneden gedraaid worden. De buis op zichzelf kan ook naar boven en beneden, daardoor is het geheel verstelbaar. Als het wiel op de grond staat, kan het geheel nog naar boven gedraaid worden.
Ik hoop dat die uitleg begrijpelijk is????

full

Update volgt.

Kan het wiel nu nog los zwenken of draait het mee met de zwengel? (weet het, ben een zeikerd :mrgreen: maar vind het wel mooi, zeker als het wiel nog kan zwenken)

Het wiel kan los meedraaien. Dat betekend dat als de aanhanger weg gerold wordt, het wiel alle kanten op kan draaien zonder dat de zwengel mee draait.
En, néé, je bent geen zeikerd, dit is iets waar ik ook rekening mee gehouden heb. Het zwenkwiel draait niet echt 100% los als ik de zwengel draai, meer 99% (er zit nog wel een beetje frictie op).
Ik zal tzt wel een video'tje maken, dan kan je zien hoe het werkt.

Die frictie is ook schaal hoor, in het echt moet je ook het wiel tegenhouden, de keren dat ik er ooit mee bezig geweest ben wel in ieder geval. Krijg je er ook nooit uit, de luchtweerstand is gewoon niet genoeg. Als ik me goed herinner valt de wielbeugel op het eind ook in een sparing om losrammelen te voorkomen.

De jerrycan die al eerder maakte vond ik te veel uit de schaal (ik denk dat ik op een schaal van 1:7 terecht ben gekomen). Ik moest dus een nieuwe maken;
Kijk maar naar de kleine jerrycan;

full

Even een mock-up maken van een die volgens mij wat meer in de schaal uitkomt.

full

Dus maar weer eens meten, zagen, lijmen, passen, schuren etc. Het lijkt de goede maat te worden. Hij ligt nu te drogen (de secondenlijm bedoel ik) daarna kan ik hem afwerken.
Ook eens kijken of er niet een zaak in de buurt is die legergroenverf heeft in kleine potjes. De dichtsbijzijnde zaak is 40 km weg.

Ook denk ik een oplossing gevonden te hebben voor de plaats voor mijn accu (batterij) voor de verlichting.

Terwijl de jerrycan lag te drogen, heb ik maar eens weer een paar snelbinders gemaakt. Deze keer zwart. Gaat steeds beter!!

Update van de jerrycan, de accubox en de verlichting komt.

Als je nu een grotere maakt, die wel de juiste schaal heeft, dan moet de oude jerrycan toch richting schaal 1/14 gaan?

@ mark;

Nee, ik had deze uitgerekend op 1:10, uitgaande van bestaande maten voor een jerrycan van 20 ltr.

Maar de aanhanger is wat groter geworden ivm de maat van de Slash.

en weet je al hoe je de bladveren gaat gebuiken??
gr Sander.

Sorry Sander, ik ga ze niet gebuiken, ik heb nl géén buik op de aanhanger. Maar ik ga ze nog wel GEBRUIKEN :D :D :D :D :D :D (Ik lach me rot met die opmerking!!)

Ik heb wel een idee hoe, maar ik moet het even goed laten bezinken.

ummm ja, geb.uiken. :rolleyes:
ik denk zelf dat je alleen de groote bladen moet gebRuiken.
normaal staat de high lift er op en die is zo,n 3 kilo.
maar je moet er 2 kleinere boven doen anders klemt hij niet vast.
maar dat zie je wel, wat ik bedoel.

ziet er al goed uit zo, met je zwenkwiel.

gr Sander.

die van mij is gewoon standaart.
ik wil er wel een beetje mee kunnen crawlen, met de geluid,licht set word hij te zwaar, en dat tast de prestaties aan.
maar ik kon het filmpje al :mrgreen:, het is wel erg leuk idd en het klinkt ook erg scaling.
maar ik wil wel de body nog een beetje aankleden met de schepjes, kisten, krik enz.
eigenlijk moet ik een lexan body hebben, die wegen bijna niks.
de standaart abs body weegt nu zo'n 600 gram.
maar goed, zo zijn we lekker bezig :D.

gr Sander.

In duitsland zit ook een toko die dat soort dingen verkopen.
En hadden we al gedacht aan poppenhuis spullen?
In de regel is dat ook rond de schaal 1/10.

Een tijdje niets gepost (dat is duidelijk!!) maar erg druk geweest. Elke dag met het geheel bezig.
Er waren nogal wat problemen met het uitdenken van diverse dingen, zoals hoe ik de bladveren moest monteren. Dat had nogal wat voeten in aarde. Er moest nogal wat gemaakt worden voordat ik er blij mee was.
Het resultaat;
full

En;

full

Het oprij gedeelte komt nu wel een stuk hogen te liggen vergeleken met de wipas.
En dan was er de verlichting. Ook zo'n mooi project waar ik een tijd mee bezig ben geweest. Op de volgende foto's kan je zien hoe de verlichting is, maar het oprijgedeelte is niet gemonteerd op de aanhanger. Het geheel is los te halen in geval van werkzaamheden.

full

full

En de verlichting voor de kentekenplaat (plaatje moet nog komen);

full

Aan de achterkant is een kistje met een batterij van 9v en een schakelaar om alles aan en uit te zetten. De batterijhouder is met schroefjes vast gezet en kan er af.

full

Hier kan je zien dat de batterij helemaal weggewerkt is.

full

En hier is de schakelaar onder weggewerkt (het oprijgedeelte ligt ondersteboven)

full

Alles heb ik weggewerkt onder ducttape zodat er geen draden in de weg hingen;

full

full

Het zwenkwiel is aangepast;

full

full

Ook de voorkant is nu bijna klaar. Er moet nog een kan met water komen, die is in de maak.

full

Voor nu de update. Foto's komen later met detailfoto's van de (nieuwe) jerrycan.

Gr. Probie

Back