Aanhanger/Autoambulance

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Probie, 10 jan 2010.

  1. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Ziet er mooi uit!!! En hoop dat het ook werkt naar behoren!:D
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    wat voor wielen gaan er onder komen??!!
    ben benieuwd naar eindresultaat
    mvg markioo
     
  3. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    ziet er goed hoor.
    als de bladveren te stijf zijn kun je ook de kortre bladveren boven op de hoofdbladveren doen.
    hier door worden ze slapper en veert hij wat verder in.

    gr sander.
     
  4. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    ziet er goed uit.

    In het echt worden de bladveren volgens mij aan 1 zijde schommelend opgehangen. De vaste zijde bepaald de positie van de as en de schommel vangt de lengteverandering (in de breedte) op bij inveren.
     
  5. Roy - Boy

    Roy - Boy

    Lid geworden:
    15 apr 2008
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Landgraaf
  6. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    Bedankt voor al de complimenten.
    Even een paar antwoorden;
    @RCW;
    Het werkt goed. Later komen er wat meer foto's met de werking en ga ook even kijken voor een videotje.

    @ Markioo;
    Voorlopig houd ik het met deze wielen. Met die noppen heb ik goede houvast.

    @ xxsanderxx;
    Goed advies! Ik moet het uitproberen met het rijden en de Slash er op. Zie dan wel hoe het veert.

    @ SCRT Pilot;
    Als je goed kijkt zie je dat de veren schommelen aan de voorkant en de achterkant. Misschien zal ik de schommels wat meer naar voren cq naar achteren moeten zetten als ik meer vering wil hebben.

    @ Roy - Boy;
    Ik denk dat Mark deze bedoeld; Andys-Ladegut. Alhoewel die link van jou ook erg leuk is. Je kan er mooie dingen halen. Bedankt!
     
  7. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Ik zie het ja, perfectie!
     
  8. beerend

    beerend

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    163
    fantastisch echt gaaf
    ik blijf dit volgen
    ben benieuwd naar het eind resultaat!
     
  9. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    @ beerend;
    Bedankt voor het compliment.

    Even een update.

    Als ik een jerrycan met brandstof als reserve meeneem, leek het mij een goed idee om ook een kleine jerrycan met water mee te nemen. Dus die moest er ook komen. Hier zit dus ook ECHT water in.
    Eerst kon het dopje er ook uit, maar het bleef een beetje lekken, dus dan maar vast lijmen.

    [​IMG]

    En ook meteen vastzetten met een rubberen spin;

    [​IMG]

    De aanhanger is nu zo goed als gereed. Er moeten nog een paar hele kleine aanpassingen aan gemaakt worden, maar niets meer groot.
    Dus even een paar foto's plaatsen.
    Als er nog foto's geplaatst moeten worden met meer details, hoor ik het wel.

    Met de Slash er op en vast gezet met kettingen voor en achter.

    [​IMG]

    Hier zijn de voorlichten goed te zien;

    [​IMG]

    En een met de achterlichten en het kenteken plaatje. Het nummer is van een van mijn eerste auto's toen ik nog in New South Wales, Australie woonde. Dat was een VW. Dus dit nummer is een eerbetoon daar aan.
    Hier kan je ook zien hoe de Slash is vastgezet met kettingen.

    [​IMG]

    De lege aanhanger op geklapt;

    [​IMG]

    En de aanhanger neer geklapt;

    [​IMG]

    En om te zorgen dat het geheel niet te ver ging, even een "demper" die daar voor zorgt;

    [​IMG]

    Binnenkort wil ik nog een video'tje maken van het op en af rijden. Ik wacht daar even me totdat er een beetje zon is, dan is het beter te zien.

    Nu moet een manier gaan bedenken om dit ding aan mijn E-Maxx te koppelen. Dat zal niet makkelijk zijn, maar niet onoverkomelijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    ziet er schitterend uit, oog voor elk detail ;)
    ik hoop alleen niet voor je dat je water-jerry-can na een tijdje net zo groen is als je brandstof-jerry-can :p
     
  11. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Mooi karretje geworden en een prima excuus om een bakwagen te gaan bouwen in de schaal van de aanhanger/slash.

    Team Probie Short Course Racing

    Cheers mate :D
     
  12. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    en een filmpje met de aanhanger met je slash erop!! al bashend in het veld!!!
     
  13. beerend

    beerend

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    163
    te gruwelijk als dit een model was dat in de winkel stond had ik het gekocht!
    echt gaaf!:cool:
     
  14. EBT_The_Tank

    EBT_The_Tank

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    96
    zeer mooi geworden. veel suc6 er mee komend race seizoen. kan zelf ook niet wacht tot de zon weer is een beetje gaat schijnenXD.
     
  15. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    Gisteren bezig geweest om een trekhaak (trailerhitch) te maken.
    Ik heb nergens iets kunnen vinden over hoe anderen ze gemaakt hebben. Dus dan maar zelf gaan denken (valt met mijn leeftijd niet mee :-D).

    Ik had een wheeliebar voor de E-Maxx liggen. Na even kijken of er mogelijkheden daar mee waren, dacht ik dat dat wel kon. Dus even slopen. En ja, er is een goede oplossing;
    Van dik karton een model gemaakt, want dat is makkelijker te knippen. Daarna naar aanleiding van het model, uit plaatstaal van 1,5 mm dik zagen en vijlen. Om de rondingen te krijgen, gebruik ik een figuurzaag met een ijzerzaagje. Gaat goed, alleen niet zo snel. Daarna vijlen zodat ze allebeide dezelfde afmetingen hebben. Het boren van de gaatje om ze precies op de plaats zitten van de gaatjes aan de zijkant van de wheeliebar was nogal een beetje precair. Maar ik heb boortjes van 0,5 en 1,0 mm; op die manier kan je ze precies goed krijgen.
    Toen de zijkanten goed waren, moest de achterplaat gezaagd, gevijld en gesoldeerd worden. Ik had het eigelijk willen hard solderen, maar ik kreeg het (weer) niet voor elkaar. Dan maar met extra lipjes vast maken. Het eind resultaat ben ik wel blij mee. Het moet alleen nog gespoten worden, maar met dit weer duurt het te lang voordat het droog is, dus wacht er nog even mee.
    Hier zijn de foto's met de onderdelen en het eind resultaat;

    [​IMG]

    Gesoldeerd;

    [​IMG]

    [​IMG]

    Boutjes moeten nog even veranderd worden naar 4mm inbusjes;

    [​IMG]

    Klaar model; ik kan dit hele systeem er af halen en vervangen door een wheeliebar;

    [​IMG]

    En zo ziet het er uit gemonteerd achterop de auto met twee sets gaten voor eventuele andere aanhanger(s);

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En nu maar hopen dat alles een beetje blijft zitten als ik er (hard, snel) mee ga rijden. Zo niet, moet er gewoon een splitpennetje boven in gezet worden.

    Gr. Probie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    Helemaal vergeten om de vorige posts te beantwoorden;
    Allemaal bedankt voor de complimenten. Het is altijd leuk om dat te horen.

    @ wingman;
    Aanslag? Ik hoop van niet, daarom heb ik gedistileerd water gebruikt. Als ik dan toch nog algen krijg, moet het water er uit; en heb ik weer wat te doen.

    @ SCRT pilot;
    "Team Probie Short Course Racing". Een briljant idee. Even kijken of ik dat op de zijkant van de trailer kan zetten. En ja, een bakwagen zou mooi zijn. Ik ga wel kijken of ik de kap van de E-Maxx kan aanpassen met meer scale dingetjes er op.

    @ Nitro;
    Ja, een filmpje komt er ook wel, alleen ik weet nog niet wanneer. Wacht op de zon, dan krijg je betere opnames.

    @ Beerend;
    Deze is te koop :D (grapje!!!). Nee als ik deze zou moeten (willen) verkopen zou die schreeuwend duur worden; ik ben er al maanden mee bezig. Maar toch leuk om zo'n opmerking te horen.

    @ de tank;
    Ze hebben me beloofd dat de zomer er aan komt. We moeten alleen nog even wachten.
     
  17. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Gaaaaaf man.

    Komt er ook nog een remaantrekkettinkje en een dummy kabel?

    Maar het spul is toch niet bedoeld om hard mee te rijden, dan is het een soort prerunner met de racewagen achterop :D.
     
  18. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    Shit, helemaal vergeten!!!:bad-words:

    Nee, dat klopt. Het is hoofdzakelijk bedoeld om beide auto's mee te nemen naar de plaats waar ik wil rijden.
    De E-maxx heeft twee versnellingen. Ik denk ook dat het hoofdzakelijk rijden wordt in z'n eerste versnelling.

    Probie
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Net even je hele thread doorgekeken. Erg erg mooi gemaakt, oog voor detail en zeer functioneel!!

    Nu nog een actie filmpje om het compleet te maken ;)
     
  20. Jeroen vh.

    Jeroen vh.

    Lid geworden:
    29 jan 2008
    Berichten:
    383
    Locatie:
    nederland heerlen
    Erg mooi gedaan!
     

Deel Deze Pagina