Aanhanger/Autoambulance

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Probie, 10 jan 2010.

  1. fab-ian

    fab-ian Guest

    idd erg netjes gemaakt! :)
     
  2. Sponge

    Sponge

    Lid geworden:
    19 feb 2010
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Dronten
  3. TVT

    TVT

    Lid geworden:
    25 feb 2010
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Zoeterwoude
    Wat verschrikkelijk gaaf gemaakt, ik ben heel benieuwd naar het filmpje van het op en af rijden.
     
  4. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Was dit draadje even uit het oog verloren (sorry)..Maar wat een enorm mooi resultaat!!!!!!!!!!!:D
     
  5. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    Aan allen die mij een compliment hebben gegeven; BEDANKT!!

    @ Sponge;
    Als je goed kijkt op de twee volgende foto's, kan je zien dat de voorkant met kettingen vast zitten aan twee oogjes op de trailer.

    [​IMG]

    En op de achterkant is het helemaal duidelijk.

    [​IMG]

    Ik denk dat je waarschijnlijk dit bedoeld;

    [​IMG]

    Maar dan zit ik nog met spanbanden van dat formaat, en die heb ik nog niet gezien.
    Deze manier zet de Slash wel stevig vast.
    Andere ideeën zijn natuurlijk altijd welkom als ze uit te voeren zijn.

    Gr. Probie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Sponge

    Sponge

    Lid geworden:
    19 feb 2010
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Dronten
    Hm zoiets ja, maar daar had je al aan gedacht zie ik ;) Ach, zolang hij d'r niet af kiept is het goed toch? :p
     
  7. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    Even een video'tje van het op en af rijden van de Slash op de autoambulance. Ik hoor wel wat jullie er van denken;

    [URL=" - Aanhanger1.avi[/URL]

    en een overzichtje van het geheel; [URL=" - Aanhanger2.avi[/URL]

    Een video van het buiten rijden komt ook binnenkort.

    Probie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    En de lamp staat nog steeds op de vloer :D.
     
  9. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    zonder twijfel ;)

    mischien een dempertje inbouwen zodat je oprijplaten niet naar beneden 'klapt' als je de auto erop rijd, maar zachtjes naar beneden gaat. idem bij het eraf rijden van de auto...?
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  10. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    @ SCRT Pilot;

    "En de lamp staat nog steeds op de vloer"? Dat mag je me uitleggen.

    @ wingman;

    Dat idee van jou met een dempertje; Daar zat ik ook al geruime tijd mee. Alleen het vinden van een dempertje die daar past;
    [​IMG]

    Ik kan nergens een vinden van het formaat dat ik nodig heb. Hij moet nl een uitslag hebben van 50mm. Dus als jij een idee hebt waar ik het kan krijgen/kopen of hoe ik die moet maken, dan houd ik me ten zeerste aanbevolen.

    Probie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Tilbehør til RC karrosser

    Voor mooie mini atributen kun je hier o.a. terecht. Staan ook brandblussers bij;)
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  12. wingman

    wingman

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    1.074
    Locatie:
    Schaijk, N-Brabant
    misschien kun je een stukje verenstaal in een messing buisje doen, en dit met vet afdichten. dan de cilinder verder ook luchtdicht maken (solderen ofzo), op een heel klein gaatje ná, waar de lucht nét kan ontsnappen.

    hoop dat je het begrijpt, maar dus eigenlijk een gewone gas-demper, gemaakt van een stukje verenstaal en een messing buisje ;)
     
  13. dennislp

    dennislp Guest

    Een hele domme vraag, misschien ook wel verkeerde plaats hoor.

    Maar op die aanhanger zitten LED's verwerkt. Tussen de LED's en de batterij/accu loopt een kabeltje. Hoe noem je dat kabeltje ookalweer?

    Alvast bedankt,
     
  14. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

    Gewoon draadje, of bedoel je kabelboom?
     
  15. dennislp

    dennislp Guest

    Dat gewone rode draadje, (meestal toch ook zwart?) Hoe noem je die?
     
  16. SCRT Pilot

    SCRT Pilot Guest

  17. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Maakt de Slash nou zo'n ratelend geluid bij het oprijden? Slipperclutch te los?
     
  18. Probie

    Probie

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    114
    @ ET;
    Idd een mooie site met veel leuke spulletjes. Het probleem met veel van deze attributen is dat het de schaal van 1:10 is en ik berekend heb dat dat spul van mij een schaal heeft van 1:7/1:8. Dus moet het meeste zelf maken. Dat is ook leuk, alhoewel af en toe erg frustrerend.

    @ Wingman;
    Leuk idee, maar dat wordt toch wel moeilijk te realiseren. Ik weet wat je bedoeld en ik ken het principe van een demper. Daarom zou ik graag een draaibank willen hebben.
    Deze demper/buisje heeft een diameter van 6mm buiten en 4mm binnen. Dat wordt erg krap om in te werken. Een stukje verenstaal wordt dan wel erg dun/smal/klein/miniem etc. Maar ik ben er nog mee bezig cq brainstormen.

    @ dennislp;
    Jouw vraag; "Dat gewone rode draadje, (meestal toch ook zwart?) Hoe noem je die?"
    Om eerlijk te zijn begrijp ik de vraag niet helemaal. Je hebt in principe twee draden nodig om een lampje (led) te laten branden. Één draad is de stroomdraad (als je kijkt naar de bedrading in een huis, heb je bruin, blauw, zwart, geel/groen. De bruine draad is de stroomdraad. De blauwe is de nuldraad, zwart is schakeldraad en de geel/groen is de aardedraad). Dus je gebruikt de draden zoals ze uitkomen op een RC auto. In mijn geval een rode draad (stroomdraad) en een zwarte draad (nuldraad).
    Dus "dat gewone rode draadje" zou je kunnen zien als de stroomdraad, maar dan is hij niet "meestal toch ook zwart".
    Is dat een beetje duidelijk??

    @ RCW;
    Dat geluid maakt hij al sinds ik hem heb. Mee naar de winkel gegaan, maar dar werd mij verteld dat dat niets was om zorgen over te maken.
    Als je kijkt naar deze youtube opnames kan je horen dat er eigenlijk niets mee aan de hand is, of ik moet me echt vergissen.
    Ik hoor wel wat je hiervan vindt.
    [URL=" - Slash driving[/URL]
    of [URL=" - Slash driving 2[/URL]

    Vandaag alles even uit elkaar gehaald, want het frame gaat naar de moffeler morgen. Even zwart laten maken. Dan komen de laatste loodjes; afwerken en inrijden. Kijken hoe de bladveren het doen.
    Daar zal ik (of mijn vrouw) wel een video van maken.

    Voor nu, Probie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. dennislp

    dennislp Guest

    ------ Onnodige post. Info stond al in tekst. Was te snel :O -----
     
  20. dat geluid is echt niet goed hoor,

    ik denk dat de of de slipperclutch te los zit of je tandwielen niet helemaal goed meerzijn
     

Deel Deze Pagina