Aanhanger gemaakt

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik voor mijn fietsvakantie een fietsaanhanger met 1 wiel gemaakt. Als koppeling had ik destijds een balhoofd van een fiets gebruikt. Ontzettend veel plezier van gehad.

Dit idee zat in mijn hoofd toen ik aan een aanhanger voor mijn Jeep dacht. Totaal nutteloos natuurlijk, maar wel leuk. Ik heb het een beetje gedaan met de materialen waar ik makkelijk aan kon komen. Zo heb ik het achterwieltje bij de kringkoop voor 2,60 (per 2) weggehaald. Ik vind het wieltje iets te groot, maar voor dit project ok. Verder heb ik PVC pijp bij de karwei gehaald. Koppeling heb ik gemaakt van een stukje nylon en een fietsklem. De fietsklem heeft een binnenmaat van 22 mm, precies de maat voor 608 Z lagers, als dat er ooit van komt.

Ik wilde het allemaal licht houden. het verbindingstuk tussen aanhanger en chassis is van 3 mm aluminium. als er iets kapot gaat, zal het zeker niet mijn chassis kosten. Het zwarte bakje had ik nog staan.

Ik moet het nog proberen, maar ik denk dat het lekker laat sleuren!

Michel
~
Shoot, toetsenbord in de war, foto´s volgen...

Mish

PICT1442.JPG

PICT1446.JPG

PICT1447

PICT1448.JPG

PICT1449

hey ik heb misch plan voor volgende x ik zie dat je blote tandwielen hebt.
nou ik had dat ook en met een beetje zand schuurt dat als een gek.
ik heb zelf een beschermkap gemaakt en ziet er nog redelijk uit ook.!

groeten

jij bedoelt de motortandwielen?
het is vaak zo dat steentjes ed. afketsen op de draaiende tandwielen, terwijl ze met het kapje dr achter blijven hangen en dus juist je tandwielen slopen.
veel rijders laten dat dan ook achterwege ;).

Groeten,

Ruben

Idd. je hebt er niet zoveel aan... Maar ik ben benieuwd hoe het karretje zich onder zware omstandigheden gedraagt. Zal kijken of ik zondag kan testen :)

Ik heb idd. ook begrepen dat je beter niks om de tandwielen kan doen, dan een FG beschermkap. Heb jij iets leuks gemaakt? Ben benieuwd, heb je foto's?

Gr. Mish

hoi, mooi karretje, achter je wagen,. zit zeker geen achteruit op `n bigscale ;-)
maar maak er eens een filmpje van voor youtube, mischien wordt `t wel een hit !

hoi, mooi karretje, achter je wagen,. zit zeker geen achteruit op `n bigscale ;-)
maar maak er eens een filmpje van voor youtube, mischien wordt `t wel een hit !

uhhms een achteruit kan wel , heb het al een paar keer gezien op youtube

:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Fantastisch zeg. Met name het tweede filmpje! Volgens mij wordt de eerste met een electromotor aangedreven. Goed bedacht zeg.

Msh

Fantastisch zeg. Met name het tweede filmpje! Volgens mij wordt de eerste met een electromotor aangedreven. Goed bedacht zeg.

Msh

dat idee had ik inderdaad ook.
de tweede was ook het filmpje waar ik opzoek naar was , toch gevonden

wel super leuk om op je auotje te hebben

groetjes

he kerel mooi ding man ook makkelijk voor fiona om de was er mee
af te halen handige snijboon

grt je makkertje prettige vakantie kerel

Back