Aankoop advies voor Logo 500 FBL

Wie kan mij wat info geven over de aanschaf van een Logo en wel het volgende.
Wil een 500 uitvoering met FBL kop en microbeast regelaar.
Is er een uitvoering met starre aandrijving?
Advies waar ik gunstig kan bestellen evenals snelle digitale servo's.
Ben al een bejaarde vlieger dus 3D doe ik nog niet echt.
Ook wat info over de soorten accu's die ik bij bepaalde motor/regelaar gebruiken kan.
Draai af en toe wat rondjes/vierkantjes met een trex 450 en met lawaaibakken(raptor titan met Wibra motoren)
Liefst vliegers met Logo ervaring en ik ga op 19 juni naar Hulten en hoop daar logo liefhebbers te treffen om dan een definitief besluit te nemen.

Hallo Wipo,

ik zie Annen als je woonplaats. Geregeld vliegen we daar (DLG), zelf vlieg ik af en toe met Logo's. Gezien het weer zal het dit weekend ook wel weer "raak" zijn ;). Indien interesse om eens "real live" en "hands on" te kletsen over Logo's, stuur ik je een pb met tijd en neem ik de Logo's mee naar het veld.

Er is zo heel veel te vertellen over de Logo's, en wat je wel of niet zou kunnen doen, het is dus vaak mening gerelateerd. Ik zelf als ook rustige vlieger gebruik een totaal andere setup als menig 3D vliegers (en tot volle tevredenheid). De éne piloot heeft nou eenmaal andere prioriteiten dan de andere.
Starre aandrijving is er niet voor de Logo 500, echter wel voor de nog te komen nieuwe telg van Mikado. Persoonlijk zweer ik bij de riem, dit loopt super, licht en stil, is nagenoeg onderhoudsvrij en robuust/duurzaam. Voor mij juist een reden om te kiezen voor de Mikado Logo's.

Maar meerdere piloten zullen reageren, en je zal dan ook zien, zoveel piloten, zoveel meningen ;) .

Leuk adres voor heli's algemeen, en op bestel de Logo's is Modelbouw Hobby Centrum Roden in Roden.
Ook een goed adres voor Logo's, en de beastX is bijvoorbeeld www.4rc.nl in Doetinchem. Veel onderdelen (crashparts) en veel ervaring.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Logo 500 SE

Hobbymaniac en 4RC ken ik reeds en ook wel eens besteld.
Prima zaken dus ik ga volgende maand bij beide een offerte vragen voor levering van alle componenten.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Logo 500 SE en een Mikado logo?

Hobbymaniac en 4RC ken ik reeds en ook wel eens besteld.
Prima zaken dus ik ga volgende maand bij beide een offerte vragen voor levering van alle componenten.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Logo 500 SE en een Mikado logo?

Je bedoeld waarschijnlijk wat het verschil is tussen een Logo 500 en een Logo 500SE?
Een SE heeft een langere staartbuis, waardoor je met grotere bladen kunt vliegen, voor de rest zijn ze technische identiek, optisch zijn er wat kleur verschillen.

Gr.

Back