aankoop lood/zuur + lader

Hoi,

Mijn battsetjes van respectivelijk 1800 en 1900Mah nicad opladen via de auccu van mijn Astra gaat perfect ( zowel via sigarenplug als rechstreeks onder de motorkap ..) ...nu wil ik een extra accu kopen om niet meer van mijn wagen afhankelijk te zijn ...Die accu zal wel in een onverwarmde garage staan...

Kan ik gewoon zo'n onderhoudsvrije autoaccu van Halford's of zo kopen daarvoor ? van hoeveel mah moet ie zijn ? later neem ik misschien 3000mah nimh of lipo cellen dus hij moet zowat allround zijn ..
Dan heb ik wellicht ook een lader nodig, want volgens threads die ik op de zoekfunctie vond gaat dat niet om een lood-zuur ( of heet dat calcium-calcium tegenwoordig ? ) op te laden met een Robbe 400 peakladertje wegens geen constante spanning ?

Any tips van de accu-experten wat best te kopen ?

dank

Guy

Hoeveel cellen zijn je accupacks?
Hoe vaak wil je deze kunnen laden op het veld?

Groeten,
Gerben

Gewoon naar de autosloop en daar een goede gebruikte accu kopen. Kapaciteit zo groot mogelijk. kost dan meestal iets in de trend van 10-20 euro. Ik doe dit om de paar jaar en neem dan een accu van ongeveer 40-50 Ah. Als deze accu vol is kan ik er vrij lang mee laden.

De goedkoopste oplossing is met iemand in contact komen die onderhoud doed van beveiliggings apperatuurin banken o.i.d.daar gebruiken ze 12v batterijen die perfect in de start box passen en droog zijn.Die hebben een optimaal onderhoud en wordensteeds nieuw geplaatst en na een bepaalde tijd sowiso vervangen dus niet kapot en toch weg geworpen ik heb zo een reeds drie jaar en werkt nog steeds prima om de drie vier weken opladen en om de drie maand bijna voledig leeg halen met een auto lamp van50watt.Nog een voordeel het is een droge batterijdus geen last van zuren zoals bij een auto batterij en kleiner20cm bij 15cm en 15cm hoog.
francois

Back