Aankoop nieuwe beginners heli (outdoor)

• Topicstarter Topicstarter DeadRider
  • Startdatum Startdatum
D

DeadRider

Guest
Hey,

Ik ben hier een beetje nieuw. Maar zou graag een beetje aankoopadvies hebben.

Ik ben nog vrij nieuw met het heli vliegen en heb voor de moment een MSR X.

Maar met deze kan ik eigenlijk niet buiten. En ik zou dus graag een beginners helikopter willen puur voor buiten mee te vliegen. Maar waar ook nog genoeg wisselstukken van verkrijgbaar zijn. Gezien ik toch nog wel eens zou kunnen crashen.

Aankoopprijs liefst niet boven de €500 en dit voor helikopter + zender
(Dus eigenlijk nog het liefst een RTF pakket)

Dan heb ik nog een 2de vraag gekoppeld aan de eerst. Welke zijn goeie shops voor de aangeraden modellen te kopen ?

Bedankt iederéén die wil reageren alvast!

Grtz Dominic

Hallo Dominic,

Welkom op het forum.

ten eerste zou ik je aanraden om eens wat sticky / info topics door te lezen die hier op het forum staan. Zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide;een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

Heli's heb je natuurlijk in verschillende sizes / modellen.
Ik kan begrijpen dat je lekker buiten wil oefenen met vliegen.

Walkera en Blade maken leuke modellen voor "beginners" waar je ook buiten mee aan de slag kan en waar genoeg spare-parts voor te krijgen zijn.

Blade materiaal is in NL wat makkelijker te verkrijgen, Walkera ook wel.. maar komt ook grotendeels uit China e.d. weg, wat dus inhoud dat je wat langere levertijden hebt. Maar daar is vaak de prijs ook wel naar.

Voor 500 euro kun je wel een leuke heli + zender kopen.
Maar denk er aan dat je ook een lader nodig hebt + eventueel meerdere accu's.
Bij een BNF pakket zit vaak wel een standaard lader, maar ga je bijvoorbeeld 3S pakketten accu's vliegen, dan zou ik toch een lader kopen met de mogelijkheid om te balanceren.
Ook deze hoeven niet de kop te kosten. Ik gebruik zelf de Imax B6 laders, doen het prima.

Als je echt door wil in de hobby is het qua zender wel aan te raden om ook rekening te houden met de toekomst. De meeste Blade modellen zijn te vliegen met een Spectrum zender, en de Walkera's met een Devo10 bijvoorbeeld.

Koop je in de toekomst een grotere heli, dan kun je altijd met deze zenders een losse ontvanger kopen waar je de heli mee aan kunt sturen.

Ik weet niet of je bij jou in de omgeving ook vliegclubs hebt zitten, zo ja.
Ga er eens heen en laat je eens adviseren. Zij kunnen je ook helpen met het leren vliegen.

Zelf ben ik begonnen met een Walkera Master CP. Prima formaat om buiten tot wk 3 mee te vliegen. Stevig gebouwd, dus kan tegen een stootje en door z'n gewicht en 6axis gyro best stabiel. Enige nadeel aan deze heli is dat het Brushed motoren heeft, die zal je om de 50 vluchten moeten vervangen. En na elke vlucht even 10 minuten koelen.

En verder, tja lees eerst even wat topics door om info in te winnen, er staan een hoop zinvolle sticky's op het forum om even te checken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je onderstaande twee FAQs doorneemt, zul je de antwoorden beter begrijpen, en je hoeft minder te vragen, win-win :)
Bedenk ook dat jouw vraag al paar honderd keer is gesteld, en beantwoord, kijjk/blader eens verder naar beneden in de discussies, leerzaam, en je hoeft niet op (zeer) verschillende anwoorden/meningen te wachten
Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet...
Algemene technische kennis / FAQ

Nog een forumtipje voor je in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, hulp, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Waar wil je naar toe? CP heli vliegen? Of gewoon maar wat rondvliegen met eender wat op een heli lijkt? (niets mis mee).

Je hebt al ervaring met FP vliegen (MSR x) en met Blade.
Als beide je bevallen en je wil de stap (nog) niet zetten naar CP vliegen zou ik de nieuwe Blade 200 SR x aanraden.
Op het forum loopt hier ook een draadje over en de eerste ervaringen blijken (erg) goed te zijn. Heli lijkt ook met wat wind nog goed te vliegen (niet vanzelfsprekend voor een FP heli).

Blade onderdelen zijn makkelijk en overal te krijgen, maar duur (En dit jaar zijn ze nog beduidend duurder geworden heb ik gemerkt!).
Blade is wel makkelijk als beginner met hun RTF en BNF pakketten.
De 200 SR x heb je in een BNF pakket voor net geen €200 bij jou thuis.
Een RTF (met zender) gaat richting de €250. Zou ik enkel kopen wanneer je later niet verder wil gaan in de hobby. Anders raad ik een BNF versie aan met aparte Dx6 zender.

Wil je echt een heli voor buiten en nog jaren in deze hobby blijven zou ik een Align T-rex 450 aanraden + iemand die je wat les kan geven. Daar ga je uiteindelijk het meeste plezier aan beleven. Al wordt €500 dan te krap.

Hallo Dominic,

Welkom op het forum.

ten eerste zou ik je aanraden om eens wat sticky / info topics door te lezen die hier op het forum staan. Zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide;een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

Heli's heb je natuurlijk in verschillende sizes / modellen.
Ik kan begrijpen dat je lekker buiten wil oefenen met vliegen.

Walkera en Blade maken leuke modellen voor "beginners" waar je ook buiten mee aan de slag kan en waar genoeg spare-parts voor te krijgen zijn.

Blade materiaal is in NL wat makkelijker te verkrijgen, Walkera ook wel.. maar komt ook grotendeels uit China e.d. weg, wat dus inhoud dat je wat langere levertijden hebt. Maar daar is vaak de prijs ook wel naar.

Voor 500 euro kun je wel een leuke heli + zender kopen.
Maar denk er aan dat je ook een lader nodig hebt + eventueel meerdere accu's.
Bij een BNF pakket zit vaak wel een standaard lader, maar ga je bijvoorbeeld 3S pakketten accu's vliegen, dan zou ik toch een lader kopen met de mogelijkheid om te balanceren.
Ook deze hoeven niet de kop te kosten. Ik gebruik zelf de Imax B6 laders, doen het prima.

Als je echt door wil in de hobby is het qua zender wel aan te raden om ook rekening te houden met de toekomst. De meeste Blade modellen zijn te vliegen met een Spectrum zender, en de Walkera's met een Devo10 bijvoorbeeld.

Koop je in de toekomst een grotere heli, dan kun je altijd met deze zenders een losse ontvanger kopen waar je de heli mee aan kunt sturen.

Ik weet niet of je bij jou in de omgeving ook vliegclubs hebt zitten, zo ja.
Ga er eens heen en laat je eens adviseren. Zij kunnen je ook helpen met het leren vliegen.

Zelf ben ik begonnen met een Walkera Master CP. Prima formaat om buiten tot wk 3 mee te vliegen. Stevig gebouwd, dus kan tegen een stootje en door z'n gewicht en 6axis gyro best stabiel. Enige nadeel aan deze heli is dat het Brushed motoren heeft, die zal je om de 50 vluchten moeten vervangen. En na elke vlucht even 10 minuten koelen.

En verder, tja lees eerst even wat topics door om info in te winnen, er staan een hoop zinvolle sticky's op het forum om even te checken.

Bedankt voor je reactie Sven75,

Het beginners topic heb ik reeds volledig doorgelezen maar de meeste links naar modellen werken niet meer zo goed vandaar ik hier effe een persoonlijke topic plaatste.

Qua helikopter grootte zou ik ook wel graag beetje groter willen gaan dan men MSR X deze vind ik een beetje te klein ook al heb ik al naar de nano cpx aan het kijken geweest.
Die zou voor zover ik kunnen lezen heb en alles heb verstaan al iets beter zou zijn dan de msr X voor buiten te vliegen.

ja maar dan ga je er niet echt op vooruit in size, en met een beetje wind kom je buiten ook aardig aan het vechten.

Wat "nevermore" ook zei, je kan ook kijken naar de nieuwe blade 200.
Was me zelf nog niet te binnen geschoten.
Er is ergens een topic van op het forum. Een leuke beginners heli die ook een stapje meer kan.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de verhalen die ik erover lees zijn niet slecht. Dus kijk daar eens naar ;)

Edit: hier de link

http://www.modelbouwforum.nl/threads/new-blade-200-sr-x-met-safe-technologie.204797

En eventueel met een Spectrum Dx6 erbij, dan heb je eigenlijk een BNF, en een leuke zender voor in de toekomst als je 450 / 500 sizes wil gaan vliegen.

Als je richting zo'n micro modellen aan het kijken bent, kijk dan ook eens naar de Blade mCPx brushless.

Ik heb nog de brushed versie. Ook al heb ik grotere heli's, ik vlieg er bijna elke avond mee vanop m'n terras. Ontspanning en stick time.

Nee ik zou inderdaad wel beetje groter willen gaan dus een 200Sr komt al in de richting.

Bedankt al voor alle tips. Ps ik heb Mijn locatie ook toegevoegd

Dat is Sint-Niklaas in belgie.

De 360 sizes zijn perfect zelfs in aardig wat wind. Zelf zweer ik bij de Warp (vliegt zalig en goedkope parts) maar kijk ook eens naar de 450l dominator.

ikzelf ben een jaar geleden begonnen met een kds450 qs .niet duur in aankoop en onderdelen ook goedkoop.en vliegt wel leuk ook.@willow een 450 l dominator is nog een nijdig ding hoor en zeker op 6s en zeker om te starten.

ikzelf ben een jaar geleden begonnen met een kds450 qs .niet duur in aankoop en onderdelen ook goedkoop.en vliegt wel leuk ook.@willow een 450 l dominator is nog een nijdig ding hoor en zeker op 6s en zeker om te starten.

Dat is met de Warp niet anders. Maar onwijs stabiel. Als iemand hem tam afstelt en je de headspeed laag houdt (2250rpm) goed te doen. Ik oefen 3d op die headspeed. 7 1/2 minuut vliegtijden. Parts zijn goedkoop. Je moet hem wel precies bouwen maar dat geldt natuurlijk voor elke heli.

iedere hedendaagse 3d heli is abnormaal agressief, in de juiste handen.

En de meesten kun je wel terugschroeven en temmen.
De genoemde toestellen lukt dat dus mee.. de Aligns kan dat ook.
uitzondering voor de 250 maatjes, die hebben doorgaans toch een stevig toerental nodig om lekker te vliegen.

vergeet ook niet dat de heli 1 ding is. Electronica is een van de grootste dingen als het gaat om vlieggedrag...
rotte cheap ass servo's in dezelfde heli en het vliegt als een natte krant.
stabilisatie, en vooral de afstelling ervan maakt ook verschrikkelijk veel uit..

Hallo Dominic,
Ik ben vorig jaar begonnen met een Walkera V120D02S. Deze maand overgestapt naar Align 450L 6s met 3gx. Met alle instellingen op standaard, vliegt de 450L naar mijn mening makkelijk en strak. Het is dan beslist geen nijdig ding.

Hey iedereen,

Ik blijf een beetje twijfelen aan de 450 kan deze ook echt gebruikt worden als een beginners heli? En welke zender zou ik hier dan eventueel best kunnen bijnemen moest ik deze nemen?

De 200sr x lijkt me echt wel een leuk toestel omdat je bij deze 3 standen hebt.

Hey iedereen,

Ik blijf een beetje twijfelen aan de 450 kan deze ook echt gebruikt worden als een beginners heli? En welke zender zou ik hier dan eventueel best kunnen bijnemen moest ik deze nemen?

De 200sr x lijkt me echt wel een leuk toestel omdat je bij deze 3 standen hebt.

Meeste beginners op onze club hebben een 450. En de gevorderde 3d piloten ook. :thumbup:

een 200 en 450 kan je niet echt vergelijken vind ik.

Heb je begeleiding of ga je bij een club vliegen zou ik zeggen 450, die is ook nl. afhankelijk van hoe je hem instelt, heel mak tot erg agressief te vliegen.

vlieg je hem alleen thuis in het parkje om de hoek, zonder begeleiding zou ik voor de blade gaan totdat deze helemaal onder controle is.

een 200 en 450 kan je niet echt vergelijken vind ik.

Heb je begeleiding of ga je bij een club vliegen zou ik zeggen 450, die is ook nl. afhankelijk van hoe je hem instelt, heel mak tot erg agressief te vliegen.

vlieg je hem alleen thuis in het parkje om de hoek, zonder begeleiding zou ik voor de blade gaan totdat deze helemaal onder controle is.

Bedankt Daviddutch,

op basis van deze uitleg heb ik me de 200SR X gekocht omdat ik het zelf wil leren zonder echt tijd te hebben om naar de plaatselijke club te gaan.

Deze vliegen enkel op zondag en mits ik in shiften werk ...

Back