Aankoop nieuwe beginners heli (outdoor)

• Topicstarter Topicstarter DeadRider
  • Startdatum Startdatum
D

DeadRider

Guest
Hey,

Ik ben hier een beetje nieuw. Maar zou graag een beetje aankoopadvies hebben.

Ik ben nog vrij nieuw met het heli vliegen en heb voor de moment een MSR X.

Maar met deze kan ik eigenlijk niet buiten. En ik zou dus graag een beginners helikopter willen puur voor buiten mee te vliegen. Maar waar ook nog genoeg wisselstukken van verkrijgbaar zijn. Gezien ik toch nog wel eens zou kunnen crashen.

Aankoopprijs liefst niet boven de €500 en dit voor helikopter + zender
(Dus eigenlijk nog het liefst een RTF pakket)

Dan heb ik nog een 2de vraag gekoppeld aan de eerst. Welke zijn goeie shops voor de aangeraden modellen te kopen ?

Bedankt iederéén die wil reageren alvast!

Grtz Dominic

Hallo Dominic,

Welkom op het forum.

ten eerste zou ik je aanraden om eens wat sticky / info topics door te lezen die hier op het forum staan. Zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide;een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

Heli's heb je natuurlijk in verschillende sizes / modellen.
Ik kan begrijpen dat je lekker buiten wil oefenen met vliegen.

Walkera en Blade maken leuke modellen voor "beginners" waar je ook buiten mee aan de slag kan en waar genoeg spare-parts voor te krijgen zijn.

Blade materiaal is in NL wat makkelijker te verkrijgen, Walkera ook wel.. maar komt ook grotendeels uit China e.d. weg, wat dus inhoud dat je wat langere levertijden hebt. Maar daar is vaak de prijs ook wel naar.

Voor 500 euro kun je wel een leuke heli + zender kopen.
Maar denk er aan dat je ook een lader nodig hebt + eventueel meerdere accu's.
Bij een BNF pakket zit vaak wel een standaard lader, maar ga je bijvoorbeeld 3S pakketten accu's vliegen, dan zou ik toch een lader kopen met de mogelijkheid om te balanceren.
Ook deze hoeven niet de kop te kosten. Ik gebruik zelf de Imax B6 laders, doen het prima.