aankoop standaart? heli voor beginner

• Topicstarter Topicstarter pippie
  • Startdatum Startdatum
P

pippie

Guest
Eerst en vooral wil niet onbeleefd doen met mijn vraag maar worden er eigenlijk door de fabriekanten helis standaart op de markt gebracht die degelijk vliegen? Als ik zo het forum eens doorneem dan zie ik dat jullie alles veranderen wat maar te veranderen valt. Is dit logisch of normaal? Als dit zo is en de leveransiers iets verkopen wat je direct moet veranderen om te kunnen werken da is dit volgens mij niet erg snugger van hen, en is mijn hoesting om heli te vliegen rap over.

Er zijn natuurlijk "standaard" helies RTF (ready to fly) te koop, echter het is modelBOUW met nadruk op bouw.
Ook die RTF helies moet je voor alle zekerheid toch controleren en kijken of alle schroefjes goed vastzitten, zoniet met locktite vastzetten en doorgaans ook afstellen.
Je krijgt ook zeker schade en dan moet je hem zelf repareren, ook wil je op een gegeven moment een andere besturing/motor/servo/giro of noem maar op... dat wordt zelf er in zetten en experimenteren hoe het het beste werkt.
Kortom....als helievliegen je hobby is/wordt zul ook moeten leren hoe je heli werkt c.q. in elkaar zit.
En dat maakt die hobby zo interessant en spannend, je grenzen verleggen en nieuwe dingen proberen.
Vandaar dat de "standaard heli" eigenlijk niet echt bestaat.
In elk geval succes met je keuze.

Welkom pippie!

Soms verwacht of eist de ene piloot ook meer van een RCheli dan de andere.
Een beginner zoekt bijv. ook naar andere eigenschappen dan een gevorderde heli piloot.
Hangt er helemaal vanaf waar je interesses liggen, en hoe je er mee wilt vliegen.
Een schaalheli vraagt bijv. om totaal andere eigenschappen dan een 3D/sport heli, toch worden soms dezelfde heli's hier voor gebruikt.
Andere vinden het weer leuk om de heli te "pimpen" / mooier te maken...
Weer anderen gaan zelfs zo ver dat ze er een zelf bouwen/ontwerpen.
Ga zomaar door.

Dat is dus ook het mooie aan deze hobby, je kan alle kanten op om bezig te blijven :)

Grt Eric

Ik verplaats deze even voor je naar "heli algemeen"
Voor wat waar te posten zie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Laatst bewerkt door een moderator:
[hallo,
ik denk dat je met een standaart heli wel degelijk goed kunt vliegen
ik vlieg nu reeds meer dan een jaar met een trex 600 e zoals hij uit de doos is gekomen en zeker nog geen prblemen mee gekend
mijn vliegtijd is 9 minuiten wat ik ook heel goed vind als je zo eens de vliegtijden bekijkt hier op het forum
alvast succes met je nieuwe hobbyQUOTE=pippie;1114260]Eerst en vooral wil niet onbeleefd doen met mijn vraag maar worden er eigenlijk door de fabriekanten helis standaart op de markt gebracht die degelijk vliegen? Als ik zo het forum eens doorneem dan zie ik dat jullie alles veranderen wat maar te veranderen valt. Is dit logisch of normaal? Als dit zo is en de leveransiers iets verkopen wat je direct moet veranderen om te kunnen werken da is dit volgens mij niet erg snugger van hen, en is mijn hoesting om heli te vliegen rap over.[/QUOTE]

Of je goed kunt vliegen hangt ook niet alleen van het model af maar ook van de vlieger zelf :)
Verder ben ik het roerend eens met EricW. Sommigen willen gewoon betere specs dan dat er standaard geleverd wordt. Je moet ook weten dat een fabrikant vaak niet de allerduurste en beste onderdelen/electronica meeleverd puur om de kosten van zo'n heli wat schappelijker te houden.
Wil men toch beter dan kan men zelf kiezen welke upgrades men erop zet.

Maar alles wil niet zeggen dat dit 'moet'. Een standaard heli vliegt nl ook uitstekend :)

gelukkig zie ik dat je met de standaart produkten kan vliegen, dacht reeds dat ik met de verkeerde hobby begonnen was:). Zie tevens dat met elektro redelijk lang kan gevlogen worden.

ziehier...geintje met mijn King 2.
Geheel standaard, zoals hij uit de doos komt (alleen wat beter afgesteld)

Het is dus zeker mogelijk lol te hebben met een standaard heli

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig was de tafel niet ietsjes kleiner voor jou, anders was het waaschijnlijk sleutelwerk.

Hoort bij de hobbie ;)

Maar zoals je ziet, is er prima te vliegen met een standaard heli.

Gewoon aan de piloot.
Ik zag dat ik het bijna mis ging, dus gas dicht en droppen die heli !

Dacht reeds dat met standaarthelis goed te vliegen valt, dat niet alles van topkwaliteit is in een pakket dat begrijp ik ook maar om alles bij een aankoop reeds te veranderen is ook dat niet, denk dat je met topmateriaal evengoed kan crachen als anders, alleen wat meer kosten nadien. Het leren vliegen met een heli zoals die standaart uit de doos komt is volgens mij goed mogelijk. Zeg niet gemakkelijker of moeilijker maar toch perfect doenbaar,alleen maar oefenen, oefenen, oefenen en nogmaals tot je het kunt. Geduld en oefening baart de kunst.

Klopt ook wel pippie.
En naarnate je beter kunt vliegen ga je meer eisen stellen en dus sneller naar upgrades zoeken die weer aan je nieuwe wensen voldoen.

Back