Aankooptips 1e budget auto in Corona tijd

Discussie in 'Electro offroad' gestart door AWD Timo, 24 feb 2021.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat valt reuze mee. Standaard is een 2s LiPo meegeleverd van 850mAh (correctie: twee stuks) maar eigenlijk eender welk pack met een voltage dat in de buurt komt voldoet. 2s pakketjes zijn te kust en te keur overal te koop, ook wel in een maatje dat goed past in het accu-vakje.

    Op één pack kun je zo 10 à 15 minuten (sommige beweren zelfs 20 minuten) crossen. ‘t Is een lichtvoetig model.
     
    AWD Timo vindt dit leuk.
  2. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Das toch nog dapper met 850 mah.
    Maar zijn ook lichtere motoren natuurlijk.
    Ik hou zelf wat van wat meer uniformiteit qua accu's.
    Daarbij zijn de meest gangbare rc auto's toegerust op de maatvoering van de eerste generatie stickpak's.

    Ook ben ik meer van het zelfbouwen, ten eerste het is leerzaam, als er iets stuk gaat dan weet je hoe het zit en is het repareren stukken gemakkelijker en het is leuk om te doen.
    Zeker als je het samen doet met je kroost.
    Dan is het toch machtig om te horen van "kijk pa, die heb ik zelf gebouwd"

    Maar denk maar zo, de keuze is reuze.
    Hoop dat de topicstarter er wat mee kan.
     
    AWD Timo vindt dit leuk.
  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ja, als het ècht gaat om bouwen dan is zo’n RTR minder interessant. Je kunt ‘m overigens wel redelijk makkelijk disassembleren en vervolgens upgraden... mits je de kogellagers uit krijgt :)
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2021
    AWD Timo en Fokko 66 vinden dit leuk.
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Het ziet er in elk geval tof uit idd. De grotere wielen helpen. 1/18 monstertruck komt wat neer op 1/10 buggywielen lijkt me. En is ook niet echt MT, eerder stadium. Van de batterijen heb ik ook liever 1 maat. Maar goed, voor elk wat wils. Maar ik heb momenteel zo'n 6tal rijdende electro auto's. 1/10 en 1/8. Toch aangenaam dat de accu's uitwisselbaar zijn. Nog niet alle connectoren zijn dezelfde, maar ze worden beetje bij beetje vervangen en heb een paar verloopstukjes gemaakt ook...
     
    AWD Timo vindt dit leuk.
  5. Edwin v Berkel

    Edwin v Berkel

    Lid geworden:
    28 mrt 2021
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Wijchen Nederland
    En? Al iets gekocht? :)
     

Deel Deze Pagina