'aanlopende' TL-01 vering

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Joeri_L, 4 jul 2004.

  1. Joeri_L

    Joeri_L Guest

    Ik heb eindelijk mijn TL-01 tuningsset binnen, gelijk gemonteerd. Alles ging goed, tot de vering, het stelringetje op de oliedempers raakt het chassis als het een stukje naar beneden is gedraaid. Als ze helemaal bovenin staan, is er niets aan de hand, maar zodra je de veren strakker zet, raakt het ringetje het chassis hier:

    [​IMG]
    Op de plaats van de pijl. Sorry voor de niet al te duidelijke foto, ik heb geen digicam, en een foto van de voorkant van het chassis heb ik niet gevonden op google :roll:

    Moet ik de veren omgekeerd monteren (het dikke gedeelte met de olie erin onderaan), of hebben anderen hier ook last van?

    PS, m'n wagentje rijdt wel stukken beter, bedankt voor de tips :D
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gewoon monteren zoals het hoort, de veren moet je ook niet helemaal strak draaien, want dan heb je bijna geen veervermogen meer..
     
  3. Joeri_L

    Joeri_L Guest

    Heb ik gedaan, maar omdat de Carson dempers iets dikker zijn dan de standaard dempers, en het stelringetje nog iets meer uitsteekt, raakt het stelringetje het chassis als de veren ingaan, en raken de veren het chassis constant als de veren halverwege 'strak' staan.
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    is niet zo'n echt probleem, ze komen er amper tegen
    je moet wel zien dat je de busjes goed erop zet
    je hebt een uitstekend kantje dat moet ad kant van de plastic zitten
    de kop van de vijs komt dan tegen de gewone kant van het koperen busje.
     
  5. Joeri_L

    Joeri_L Guest

    Zelf heb ik die busjes omgekeerd, maakt dit uit :??, of in iedergeval, wat maakt het uit ? :)
     
  6. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    als ze omgekeerd zitten komt je vering 1mm (de breedte van dat dikker stuk aan het busje) dichter tegen hetgeen waar jij nu net de vraag over stelt; dat het er tegen komt
    monteer je het goed dan komt het er tegen maar zeeeeer lichtjes
     
  7. Joeri_L

    Joeri_L Guest

    Oke dan, morgen even omdraaien, bedankt :D
     

Deel Deze Pagina