Aanpassen Kyosho F-16

Hallo iedereen!

Ik heb ooit eens (voor de fun) een EDF-aangedreven F-16 van Kyosho gekocht. Alleen baalde ik ervan (nadat ik dit kistje in elkaar gezet had), dat het profiel c.q. vliegbeeld van deze F-16 helemaal niet op die van een F-16 leek!

Na een aantal keer een te harde landing gehad te hebben (:mrgreen:) en deze F-16 op meerdere plekken opnieuw gelijmd te hebben, heb ik vorige week besloten om 'em maar eens op een echte F-16 te laten lijken! Ik ben even creatief met een stanleymes en schuurpapier in de weer gegaan om de "overtollige" delen van de vleugels en roeren te verwijderen, waarvan hieronder akte.

IMG_3507.JPG

IMG_3508.JPG

IMG_3509.JPG

Ik heb ook meteen even de wortel van het kielvlak aangepast naar de contouren van die van een F-16 A (die van Kyosho is de C-versie, waarmee de Amerikanen vliegen). Daarnaast heb ik er een dragchutebehuizing aan de achterkant van de wortel van het kielvlak geplakt en waar nodig geplamuurd.

Al met al lijkt 'ie zo veel meer op onze "ouwe vertrouwde" Nederlandse MLU F-16 A. Niet dat het hier natuurlijk om een schaalkist gaat, maar hij lijkt zo veel meer op een F-16 dan op een laagdekker-trainer! :mrgreen:

En dan natuurlijk de hamvraag waar iedereen op zit te wachten: vliegt 'ie nu ook nog? Ik heb afgelopen weekend een testje gedaan en kan dat met "ja" beantwoorden! Sterker nog, door de verminderde luchtweerstand is 'ie sneller, rolt hij gemakkelijker, vliegt 'ie stukken stabieler en is minder ontvankelijk voor wind.

Al met al dus een aanrader! :D Nu nog weer even fris in de lak en gaan met die banaan! Weet iemand trouwens ook waar ik spuitbussen Humbrol of Revell Aqua kan kopen? Heeft iemand adressen van webshops?

~Jolmer

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Wel weer even de wingtip missile launchers (magnetisch) monteren hoor!

Dat was ik ook nog van plan! ;) Ik zat ook aan klittenband te denken, maar misschien zijn magneetjes wel handiger.

Iemand nog een tip m.b.t. de verf (in spuitbusvorm)?

~Jolmer

Met m'n Avonds F-16 bedoel je? Zo af en toe moet er hier en daar wat vers gelamineerde glasmat uitharden, dan kan zoiets prima tussendoor... ;)

Maare, weet jij een webshop waar ik F-16 grijze spuitlakken (spuitbus) t.b.v. Styropor kan kopen?

~Jolmer

Hoi Jolmer,

Klittenband zou ik niet aan beginnen want je krijgt de vleugel en de rail dan niet mooi tegen elkaar. (vw de haakjes en stof houd je altijd iets afstand.)
magneten daarentegen zijn top. Ik gebruik de vierkante 10x10mm van HobbyKing, met een nijptang doormidden knippen en plakken met epoxy of CA.
Ze zijn supersterk en weerstaan met gemak de aerodynamische krachten in flight. ik gebruik 2 magneet paren per rail/tank.
Eerst in het hardste deel lijmen (meestal de missile rail van hout) dan de magneetjes aan elkaar klikken en in het foam duwen om een afdruk te krijgen van de footprint, foam uithollen (Dremel freesje) en dan weer de magneetjes aan elkaar klikken MET een stukje bakpapier (supermarkt) ertussen. Lijm erop en op z'n plaats houden tot droog. doordat je de magneten "aanelkaar" in hun uiteindelijke positie lijmt voorkom je polariteits fouten (hoe weet ik dit ;-))en door het bakpapier kan je de zaak ook weer uit elkaar halen (wat tenslotte toch de bedoeling was, niet;))

Zo zit het:

Tanks:

Missiles:

"De skai is de limit joe noo!"

Groeten,
Martin

En dan te bedenken dat ik mijn Kyosho F16 heb verkocht...

Hey Martin,

Slim bekeken, ga ik ook doen! Ik moet toch nog iets bestellen bij Hobby City.
Ik ben erg lui, maare: heb je ook een artikelnummer voor me? :D

~Jolmer

Hey Martin,

Slim bekeken, ga ik ook doen! Ik moet toch nog iets bestellen bij Hobby City.
Ik ben erg lui, maare: heb je ook een artikelnummer voor me? :D

~Jolmer

De meeste doe het zelf zaken hebben wel acryl verf in een spuitbus.
En gaan we nu ook al mijn taal gebruik becritiseren. Kat is toch met een u :cool:

gj

Nog een laatste aanvulling want ik zie dat dat boven is weggevallen:
Ik knijp1 magneet met een nijptang in tweeën, zodat de breedte nu per stuk 5mm is, past mooi binnen een 6mm depron plaat. En je hebt meteen een paartje.

Back