Hallo iedereen!
Ik heb ooit eens (voor de fun) een EDF-aangedreven F-16 van Kyosho gekocht. Alleen baalde ik ervan (nadat ik dit kistje in elkaar gezet had), dat het profiel c.q. vliegbeeld van deze F-16 helemaal niet op die van een F-16 leek!
Na een aantal keer een te harde landing gehad te hebben
mrgreen
en deze F-16 op meerdere plekken opnieuw gelijmd te hebben, heb ik vorige week besloten om 'em maar eens op een echte F-16 te laten lijken! Ik ben even creatief met een stanleymes en schuurpapier in de weer gegaan om de "overtollige" delen van de vleugels en roeren te verwijderen, waarvan hieronder akte.
Ik heb ook meteen even de wortel van het kielvlak aangepast naar de contouren van die van een F-16 A (die van Kyosho is de C-versie, waarmee de Amerikanen vliegen). Daarnaast heb ik er een dragchutebehuizing aan de achterkant van de wortel van het kielvlak geplakt en waar nodig geplamuurd.
Al met al lijkt 'ie zo veel meer op onze "ouwe vertrouwde" Nederlandse MLU F-16 A. Niet dat het hier natuurlijk om een schaalkist gaat, maar hij lijkt zo veel meer op een F-16 dan op een laagdekker-trainer!
En dan natuurlijk de hamvraag waar iedereen op zit te wachten: vliegt 'ie nu ook nog? Ik heb afgelopen weekend een testje gedaan en kan dat met "ja" beantwoorden! Sterker nog, door de verminderde luchtweerstand is 'ie sneller, rolt hij gemakkelijker, vliegt 'ie stukken stabieler en is minder ontvankelijk voor wind.
Al met al dus een aanrader!
Nu nog weer even fris in de lak en gaan met die banaan! Weet iemand trouwens ook waar ik spuitbussen Humbrol of Revell Aqua kan kopen? Heeft iemand adressen van webshops?
~Jolmer
Ik heb ooit eens (voor de fun) een EDF-aangedreven F-16 van Kyosho gekocht. Alleen baalde ik ervan (nadat ik dit kistje in elkaar gezet had), dat het profiel c.q. vliegbeeld van deze F-16 helemaal niet op die van een F-16 leek!
Na een aantal keer een te harde landing gehad te hebben


Ik heb ook meteen even de wortel van het kielvlak aangepast naar de contouren van die van een F-16 A (die van Kyosho is de C-versie, waarmee de Amerikanen vliegen). Daarnaast heb ik er een dragchutebehuizing aan de achterkant van de wortel van het kielvlak geplakt en waar nodig geplamuurd.
Al met al lijkt 'ie zo veel meer op onze "ouwe vertrouwde" Nederlandse MLU F-16 A. Niet dat het hier natuurlijk om een schaalkist gaat, maar hij lijkt zo veel meer op een F-16 dan op een laagdekker-trainer!

En dan natuurlijk de hamvraag waar iedereen op zit te wachten: vliegt 'ie nu ook nog? Ik heb afgelopen weekend een testje gedaan en kan dat met "ja" beantwoorden! Sterker nog, door de verminderde luchtweerstand is 'ie sneller, rolt hij gemakkelijker, vliegt 'ie stukken stabieler en is minder ontvankelijk voor wind.
Al met al dus een aanrader!

~Jolmer
Laatst bewerkt: