Aanpassen Mercedes Arocs 4151 8X4 voor hydrolische kraan en afzetcontainer

Ben nu gestart met de bouw van een Mercedes Arocs 4151 8X4. Die wordt gemodifieerd om een kraan te dragen en een container afzetsysteem. Chassis moet langer worden gemaakt, de vering strakker en een derde draaibare achteras bij geplaatst.
 
foto1.jpg
 
Gisteren geprobeerd de voorassen te vervangen door Lesus assen en vering wegens het te verwachten gewicht erop. Spijtig genoeg de verkeerde assen ontvangen en een andere verbindig gemaakt, gaatje en 3M getapt. Niet helemaal OK. De sturing van de ene as is nog te doen maar de tweede niet. De juiste as niet te vinden. Q-9051 wordt aangegeven maar de foto op de webside van Wetronics klopt niet. De juiste nummer vind ik nergens. Nu proberen een stukje zelf te maken. Wordt vervolgd.
Naamloos.jpg
 
Tamiya vooras kan prima 10kg hebben.
Omgerekend op 1:13 is dat bijna 22ton aslast.

De metalen pen met schroefdraad die je erin steekt inwikkelen met gastape en zit praktisch spelingsvrij.
 
Zelf een MAN 8×4 gemaakt. Eerst voorassen aangestuurd met 1 servo.
Dit heb ik veranderd naar onafhankelijk met 2 servo's werkt veel beter. Vooral de stuuruitslag deze moet op 2e stuuras minder uitslaan dan 1e as
Groetjes Jan
 
Tamiya vooras kan prima 10kg hebben.
Omgerekend op 1:13 is dat bijna 22ton aslast.

De metalen pen met schroefdraad die je erin steekt inwikkelen met gastape en zit praktisch spelingsvrij.
Zit nu ook als gegoten, maar blijft schuin zitten en trekt in de stuuras. De voorste zit goed en werkt goed, achter is moeilijker, heb het gat wel recht geboord maar niet goed genoeg vrees ik. Wacht nu af of de juste as nog komt of zal een aluminium stukje frezen en ertussen plaatsen.
 
Scherm­afbeelding 2025-03-13 om 16.37.14.png
Vandaag wat verder gewerkt, sommige hydraulische verbindingen gemaakt en gepresenteerd op het chassis. Het chassis moet nog verlengd worden en misschien nog een derde achterwiel bijplaatsen.
 
Back
Top