aanpassen van een ppb hydroplane

Discussie in 'Speedboten' gestart door tom1972, 29 mei 2018.

  1. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Al dik 25 jaar oud inmiddels maar ook een van mijn snelste bootjes.ik heb een en ander veranderd want de laatste cmb uitlaat is groter van diameter.de nieuwe motor is onderweg uit Italië.dat word een 91 rs evo.de motor wordt getuned in de fabriek.hij was niet goedkoop en het vakantie geld is verhuisd naar Italië haha .aparte van deze hydroplane is dat er een vaste schroefas inzit.dus niet verstelbaar.werkt als een tijger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Is er nu.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Hoeveel extra snelheid verwacht je dat de nieuwe motor je gaat opleveren? Ja, in Italië kunnen ze er wel wat van als het gaat om snelheid.

    PS Waar in Overijssel vaar je meestal?
     
  4. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Hoi eric.weet ik niet hoeveel meer.hij liep met de oude roodkop rs 125km/h.deze is door Mauro getuned.denk 130/135km/h
    Voor mij hard zat.overigens wel ontzettend stabiel.ik vaar in kampen al 20 jaar zonder problemen.zal eens denken of ik die plek wil delen.vind het enigszins lastig want als ik dat klakkeloos neerzet gaat een ieder erheen en kunnen wij het vergeten.wij houden alles netjes maar je weet dat niet iedereen zo is.hopelijk kun je dat begrijpen.
     
  5. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Dat klinkt naar maar is niet naar bedoeld.de opzichter is regelmatig langs geweest en vond het prachtig.ook zag hij dat wij ook zuinig zijn op de natuur.geen olie en vet.afval netjes mee.gewoon zoals hethoort zeg maar.ik spreek je er wel even over op de pm oke.het moet tussen ons blijven.dat sowieso.
     
  6. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Even zoet geweest met de motor.alles in elkaar zetten.ook nog een steuntje maken voor de verstelbare hoofd sproeier.die zet ik vast met kogel linkjes.ik gebruik er geen servo voor.dat is meer iets voor de wedstrijd vaarder.ben maar een amateur dus doe het fijn met het handje.morgen nog even stoeien qua afwerken en klaar is klara
     

    Bijgevoegde bestanden:

    NQDtransformer en eric_laermans vinden dit leuk.
  7. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    hier nog en filmpje van de hydoplane. het is een al wat ouder filmpje. de eerste ongeveer 2 a drie minuten moest ik nog wat afstellingen voor het roer doen . daarna ging ie als een speer. er zat in dit filmpje een oudere motor in. op de motor zat een os max carb. 9b. ik denk dat ik een nog beter resultaat had met de orginele carb. die is ook een mm groter . er zit nu een nieuwe getunde cmb 15 in met.............. orginele carb. nieuwe film komt er nog aan.
    Linkje:
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Komt goed op gang na minuut 3. Zou misschien nog iets ´losser´ mogen lopen?
     
  9. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    dat losser lopen zou vanzelf moeten komen. was de motor nog aan het inlopen. echter is die er al uit weer en is naar een ander gegaan. na enige tijd leegstand is er nu weer een nieuwe getunde versie ingekomen. die moet ik ook weer inlopen maar die blijft er wel netjes inzitten. geen geruil meer met deze motor . ben ook wel nieuwsgierig wat die gaat doen. moet nog een klein dingetje aan het roer doen en dan kan ie t water . laat wel ff van me horen eric. kun je mooi eem mee toch. grt tom.
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  10. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Graag! Lijkt me erg leuk dat mee te mogen maken en zal m´n elektro R/C speedbootjes meenemen.
     
  11. bouwepel500

    bouwepel500

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    66
    Locatie:
    smilde
    ziet er goed uit ben zelf ook aan het bouwen aan een hydroplane is mooi werk en zien er eigenlijk weinig van varen
     
  12. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Zijn prachtig en gaan lekker van de plek haha .houdt je ook een bouwverslag bij dan van de jouwe.ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet bij jou.grt Tom
     

Deel Deze Pagina