Aanpassing aan deuren

Discussie in 'Model truckers' gestart door Yari, 19 jan 2023.

  1. Yari

    Yari

    Lid geworden:
    31 jul 2021
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nederland
    Hallo Bouwers,

    Ik heb momenteel een Tamiya Scania 770S opgebouwd en wel.
    Alleen ik had vraag hierover,
    Is het mogelijk om de deuren werkend te maken dus open en dicht doen zoals hier op de foto?
    [​IMG]

    Indien dit mogelijk is of bouwers met deze ervaring hoe doen jullie dit ?


    graag hoor ik van jullie

    Yari
     
  2. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Hai, ken de eigenaar mooie truck die heeft de hercules kit als basis gebruikt deze heeft deuren die open kunnen
     
  3. Yari

    Yari

    Lid geworden:
    31 jul 2021
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Nederland
    maar is het mogelijk on de standaard kit van tamiya dermate aan te passen dat je ook werkende deuren hebt?
     
  4. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Ja maar dat is denk ik niet de moeite waard prijsverschil in de kit van tamiya en hercules hobby is niet zo heel groot
     
  5. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Hercules heeft geen 770s?

    Aanpassen is mogelijk, of je het de moeite waard vind is de vraag
     
  6. Swen

    Swen

    Lid geworden:
    29 aug 2022
    Berichten:
    320
    Locatie:
    dordrecht
    Ah had dat stukje over t hoofd gezien haha in zon geval kan je denk ik beter kijken naar 3d geprinte cabines er zijn geloof ik mensen die ze maken waar de deuren open kunnen
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Als je goed en recht kunt zagen, en je een portie durf bezit, zou je de deuren eruit kunnen figuurzagen. Met nogwat schuren heb je dan wel een naadje rondom waar je kunt doorkijken. Dan zou je rondom rond in het deurkader een stripje van een paar mm moeten kleven als slaglat.
     
  8. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Is een modelbouw dingetje inderdaad. Naden met een scherp mes steeds maar weer insnijden tot je er door bent. Kozijnen maken, scharnieren en je moet dan ook een compleet interieur maken. Als ze RC open en dicht moeten nog een servo of actuator kwijt worden.... Het kan allemaal denk ik wel. Heb het gezien maar nog nooit zelf aan begonnen.

    Ik zou het eerst met een oude body dan eens proberen.

    De kans is natuurlijk ook aanwezig dat Hercules volgend kaar ofzo komt met de S770 met openslaande deuren.

    Net wat je wilt. Maar als je het gaat doen maak dan wel een bouwverslag dan kunnen we er wat van leren met z'n allen. Vragen stellen is leuk maar bouwverslagen zijn nog veel leuker.
     
    Yari en ArjanN vinden dit leuk.
  9. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Ik ben ook bezig de nieuwe 770S te bouwen.

    Als ik naar de cabine kijk die voor mij ligt en let op de ruimte bij de A-stijl is het wel erg smal.

    Het zou theoretisch kunnen alleen wel met een vaste hand en geduld.

    De foto die je plaats is wel een cabine van een vorig type.
     
  10. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    De vraag is ook, wat voegt het toe, hoeveel moeite kost het en wat is het eindresultaat.
    Even in mijn modelbouwgebied, brandweer voertuigen. Open rolluiken is mogelijk, zelfs al vaker gemaakt door modelbouwers. Maar dan moet je ook de hele inventaris maken. En het is een rc model bedoeld om mee te rijden. Ik zie je niet op de baan liggen om elke keer de deur open te doen. Maar staat het model in een kast en rijdt hij nauwelijks kan het mooi zijn om de cabine inrichting te laten zien.
    Zelf net bij een Bruder ombouw een verlicht dashboard gemaakt, slaat eigenlijk nergens op, gaat niemand op vallen als het model op de baan rijdt. Maar gewoon, omdat het kan en ik het leuk vond om te maken.
    En de Bruder is ontworpen met open deuren, de cabine is stabiel ook met open deuren. Hoe is een Tamiya cabine als je de zijwand verzwakt door de deuren weg te halen?
     
  11. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Gewoon met een panel-line scraper de naad tussen de deur en de rest van de cabine wegschrapen, is wel een tijdrovend klusje maar zeker de moeite waard.
    Geeft een beter resultaat als zagen.
     
  12. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik vraag me af of het iets toevoegt een cabine met te openen deuren, hoe vaak zal je het gebruiken. Ik ben het eens wat Fred al aangeeft.

    Ik heb een Iveco cabine waar de deuren open kunnen, deze staat voorlopig in de koelkast.
     
  13. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Ach het mag, iedereen bouwt wat hij wil. Ik ben bezig met een bewegende chauffeur, waarom, geen idee, valt denk ik niemand op als het model op de baan rijdt.
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  14. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zal ervan afhangen als hij met zijn hoofd draait of een vuistbeweging maakt samen met een claxoneergeluid :stout:.

    Wat denk je ondertussen zelf Yari, ben je wat handig en ga je de uitdaging aan?
     
  15. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    701
    Locatie:
    Langedijk
    Dan zou ik de deur zeker dicht laten, wordt zo koud in de cabine ....:)
     

Deel Deze Pagina