Aanschaf: 1:10 Elektro Tourwagen (Welke??)

Misschien wil ik van de winter mee gaan rijden in een tour klasse ergens binnen lekker warm!

Ik had er al eens aan lopen denken om dat te doen en van de week werdt ik een beetje geprikkeld door wat andere offroadrijders.

Nu mijn vragen:

Welke auto zouden jullie hiervoor aanschaffen?

Xray T3
AE TC5R (ik heb meer auto's van AE en dat bevalt me wel)
Ik zag bij PK ook nog een HONG NOR E-10 1/10 4WD erg goedkoop!?


Of zit er helemaal naast en kan ik beter een 1:12 auto kopen?

Als ik een 1:10 Tourwagen wil ik er natuurlijk ook mee buiten kunnen rijden!!

Hoor heel graag van jullie
 
Mocht ik kiezen zou mijn voorkeur gaan naar de Xray T3 of een Tamiya TRF416(WE,X)

Xray is net iets simpeler als de Tamiya. Maar de WE en X edition zijn eigenlijk ontworpen voor buitencircuits maar dit ga je amper merken...
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dus op een circuit rijden en weet niet zo goed hoe dat werkt??

Rijd iedereen brushless of juist niet, Lipo's of niet??

Moet je je aan bepaalde regels houden qua snelheid?

Ik had al de tip gekregen om met een niet te snelle motor te beginnen en dan eerst eens foutloos te rijden!

Graag uitleg??
 
Tegenwoordig als ik ga rijden (meerdere keren per week).
Kom ik enkel mensen tegen die BL rijden en met 2s lipo hardcase.
Snelheid heeft geen limiet bij mijn weten hoor..

En inderdaad begin met een niet al te snelle motor.

Heb je ooit al op circuit gereden met een onroad?

Een mooi BL om te beginnen is 17.5T.

Ik ben begonnen met gewoon een stock motor (silvercan) en dan overgestapt naar 10.5BL Sensored.

Waar woon je ergens ? Ev kunnen we eens afspreken he;)
 
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Schumacher Mi4LP. Maar zoals altijd is het allemaal persoonlijk en er zijn best wat verschillende chassis te koop die ook gewoon goed en snel zijn.

Ik zou zeker voor brushless kiezen door het lage onderhoud en denk dat dan Lipo ook gewoon een goede keus is.

Welke motor is ook wel een beetje afhankelijk van het circuit. Ga je bij PK rijden zou ik persoonlijk denk ik beginnen met een 17,5T of 13,5T met Lipo. Op de grotere banen buiten zou ik voor een 13,5T gaan. Buiten is misshcien een 17,5T ook nog wel een optie. Met een 13,5T en 2S lipo halen ze op de Mach toch al snelheden van richting de 80km/u op het rechte stuk. Of dat te veel wordt.... Ik weet niet of je dan ook wedstrijden gaat rijden? zo niet dan is de keuze welke regelaar en motor minder belangrijk.

Ik zelf heb nu een 17,5T in mijn Mi4 zitten en na de vakantie van PK ga ik daar weer is rijden.
 
ik heb zelf die hong-nor toerwagen lekker goedkoop kwa aanschaf.
en je kan er binnen en buiten meerijden.
maar ik rij er alleen maar voor de fun ermee dus heb er 9t motor erin liggen.

ik heb ook een x-ray met een 10.5t motor erin maar door de snaar aandrijving kan je eigenlijk buiten alleen op de schone rc banen rijden.

en als je wedstrijden wil rijden ben je volgens mij gebonden aan een 13.5t motor.
 
Ik heb zelf een tweede hands Xray T2 gekocht. Hier heb ik een 13,5 turns motortje inzitten. Inderdaad eerst maar mee leren rijden op de baan. Als ik op een gegeven moment wel kan rijden, kan ik wel gaan voor een nieuwe. Nu gebeurd het nog wel eens dat ik aan het rollen ben over de baan. Dat zou ik niet willen met een nieuwe t3.

Volgens mij zijn er verschillende klasses. 13,5 is volgens mij de standaard en de moderated iets van 4 turns. (gaaf om te zien rijden, maar gaat echt snel)
 
Back
Top