Aanschaf: 1/10 Elektro Tourwagen (Welke?)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Pasqual, 31 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Zit zo is een beetje rond te kijken op het moment naar een leuke en goede 1/10 Elektro Tourwagen. Heb op het moment brandstof en dat is toch wel is lastig en wat afwisseling is ook wel is leuk.

    Nu had ik zelf een paar types op het oog die ik wel erg goed zijn maar soms wel erg duur vind.
    - Corally Assassin
    - Corally RDX
    - HPI Pro4
    - Schumacher Mission 2

    Op het moment is de Assassin erg leuk geprijst bij PK en vond dit dan ook wel een leuke optie. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn met goede ervaring of eventueel slechte ervaringen met dit type auto.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De Assassin is geflopt, de reden dat dit model een snelle opvolger kent.
    Mogelijk voor een rijder die niet het maximum vereist een goed model maar ik raad je ook even aan om naat de Xray T1R te kijken.
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Beide Corally's raad ik je af,

    er zitten stomme foutjes in, een Allumilium diff huis met Kreamiek lagers, word dus bloed heet. en zo nog wel meer.
    HPI pro 4, mooi auto, maar ik weet er zelf niet veel over te vertellen.

    LEt ook op, op PK staat de Stock assasin aangeboden, deze heeft zijn motor tandwiel direct op het difhuis, daardoor kun je niet met motoren van 12Turns rijden (hou ergems bij de 16T echt op) de touring is nog een stukje duurder.

    Tja mission 2, heb ik zelf leuke auto mooie prijs klasse, maar vrij zwaar (stel dat je wedstrijden wil gaan rijden)

    Groet Robo
     
  4. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    De assassin die bij pk wordt aangeboden is gewoon de Master Edition, dus daar kan directe en indirecte aandrijving mee gebruikt worden, dus kan je ook met snelle (lagere turns) motoren rijden.
     
  5. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    zoals roelof ook aangaf zou ik naar een Xray T1R kijken de auto is goedkoo en duurzaam en je hebt natuurlijk de xray kwaliteit in huis :p

    maar mischien een tc3 als optie ?? errug leuke shaft driven auto en helemaal niet duur of de tc4.
     
  6. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Corally zou ik niet doen, en anders de RDX als je geen andere optie hebt. De gewone Assasin wil je echt niet. (Als je er verkeerd naar kijkt breekt er al wat. En de RDX is niet voor niets snel uitgekomen)

    Xray FK, Xray T1R, Tamiya 415, allemaal goede auto's waarvan onderdelen volop leverbaar zijn.
     
  7. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Oke dus jullie zeggen geen Corally. Het is idd gewoon de Master Edition die ook voor 250 te koop staat op de site maar dan met een ander soort carbon chassis er wordt gebruik gemaakt van een glasvezel chassis met een Carbon top laag. Wil je full carbon ben je idd iets duurder uit dqan kost ie 339 euro.

    Dus jullie raden de volgende auto's eerder aan?
    - XRay T1R
    - HPI Pro4
    - Schumacher Mission 2
    - Team Associated TC3
    - Team Associated TC4

    Dan zit ik zelf eigenlijk met deze 2 type auto's in me gedachten:
    - Schumacher Mission 2 (255 euro)
    - XRay T1R (260 euro)
    - Associated TC4 (290 euro)

    De asso zou ook een optie kunnen zijn maar ken deze auto totaal niet en heb er nog niet veel over gehoord. Zal daar is nar gaan zoeken voor meer info. Damns he is eigenlijk best lastig om een leuke auto uit te zoeken die goed zijn werk kan doen en niet super veel geld kost. Toch maar voor een Pro4 gaan?

    Hebben jullie meer tips over welke auto goede ervaringen mee zijn dan zijn deze altijd welkom. qua prijs van de auto zit ik nog een beetje te twijvelen wat ik wil uitgeven. Heb me marder staan die binnenkort de deur uit gaat en daar houd ik wel een luek bedrag aan over voor een mooie touring. Maar zit zelf beetje aan een rollend chassis te denken van rond de 250 euro.

    PS kwam net deze auto tegen RCLab 7–7 NR Club Edition (Carbon Competition Car) bij rcshoproal is dat misschien iets? ook rond de 270 euro.
     
  8. Als ik jou was zou ik niet de asso kopen, omdat die van plastic is en voor die prijs mag je denk wel wat meer verwachten.

    Als ik jou was hier tussen kiezen:
    xray fk/t1r
    schumacher mission 1 carbon/ mission 2
    corally rdx
    hpi pro4

    groet Cees
     
  9. xraycer

    xraycer Guest

    T1r is een erg leuke auto, hebje van alle nog wel het meest aan te tunen. Maar als je toch al van plan bent om hem over een tijdje naar een carbon versie om te bouwen kun je denk beter voor een FK kijken. Het scheelt namelijk ontzettend veel geld, de FK word op marktplaats aangeboden voor 325euro geloof ik (niet dat ik een voorstander ben van kopen op marktplaats maartoch).

    Verder heb ik goede ervaringen met de T1r, de bouwbeschrijving vond ik zeer duidelijk (zelfs beter dan tamiya of hpi). Je moet alleen even goed de tijd nemen voor de schokdempers :wink: . Met een T1r kun je eigenlijk gelijk goed rijden, echte hop-ups zoals stabilo sets zijn niet nodig, hij heeft al een erg goede wegligging uit de doos. Wel is het mischien handig om om gelijk alu schokbrekerbody's te bestellen.
     
  10. mission

    mission Guest

    ik zou voor de pro 4 gaan
     
  11. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Mocht je een 2dehands auto te moeite waard vinden ken ik nog iemand die van Xray overstapt naar Ta....(Dat speelgoedmerk ;) ).
    Hij vraagt 250 eur. voor zijn auto, auto is een half seizoen oud en niet echt veel gebruikt maar wel super onderhouden. (Auto is 3de geworden in het NK modified b.t.w. ;) )

    Alu schokbrekers vind ik zelf niet de moeite waard, behalve als je de plastic stuk rijdt.
     
  12. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    moet alles dan perce van carbon zijn ?? de tc3/4 is toch echt niet voor niks 1 van de toppers hoor. het is echt een schitterende wagen en ik denk dat je niet al te veel waarde moet hechten aan carbon !!!!!

    bij ons op de club rijden de 2 snelste met een TC3 en een YOKOMO ( zal ff type opzoeken.

    en de gozer met de TC3 rijd echt zieke rondetijden. !!!

    ik weet ook wel dat het niet aan de auto ligt wie er sneller is (gedeeltelijk) maar de tc3 heeft zoch toch al bewezen evenals de Xray's en de pro 4.
     
  13. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    eeeuh de TC4 is geen gewoon plastic, is versterkt met graphite, enneuh tis toch niet omdat het geen carbon heeft dat hij niet goed kan zijn :?
     
  14. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    kijk cooper snapt het (slimme belgen zijn er dus wel :lol: )
     
  15. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Volgens mij is de TC4 wel plastic, de graphite versie is nog niet uit.

    TC4 een topper? Die auto moet zich eerst maar bewijzen, de verhalen van oud-TC3 rijders over de TC4 zijn niet allemaal positief.
     
  16. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    idd plastic, de graphite is een optie...

    ik zou het maar raar vinden dat de TC4 slechter zou zijn, de basis blijft dezelfde en er zijn enkel verbeteringen, nahjah, 'het oude' is altijd beter tot men het nieuwe gewoon is zeker...
    zelfde met borstelmotoren vs borstelloos , eens het er is....
    zelfde met de XXX-4 , was een slechte wagen alles ging snel stuk etc, nu rijden ze toch ook met een XXX-4 (al is er een mod voor de XX-4 ; de X5 )

    mvg,



    plastic forever :D Muhahaha (wat dacht je dat m'n predator heeft :wink: )
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Oke dus als ik het goed begrijp zeggen jullie (bijna) allemaal de XRay T1R of de XRay T1FK(die ik persoonlijk wat te duur vind)

    Over het 2de hands gebeuren ik houd het liever bij een nieuwe dan weet je bijna 100% zeker dat alles goed is en niet iets krom is of ergens een klein scheurtje in zit. Kost iets meer maar vaak scheelt dit ook wel in de kosten(bij mij in ieder geval).

    Ik ga me wel is verdiepen in de XRay T1R kijken of er nu echt een groot verschil zit tussen deze en de FK op het Carbon chassis na. Of het voor mij ook de moeite waard is om 200 euro meer uit te geven(denk het niet namelijk).

    Zelf zit ik nu dan nog te kijken naar de:
    - XRay T1R
    - HPI Pro4 (deze blijft me nog steeds in mijn gedachte als goede auto)
     
  18. Viper-RC

    Viper-RC

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Drachten
    Volgens mij kan je voor het geld van een Pro4 bijna een T1 FK kopen (op 90 euro na dan, maar als je het dan doet heb je echt TOP wagen die er ook nog eens erg mooi uitziet :D )
     
  19. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Scheelt niet veel idd maar is nog steeds 65 euro duurder. Maar denk ik denk dat het de Pro4 ook niet gaat worden om dat ie toch ook weer 150 euro duurder is dan de T1R en vind de T1R toch wel een mooie auto en als ik iedereen er over hoor lijkt me dit zeker geen verkeerde.

    Ben nu ff op info jacht voor de T1R...
     
  20. Hier is die link van xray in aanbiedingklik

    veel suc6 met verder info zoeken. :wink:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina