Aanschaf Easyglider Pro

Ik ben van plan om de welbekende Easyglider pro RR aan te schaffen om na 20 jaar weer eens te gaan vliegen. Ik heb nog wel wat vragen (de modelvliegwereld is best veranderd....).

Ik denk dat ik een 3s lipo moet hebben van 2000 a 2500 mAh. Klopt dat? Maakt het merk veel uit of is een huismerk van Lindinger of Staufenbiel goed genoeg?

Welke lader zouden jullie adviseren? Zijn 2 volgeladen lipo's voldoende voor een middagje vliegen of is een lader die ook op dc kan laden aan te raden?

Heb ik nog verloopstekkers nodig voor lipo of servo's? Ik heb nog een oude Multiplex zender met ontvanger die ik wil gaan gebruiken.

Alvast bedankt!

Wat ik je alvast wil meegeven is dat je best eerst meet welke dikte van lipo je maximaal kan gebruiken.
De batterijruimte is namelijk onder de vleugel en niet erg hoog ...

Hoi Arretje,

Beginnen met een Easyglider Pro is gevaarlijk. Deze vliegt namelijk heel goed en voor je het weet krijg je er echt lol in en gaat het je geld kosten ...:) (krijg je overigens wel veel plezier voor terug).
Ff terugkomend op je vraag:
- 3S Turnigy Nano-tech 1400 40-80c. http://hobbyking.com/hobbyking/stor...23_Traxxas_compatible_1_16_EU_Warehouse_.html
- Lader Hobbyking Eco6 200watt http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=31508 Prima lader, echter de tweede die ik besteld heb, was meteen stuk. (eerste lader mrt 13 aangeschaft en werkt nog steeds prima).

Met 2 pakketten heb je meer dan voldoende. Als ik me goed herinner kon ik meestal met 1 pakket lang genoeg in lucht blijven om de 2e op te laden. Reden voor de 1400 is dat deze stuk lichter is dan bv een 2200 en dat merk je met vliegen.

Kijk ook eens op te koop deel van dit forum, wordt er regelmatig eentje te koop aangeboden (of rc networks in duitsland). Heb er zelf ook nog eentje liggen, maar die is beschadigd (motorschot uitgescheurd).
Mijn pa had nog een voeding liggen tot 90watt, die heb ik nu. Wil je echt een serieuze voeding, kun je beste computer voeding nemen (maken wel herrie ivm ventilator). Bijvoorbeeld een Dell 1850 servervoeding. Te krijgen voor rond de 25 euro uit Duitsland.

Gezien lage amperage heb ik zelf multiplex stekkers gebruikt (tot max 50A zijn deze geschikt).

groet marc

Back