aanschaf elec.heli

hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraag of eerder gezegd de hulp bij het vinden van een goede electro heli om mee te beginnen .
Ik zelf zou graag een t-rex 500 willen maar is dat verstandig om mee te beginnen.
Ik heb al zoveel winkels gebeld en de ene zegt dat je met een 450 moet beginnen en de ander dat je groter moet beginnen . mijn voor keur gaat uit naar de 500 .
Uit eindelijk wil ik schaal heli gaan vliegen dat is mijn doel.
Ik ben zelf al jaren bezig om een heli aan te schaffen en dat wil ik eigenlijk
dit jaar doen.
En heeft iemand een tip voor me waar en bij welke winkel je het best kunt kopen en met goede servive.
mvg roel

Hoi Roel,

allereerst welkom op dit forum!!!

grotere heli's vliegen stabieler dan kleine heli's. Maar bij grotere heli's zijn de (crash)kosten aanzienlijk groter.

Schaalrompen heb je voor de 450 en de 500, maar voor schaalrompen geldt natuurlijker dat ze meer detail kunnen hebben dan een kleine romp. Ook geeft een grotere heli een rustiger vliegbeeld. Het is heel verstandig om een club te zoeken voor hulp, maar het is ook handig je woonplaats en leeftijd te vermelden in je profiel zodat mensen makkelijker hulp aan kunnen bieden....

Ook een belangrijke vraag: wat is je budget?

En heb je al iets, een zender lader of zoiets? Of heb je nog niks?

Als je nog niks hebt kan je op forse bedragen rond de 700 euro rekenen voor een beetje heli met zender enzo....

Succes met je keuze!

Groet,

Ludo

500 is gewoon duurder, maar door zijn grote weer stabieler dan een 450. Als je het geld er voor over hebt, is er niks mis mee.
Tevens vlieg je op zwaardere (duurdere) Accu's dan een 450.

450 VS 500

Bij hobbyking.com zijn de barebones niet zo duur 450 = 20euro 500 = 40 euro
De motor en Esc van de 500 is duurder
Ook heb je voor de 500 een dubbele accu nodig (6s)
De servo's zijn groter maar verder zijn de gyro ontvanger en zender hetzelfde.

Als de aanschaf eenmaal gedaan is vallen de crash kosten nog wel mee.

De 500 heeft de vlieg eigenschappen van een 450 en is bijna net zo stabiel als een 600.
De 450 is het meest lopende model en dat merk je ook aan de kosten.
Ga zelf eens op zoek en bepaal je heli binnen je eigen buget

gr

Roel

Back