Aanschaf graafmachine, waarop te letten?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door drik, 18 dec 2016.

  1. drik

    drik

    Lid geworden:
    14 dec 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    aljezur
    Dacht maak even een nieuw topic aan in de hoop goede tips te krijgen....
    Heb woensdag een account aangemaakt op bouwmachineforum maar account is nog steeds niet geactiveerd.

    Ik ga morgen kijken naar een Yanmar vio 70, 7,2 Ton en 10.000 uur op de teller.
    Is dit veel voor zo'n machine?
    Waar moet ik op letten?
    Alle tips welkom!

    Bvd
    Dirk
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Ik heb niet veel ervaring met werkmaterieel, maar wel ervaring machineschades.
    Een aantal keren heb ik meegemaakt dat een motor stuk liep door water.
    Sommige machines hebben commonrail. Daardoor wordt de brandstof in de tank na een dag draaien behoorlijk warm. Wanneer de machine na het werk b.v. met een halve tank gestald wordt dan kan er door temperatuur verschil condens ontstaan in de tank, met het gevolg dat de rail stuk loopt. na het werk aftanken voorkomt dit.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
     
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik weet weinig tot niets van graafmachines (ik heb er enkel wel eens wat gehuurd).
    Maar hebben diesel aangedreven voertuigen niet allemaal een waterfilter/afscheider?
    [​IMG]
    Mijn Landrover heeft er af fabriek één, en ik heb er één, in serie, bijgeplaatst.
    Dat is enkel ter uitstel van service.
    Je kunt het (evt) verzamelde water gewoon aftappen, je hoeft niets te vervangen.

    Ik "tank" zelden eerder dan <25% van de tankinhoud.