Aanschaf nieuwe DLG

Fotor

Forum veteraan
Beste heren, het wordt tijd voor een 'echte' DLG :D.
De eisen:
- Het hoeft geen topkist te zijn, maar ik wil wel op termijn mee kunnen draaien met de 'sub-top'.
- Stevig genoeg om echt hard gooien te kunnen hebben (kan mijn venus nu niet aan)
- Met flaperons
- Werp'plaatje' in plaats van werpstift (van een stift blijf ik zere vingers krijgen)

Ik heb verschillende opties op mijn lijstje staan:
* LongShot II
200 euro incl verzending. Vliegmaat Kuip heeft de versie I en is daar zeer tevreden over. Volgens hem is het een zeer stevig vliegtuig dat tegen een stootje kan. Ik heb er een test van gelezen en daar roemde men de prijs/kwaliteit verhouding.

* X-Ray
209/233 euro excl verzending. De hogere prijs is met 'disserfläche'. Wat is dit?
Verder nog weinig ervaringen kunnen vinden.

* Blaster2
240 euro ex verzending
Dit vliegtuig heeft volgens mij een holle vleugel. Hoe zit het met de crashbestendigheid hiervan? Ik kan aardig vliegen en landen, maar een harde landing zit altijd in een klein hoekje. Beetje zonde als er meteen gaten invallen.
De oude blaster heeft een vakwerk staart, de nieuwe heeft GFK(?) staartvlakken. Dat lijkt me een stuk steviger.
Verder heeft de blaster een flying tail. Zitten hier voor- of nadelen aan?

* IceFire II
220 euro incl verzending (en douane)
Ik dacht gelezen te hebben dat de tailboom van deze kist nog wel eens wil breken. Niet handig.

* Binary
255 euro incl verzending
Opvolger en doorontwikkeling van de IceFire. Ik heb hier nog niet veel ervaringen mee kunnen vinden.

* Een 'oude' vleugel van één van jullie overnemen met een 2e hands of nieuwe romp. Sommigen maken genoeg.
Mijn voorkeur gaat hier voorlopig niet naar uit omdat ik dan toch weer veel moet gaan knoeien om het goed (of net niet goed) te krijgen. Vleugel mooi op de romp laten passen en zo. Maar als het de helft van het geld zou schelen moet ik er wellicht toch over nadenken.

Velen van jullie hebben al de nodige vliegtuigen zien vliegen of er zelf mee gevlogen, ik zou graag jullie meningen horen.
Voorlopig neig ik zelf naar de longshot2. Goed vliegend en stevig vliegtuig voor een leuke prijs.

Zou dit spul op de beurs van Dortmund te krijgen zijn? Ik ga daarheen dit jaar. Vorig jaar heb ik het niet echt zien liggen, maar heb ik er ook niet naar gezocht. Zou er veel prijsvoordeel te halen zijn of kan ik het beter gewoon bestellen?

Ik kan je aanraden om even contact op te nemen met Alex Hoekstra (zie de postings over de Twisters). Hij heeft vast en zeker nog wel een tweedehands Twister voor je voor een goede prijs.

Deze zijn zeker beter dan de modellen die je hierboven noemt en dan heb je hem ook nog eens snel.

Beste heren, het wordt tijd voor een 'echte' DLG .
De eisen:
- Het hoeft geen topkist te zijn, maar ik wil wel op termijn mee kunnen draaien met de 'sub-top'.
- Stevig genoeg om echt hard gooien te kunnen hebben (kan mijn venus nu niet aan)
- Met flaperons
- Werp'plaatje' in plaats van werpstift (van een stift blijf ik zere vingers krijgen)

Ik heb verschillende opties op mijn lijstje staan:
* LongShot II
200 euro incl verzending. Vliegmaat Kuip heeft de versie I en is daar zeer tevreden over. Volgens hem is het een zeer stevig vliegtuig dat tegen een stootje kan. Ik heb er een test van gelezen en daar roemde men de prijs/kwaliteit verhouding.

De Longshot is zeker geen slechte kist. Lekker stevig en niet duur.
Op RC-groups genoeg info over te vinden.

* X-Ray
209/233 euro excl verzending. De hogere prijs is met 'disserfläche'. Wat is dit?
Verder nog weinig ervaringen kunnen vinden.

Disserflache. In zo'n vleugel is een versterking aangebracht met dunne koolstof rooving. Je kan deze vleugels gemakkelijk herkennen aan het "ruit" patroon.
Nee niet erg veel te vinden over deze kist. Volgens mij ook al weer wat jaartjes oud. Heeft zo te zien wel een "holle" vleugel gemaakt in een mal.
Als dat zo is, is de prijs niet slecht.

* Blaster2
240 euro ex verzending
Dit vliegtuig heeft volgens mij een holle vleugel. Hoe zit het met de crashbestendigheid hiervan? Ik kan aardig vliegen en landen, maar een harde landing zit altijd in een klein hoekje. Beetje zonde als er meteen gaten invallen.
De oude blaster heeft een vakwerk staart, de nieuwe heeft GFK(?) staartvlakken. Dat lijkt me een stuk steviger.
Verder heeft de blaster een flying tail. Zitten hier voor- of nadelen aan?

Ja, een gebagde vleugel zoals van de Longshot is wat minder gevoellig.
Reparaties zijn bij een gebagde vleugel ook wel wat eenvoudiger.

* IceFire II
220 euro incl verzending (en douane)
Ik dacht gelezen te hebben dat de tailboom van deze kist nog wel eens wil breken. Niet handig.

Ja als je pech hebt en ze pikken de doos eruit bij de douane kan je nog een aardig bedrag bijleggen. Het l###ige is dat je ook invoerrechten moet betalen over de verzendkosten, duuh.

* Binary
255 euro incl verzending
Opvolger en doorontwikkeling van de IceFire. Ik heb hier nog niet veel ervaringen mee kunnen vinden.

Op het Engelse forum

* Een 'oude' vleugel van één van jullie overnemen met een 2e hands of nieuwe romp. Sommigen maken genoeg.
Mijn voorkeur gaat hier voorlopig niet naar uit omdat ik dan toch weer veel moet gaan knoeien om het goed (of net niet goed) te krijgen. Vleugel mooi op de romp laten passen en zo. Maar als het de helft van het geld zou schelen moet ik er wellicht toch over nadenken.

Kan, een rompje bij F3-modellbau kost iets van 50 euro incl boom.

Velen van jullie hebben al de nodige vliegtuigen zien vliegen of er zelf mee gevlogen, ik zou graag jullie meningen horen.
Voorlopig neig ik zelf naar de longshot2. Goed vliegend en stevig vliegtuig voor een leuke prijs.

Zeker een veilige keus.

Zou dit spul op de beurs van Dortmund te krijgen zijn? Ik ga daarheen dit jaar. Vorig jaar heb ik het niet echt zien liggen, maar heb ik er ook niet naar gezocht. Zou er veel prijsvoordeel te halen zijn of kan ik het beter gewoon bestellen?

Ondanks dat DLG-en sterk groeid vorig jaar bar weinig kunnen vinden.
Bij FVK hebben ze wel altijd de Blaster op de stand, kan alleen niet meer herinneren of zij er vorig jaar wel waren.
O ja, Dekker planes was er met de Spinning Birdy/Bonsai

Groet

Frans

Tja hoe kan ik de Twister nu vergeten.
Wellicht heeft Alex nog een compleet gebagged exemplaar in de aanbieding

Mocht je toevallig naar Malden komen volgende week dan heb ik een auto vol spullen mee. Daaronder 2 2e hands kisten volledig voorzien van servo's(wedstrijd kisten van afgelopen seizoen). Heb wel 2 belangstellenden voor deze kisten dus hebben die eerste keus. Verder heb ik nog wel een aantal 2e hands en 2e keus vleugels.

Ondanks dat DLG-en sterk groeid vorig jaar bar weinig kunnen vinden.
Bij FVK hebben ze wel altijd de Blaster op de stand, kan alleen niet meer herinneren of zij er vorig jaar wel waren.
O ja, Dekker planes was er met de Spinning Birdy/Bonsai

Ik heb vorig jaar de blaster bij FVK besteld en gevraagd of ze deze mee konden nemen naar de beurs. Dit was geen probleem en scheelt je weer wat verzendkosten ;)
Ik kan je zeggen dat de blaster 1 een hele goede kist is waarmee je zeker in de sub-top mee kunt vliegen. Een nadeel is wel dat het een behoorlijk zware kist is waarmee je met windstil weer geen voordeel kunt opdoen. Over de holle vleugel heb ik niks te klagen, gewoon een kwestie van leren vangen ;). Heb hem helaas op de laatste meeting op Maldens vlak 'verwond' maar ik denk dat ik toen ook wel bijna aan het uiterste zat van wat ik uit de blaster kon halen. Dus nu heb ik een goed excuus om ook rond te kijken naar een nieuwe kist. Zelf neig ik eigenlijk naar een Twister, molded versie, maar daarvoor wacht ik eerst nog even totdat alex alles goed getest heeft, en er een prijs is voor de complete versie..?

veel succes met je keuze, je komt er vast wel uit ;)

gr niels

Zelf neig ik eigenlijk naar een Twister, molded versie, maar daarvoor wacht ik eerst nog even totdat alex alles goed getest heeft, en er een prijs is voor de complete versie..?

veel succes met je keuze, je komt er vast wel uit ;)

gr niels

Die prijs die is er al alleen niet op een forum . Stuur maar even een PB tje

Frans, dank voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb contact gehad met Alex en hoop een optie op een oude twister te krijgen. Dan heb ik een echte topkist voor een concurrerende prijs. Hiermee zou ik uiteraard in mijn nopjes zijn.

Ik heb inmiddels een nieuw vliegtuig in mijn bezit.
De twisters van Alex waren al vergeven, maar ik heb van Loet een blaster2 over kunnen nemen. Ik heb er al enkele keren mee staan gooien, en haalde meteen al tijden van 1:30 in vrijwel dode avondlucht. Met de venus haalde ik met veel pijn en moeite 1:00 (en die gooide ik toch ook redelijk hoog). Wat een verschil. Volgende wedstrijd kan ik misschien ook eens rekening gaan houden met de maximale vliegtijden :D.

Loet, bedankt! Ik ben er erg blij mee.

Gefeliciteerd Raymond, nu raak je helemaal verslaafd... ( jij was toch diegene die na het zien van mijn smijtacties op de club zei....is die even gek)

gaan we vrijdag even een prive wedstrijdje doen...toch.

Helaas heb ik kon ik vandaag niet .........erg jammer.

volgende ben keer ik er weer bij....met de twister vleugel op de highlight romp.

GJ

Ik heb inmiddels een nieuw vliegtuig in mijn bezit.
De twisters van Alex waren al vergeven, maar ik heb van Loet een blaster2 over kunnen nemen. Ik heb er al enkele keren mee staan gooien, en haalde meteen al tijden van 1:30 in vrijwel dode avondlucht. Met de venus haalde ik met veel pijn en moeite 1:00 (en die gooide ik toch ook redelijk hoog). Wat een verschil. Volgende wedstrijd kan ik misschien ook eens rekening gaan houden met de maximale vliegtijden :D.

Loet, bedankt! Ik ben er erg blij mee.

Geen dank. Mijn ervaring is dat je steeds beter gaat gooien naarmate je een kist beter leert kennen. Het is even wennen met de werpstift aan de tip, vond ik tenminste. Het zou me niet verbazen dat je tijden in dit weertype richting de 2 minuten gaan lopen. Maar je moet ook niet verbaasd zijn dat er dagen zijn met slechts 1 minuut of minder. Wat ik gisteren al schreef, 31 seconden bij een volle worp.

Loet

jij was toch diegene die na het zien van mijn smijtacties op de club zei....is die even gek
Tja, als ik soms naar de filmpjes van mezelf kijk kan ik me die reactie nog steeds heel goed voorstellen :p. Het blijft een aparte sport.

gaan we vrijdag even een prive wedstrijdje doen...toch.
Zeker! Ik hoop dat het weer dan nog zo aangenaam is als de laatste dagen.

Mijn ervaring is dat je steeds beter gaat gooien naarmate je een kist beter leert kennen. Het is even wennen met de werpstift aan de tip, vond ik tenminste. Het zou me niet verbazen dat je tijden in dit weertype richting de 2 minuten gaan lopen. Maar je moet ook niet verbaasd zijn dat er dagen zijn met slechts 1 minuut of minder. Wat ik gisteren al schreef, 31 seconden bij een volle worp.
Ik verwacht ook zeker dat er nog meer in zit dan de 1:30 die ik nu al met niet vol gooien haalde. 2 minuten moet misschien wel kunnen inderdaad. Gaaf hoor! Die werpwinglets vind ik nu al geweldig, gooit vele malen prettiger dan zo'n dun pennetje. En ja, die korte vluchten ken ik ook. Erg frustrerend hoe het op sommige plaatsen omlaag kan denderen.

Morgen uit mijn werk nog maar even gooien, nu is het er nog uitstekend weer voor (het leek wel of de vogels mij uitdaagden toen ik vanmiddag naar huis reed...).

Blij te horen dat ie je bevalt.
Ik heb er namelijk ook een nieuwe "onderweg".
Eerst naar Duitsland en dan via via tot bij mij.
De Belgische post verhandelt geen verpakkingen van 1,5 m. :confused:
Tja niks aan te doen.
Hij zou normaal vandaag zijn aangekomen in Duitsland. En hoop dat de via via's een beetje snel werken dan hopelijk tegen begin Maart de maiden.

Sorry hoor, maar ik moet even iets kwijt....

YEEEEEHAAAA!!!

Na mijn werk ben ik nog wat gaan vliegen met de blaster. Het was erg grijs weer, de zon is de hele dag niet tevoorschijn gekomen. Ideaal weer om het gooien wat te gaan oefenen. En wat gebeurt er? Meerdere vluchten van 3-4 minuten. Eén keer zat ik zo hoog dat ik van ellende maar naar beneden ben komen scheuren toen een vriend aankwam. En dit alles op een veld waar ik in een jaar tijd met de bonsai misschien 3 bellen heb gehad met het mooiste weer van de wereld. Het is ongelofelijk.
Dit zijn de vluchten die ik collega-vliegers heb zien maken en waar ik tot voor kort werkelijk geen snars van begreep. Nu sta ik het zelf te doen. Blijkbaar heb ik het helemaal ontdekt. Zelfs met de kist recht boven me lijk ik te zien of het omhoog gaat of niet. Waanzinnig!
Laat de wedstrijden maar komen!

Sorry hoor, maar ik moet even iets kwijt....

YEEEEEHAAAA!!![/COLOR][/SIZE]

Na mijn werk ben ik nog wat gaan vliegen met de blaster. Het was erg grijs weer, de zon is de hele dag niet tevoorschijn gekomen. Ideaal weer om het gooien wat te gaan oefenen. En wat gebeurt er? Meerdere vluchten van 3-4 minuten. Eén keer zat ik zo hoog dat ik van ellende maar naar beneden ben komen scheuren toen een vriend aankwam. En dit alles op een veld waar ik in een jaar tijd met de bonsai misschien 3 bellen heb gehad met het mooiste weer van de wereld. Het is ongelofelijk.
Dit zijn de vluchten die ik collega-vliegers heb zien maken en waar ik tot voor kort werkelijk geen snars van begreep. Nu sta ik het zelf te doen. Blijkbaar heb ik het helemaal ontdekt. Zelfs met de kist recht boven me lijk ik te zien of het omhoog gaat of niet. Waanzinnig!
Laat de wedstrijden maar komen!

Super zeg!!
gefeliciteerd!
succes verder.

Bart

De volgend symptomen zijn:

trillen, zweten en een gevoel van onrust bij het zien van:

cirkelende vogels en rustig weer met cumuluswolkjes.

Dit alles in zeer sterke mate als je moet werken of zo.

Tevens lig je nachten wakker bij de gedachte dat ie stuk gaat of zo, en je niet zou kunnen smijten.

Voor je het weet koop je er nog een....... en nog een. Al was het alleen maar om toch nog een beetje nachtrust te krijgen.

Told you so........

GJ

Ik zag de Binary in je eerste post staan.

Sinds kort is de Binary ook bij Lindinger te verkrijgen. Misschien een goed alternatief voor diegene die liever geen honderden euro's in Hong Kong uitgeven.

Modellbau Lindinger Onlineshop

M72249.jpg

Back