Goeiemiddag modelbouwforum 
De hobby lag bij mij al een paar jaartjes stil maar is weer gaan kriebelen.
Ik ben op dit moment een beetje in dubio over welke kant ik op ga offroad (Tamiya durga) of weer onroad(bijv een TT-01).
Maar ik zag dat er in de tijd dat ik er niet mee bezig geweest ben allemaal nieuwe technieken zijn.
De nieuwe brushless techniek. Wat in mijn geval een nieuwe regelaar + motor zou betekenen.
Is dit de moeite waard. En wat is het verschil met geborsteld qua prestaties.
LiPo accu's. Wat ik er al over gelezen heb betekend dit een enorme sprong vooruit qua energie afgifte en rijduur. Alleen moet je er iets bewuster mee omgaan dan NiCD of Mh vanwege het minimale voltage dat ze moeten behouden.
Alleen betekend dit nieuwe accu's + een andere lader.
Ik heb op dit moment een Tamiya TA-03R volledig gelagerd met een Tekin Rebel ESC en een Kyosho X-speed 16 turns motor.
Ik heb een regelaar + motor van LRP gezien 9,5T brushless. Is dit te doen in de bovengenoemde modellen en wat voor hop ups raden jullie aan?

De hobby lag bij mij al een paar jaartjes stil maar is weer gaan kriebelen.
Ik ben op dit moment een beetje in dubio over welke kant ik op ga offroad (Tamiya durga) of weer onroad(bijv een TT-01).
Maar ik zag dat er in de tijd dat ik er niet mee bezig geweest ben allemaal nieuwe technieken zijn.
De nieuwe brushless techniek. Wat in mijn geval een nieuwe regelaar + motor zou betekenen.
Is dit de moeite waard. En wat is het verschil met geborsteld qua prestaties.
LiPo accu's. Wat ik er al over gelezen heb betekend dit een enorme sprong vooruit qua energie afgifte en rijduur. Alleen moet je er iets bewuster mee omgaan dan NiCD of Mh vanwege het minimale voltage dat ze moeten behouden.
Alleen betekend dit nieuwe accu's + een andere lader.
Ik heb op dit moment een Tamiya TA-03R volledig gelagerd met een Tekin Rebel ESC en een Kyosho X-speed 16 turns motor.
Ik heb een regelaar + motor van LRP gezien 9,5T brushless. Is dit te doen in de bovengenoemde modellen en wat voor hop ups raden jullie aan?