Aanschaf nitro auto

Goedemiddag,
Ik heb een vraag, kortgeleden ben ik in de RC-wereld gestapt en heb een rc boot in elkaar gezet.
Dit vond ik zo leuk dat ik nu ook een nitro-auto wil bouwen.(kit-versie)
Nu komt alleen mijn (simpele) vraag:Op welke site of in welke winkel moet ik hier voor zijn.
Ik kan Hobbyking al en dat is een goede site voor onderdelen enzo, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een bouwpakket waar alles in zit en die ik later kan aanpassen.
Ik loop te zoeken naar een 1/8 nitro Truggy.

Ik heb nog zat andere vragen, maar de antwoorden ga ik eerst wel ff zoeken op het forum.
mocht ik er niet uitkomen kan ik altijd weer verder vragen.

Vergeef mijn domme vraag,maar ik weet niet echt waar ik moet zoeken. Iets met bomen en een bos.

Groeten,
Robert

Een groot assortiment wat je online kan bekijken is bij www.pkracing.nl

Verder zijn er zoveel Nederlandse winkels waar je wel het nodige kunt terug vinden. Vaak zijn het wel de wedstrijdmodellen welke nog als een kit geleverd worden, voor Nederlandse begrippen zijn de Serpent Cobra en de Mugen MBX 7T toch wel de bekendste.

Een kit komt eigenlijk nooit met electronica of motor, die moet je er zelf bij zoeken.
Als je iets wil waar alles al bij zit kom je op een RTR uit, die heeft als servo's, een motor en zender, maar allemaal wel van mindere kwaliteit dan dat je het zelf samen zou stellen.

En domme vragen bestaan niet!

Aha duidelijk, ik kan dan dus beter op zoek gaan naar een ARTR en dan de motor enz zelf uitzoeken. Kan je/jullie mij een merk/type truggy aanbevelen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een ARTR is vaak zonder zender geloof ik maar wel met servo's en een motor?
Maar die zijn lastig te vinden, de bekendere merken als Mugen maken alleen kits?

duidelijk, ik ga binnenkort naar pkracing,deze winkel komt wel heel veel voorbij op het forum en ik zie net dat ik daar 25km vandaan woon :D
hoogstwaarschijnlijk kunnen hun mij wel helpen aan een leuke beginnersauto.

In ieder geval bedankt voor de info, de zoektocht gaat verder. (ik denk dat ik het RC-virus te pakken heb)

groeten,
Robert

Graag gedaan!
Wat ook een optie is, is om een roller te kopen van een racer die het volgende model neemt.
Die zijn vaak goed onderhouden, en ze hebben misschien ook nog wel een servo of 2 en een motor liggen?

Daar zat ik ook al naar te kijken, komt budgettechnische ook wel beter uit. ben je niet in 1 keer honderden euro's kwijt, maar maandelijks iets kopen.
Ben nu ook het internet af aan het speuren, maar ook dit is nog een aardige opgave. Op dit forum en marktplaats kom ik niet heel veel tegen. (meeste zijn electro)
ga nog ff verder zoeken, kom vanzelf wat tegen

nog een vraagje, op marktplaats kwam ik deze auto tegen: TRAXXAS T-Max 3.3
Is dit wat? het is een bekent merk en heb al wat hier van opgezocht, maar hebben jullie hier ervaring mee?
Kom het merk hier namelijk niet heel veel tegen. meer losi, HPI of mugen

De maxx serie's zijn matige auto's schijnt het.
Een mooie truggy is beter, van bijvoorbeeld Losi, Mugen, Serpent, Associated etc.

Na wat wikken en wegen heb ik besloten om een 2de hands aan te schaffen. Een nieuwe roller vind ik gewoonweg te duur. Is niet dat ik er wedstrijden mee ga rijden. Word puur recreatief.
Dus ik heb een rijklare Hong Nor x1crt Pro gekocht voor een paar euro die ik dan geheel uit elkaar ga halen en dan doormiddel van upgrades ga verbeteren/ aanpassen.

Mooie keuze, hij werd de Tank genoemd omdat hij zo stevig is.
Hoop wel dat je nog onderdelen/upgrades ervoor kunt vinden aangezien het een vrij oud model is.
Misschien dat je hem daarom voor een paar euro hebt kunnen kopen?

Als je hem uit elkaar haalt even goed alle lagers nakijken en zonodig vervangen, hij gaat toch uit elkaar..

Ga er eerst gewoon mee rijden en kijk dan of het wel iets voor je is. Als het je bevalt kun je altijd een iets recenter model aanschaffen.

Dat dacht ik ook. Ik heb begrepen dat je bij pkracing nog redelijk wat onderdelen kan krijgen.
Er zit een hpi 3.5 motor in. Komt die een beetje goed uit de bus?

HPI 3.5 is een Force motor, budget motor die het op een buggy beter zal doen.
Een 4.6cc zal je wat meer power geven.
Maar ga eerst maar rijden met deze motor, dan kun je zelf oordelen...

Die motoren lopen niet slecht, in de wedstrijdwereld worden truggy's toch best veel met een 3.5cc gereden.

duidelijk, ik ga binnenkort naar pkracing,deze winkel komt wel heel veel voorbij op het forum en ik zie net dat ik daar 25km vandaan woon :D
hoogstwaarschijnlijk kunnen hun mij wel helpen aan een leuke beginnersauto.

In ieder geval bedankt voor de info, de zoektocht gaat verder. (ik denk dat ik het RC-virus te pakken heb)

groeten,
Robert

Das het voordeel dat je je woonplaats invult. Kunnen we gepast antwoord geven met een rc winkel in de buurt.

Back