Aanschaf nitro off-road 1:8-1:10

• Topicstarter Topicstarter pmsiete
  • Startdatum Startdatum
P

pmsiete

Guest
Vrienden en vriendinnen,

Ondergetekende overweegt de aanschaf van een leuke brandstof (nitro) in schaal 1:8 of 1:10. Dit voor gewoon wat fun ritjes in de tuin en omgeving.

Echter is er behoorlijk wat prijs verschil. Is goedkoop koop vaak duur koop?
Mijn oog viel op de HPI Bullet MT3.0, voor 300 aangeboden bij Shamrock.
Echter als ik verder kijk zie ik bij een concurrent, monstercars.nl ook een grappig setje staan van Nitro, 1:10 Monster truck. Hier ben ik de man voor 190 euro. Maar hier zal toch wel degelijk kwaliteit verschil tussen zitten?
Of betaal je bij HPI voor de naam?

Graag jullie visie in deze.....

Gr. Peter

hej,
voor hpi betaal je ook voor de naam, maar je krijgt er wel eenn goede servis onderdelen zijn veelgemaakelijk te krijgen dan vaak de goedkopere merken, dus eerlijk gezegt zou ik voor een hpi geven,

mvg

Ga maar voor de HPI, die andere auto's zijn wat meer B-keuze...en ja, dan wordt goedkoop wel echt duurkoop want onderdelen gaan gewoon sneller kapot. Niks ten onrechte van monstercars.nl, dat is gewoon een eerlijke zaak met goede service. Een collega heeft daar een auto vandaan en is tot 2 keer toe netjes onder garantie geholpen met wat kapotte onderdelen.

Hey,

De Bullet MT 3.0 (of ST, die is het zelfde, op de kap en banden na) is echt een top auto. Hij kan super veel (klappen) hebben. Ik heb er tot nu toe 1 probleem mee gehad, de afstelling. Maar dat ligt aan mij, ik ben nog zeer onervaren!

Ik zou voor de Bullet gaan :yes:

oow wacht ik zie net bij Modelshop Leiden dat de HPI Savage 3.5 ook 300 euro kost. Dat schijnt ook een top auto te zijn, de HPI Savage. Ik zou daarvoor gaan!

Thnx voor de snelle reacties:!: Het is dus wat ik er al van dacht.

Dan zal het wel een HPI Bullet MT worden. Savage vind ik wat "te"...
Kwestie van smaak........ ;)

En Shamrock stond (vroeger) altijd voor goede service. Hopelijk is dat nog steeds........:rolleyes:

Thnx voor de snelle reacties:!: Het is dus wat ik er al van dacht.

Dan zal het wel een HPI Bullet MT worden. Savage vind ik wat "te"...
Kwestie van smaak........ ;)

En Shamrock stond (vroeger) altijd voor goede service. Hopelijk is dat nog steeds........:rolleyes:

Wat ik heb gehoord over Shamrock, is niet best. Een vriend van mij, had een aantal maanden geleden een HPI Bullet MT Flux gekocht daarzo, onderdeeltje kapot, 2 maanden wachten totdat het binnen was.

Laatst bewerkt:
Wat ik heb gehoord over Shamrock, is niet best. Een vriend van mij, had een aantal maanden geleden een HPI Bullet MT Flux gekocht daarzo, onderdeeltje kapot, 2 maanden wachten totdat het binnen was. Waar woon je? Dicht bij Zoetermeer in de buurt? Daar is een winkel, RC-Pitstop, met goede service en aardige verkoper(s). Daar heb ik mijn Bullet ook gekocht en je zult bij je aankoop daar geen spijt hebben.

Helaas is dat een beetje ver voor mij. Woon namelijk in Heerlen.
Shamrock is een thuis wedstrijd.

Inmiddels was mijn keus alweer verschoven naar de Trophy. Voor 50 pop meer 3,5cc schaal 1:8. Compleet zit je dan alweer gauw op 400 pop.
Dat zette ondergetekende aan het denken. Namelijk dat ik mijn 1:5 on-road wil ombouwen tot monster-truck. Ben al aan het rekenen geweest, en zou met 250 pop moeten lukken.
Volgende week ga ik proberen mijn Zenoah 23cc tot leven te wekken. Heb het blokje al schoon gemaakt. Heeft 5 jaar stil gestaan.

Gr. Peter

mijn keus zou de trophy zijn. ik heb 4 jaar lang 1:10 gereden en heb nu een 1:8 en de 1:8 sleutelt veel makkelijker vind ik + dat hij naar mijn gevoel meer kan hebben (de 1:10 en de 1:8 zijn A merken)

Back