Aanschaf Rallyauto

Na lekker te hebben te hebben gereden met de Truggy wil ik graag tot aanschaf over gaan van een rallyauto. Zelf had ik al een beetje de keuze laten vallen voor de auto van HPI WR 8 maar na verder gekeken te hebben zag ik ook de Losi Ten Rally, Kyosho DRX Demon en de Vaterra Rallycross.
Ik moet zeggen zoals je het leest alle mooie auto's maar di maakt de keuze niet makkelijk.
Over de Kyosho DRX en Hpi WR 8 is al het een en ander geschreven maar over de ander Losi en de Vaterra kan ik niets vinden, wie heeft ervaring met deze auto. Ik laat me graag infomeren. alvast bedankt Derk

het enige wat ik je kan melden is dat de Losi het zelfde chassis gebruikt als voor de TEN-SCTE en dus een flinke maar zeker ook stevige auto is

onderdelen metrisch??

Ben verder wezen kijken voor de Losi maar klopt het dat er geen metrische inbusssen in zitten maar Inch??
Verder vind ik het een hele mooie auto.

op google is genoeg ervaring te vinden. Er staan meerdere rc fora op internet die vast wel een draadje hebben met ervaringen over die bepaalde auto. gewoon even zoeken.

Vaterra is een redelijk nieuw merk, en heeft al een paar modellen kort na introductie weer gestopt. De onderdelen zijn dan nog wel te vinden, maar het komt toch wat apart over. De andere 3 merken draaien al langere tijd mee, en lijken mij wat stabieler.

Denk dat meer mensen het liever houden bij 1/10 rally misschien. Daarmee kan je ook nog eens wedstrijden rijden in de komende Rallycup.

Jammer weinig info te vinden over de Losi ten rally wel een beschrijving in M auto. Over de Hpi is veel te lezen.

Daarin tegen is er wel erg veel info te vinden over de TEN SCTE, en die schijnt heel erg goed te zijn.
Die zal voor 95 procent gelijk zijn aan de SCT denk ik.

Als je een beetje rondkijkt op internationale fora denk ik dat je best wel wat info zult vinden.

Kijk eens op RC Nitrotal, RC-Tech, Beatyourtruck, MSUK, RCUniverse.. Om er een paar te noemen..

ook met een 1:8 kan je meedoen met de Rallycup

en zoals al eerder gemeld, de Losi Rally is op basis van de TEN-SCTE gemaakt, dit chassis is door losi in meerdere auto's gebruikt zoals de 1:8 buggy.
de Ten-SCTE is een goede en stevige auto die tijdens wedstrijden zeker zijn mannetje staat, de rally zou dus ook gewoon een goede auto moeten zijn

Back