Aanschaf realflight G4.5

Hey,

Ik zou graag voor ik begin met het echte vliegwerk toch nog een tijdje op de sim willen gaan oefenen, maar om nou 200 euro hiervoor neer te moeten leggen vind ik eigenlijk toch wel net iets te veel van het goede :o

Heeft er iemand mischien een ander idee voor mij ? of doet zijn realflight weg voor een leuke prijs of iets ?

die sim-zender die erbij zit die hoef ik er niet bij te hebben want ik ga mijn eigen zender hiervoor gebruiken. (kabels enzo heb ik al)

Alvast bedankt!

"die sim-zender die erbij zit die hoef ik er niet bij te hebben want ik ga mijn eigen zender hiervoor gebruiken. (kabels enzo heb ik al)"

Dat kan niet (legaal) met realflight en wordt dus hier ook niet besproken. Om realflight te starten MOET je de controller aangesloten hebben.

Dat word dan inderdaad speuren naar de legale versie voor weinig.

Er is via een omweg wel te vliegen met je eigen controller, illegaal dus, maar zo lang je de controller in je bezit hebt is dit in mijn ogen niet erg.

vliegen met je eigen zender is nou eenmaal leuker en fijner oefenen.

realflight is echt een fijne sim!

Hey ja ik weet het, ik heb nu de demo gedownload en ik heb nu maar 2 vliegtuigjes en 1 heli en ik moet alles besturen via het keyboard. dat vind ik best jammer want als ik met mijn zender op fms zit merk ik gewoon een wereld van verschil in besturing. dus als ik nou eens de echte realflight in mijn bezit kan krijgen dan zou het heel leuk worden.

helaas vind ik dan 200 euro hiervoor weer net iets te duur, aangezien ik afgelopen maand een easy star en een nieuw 2,11 cc motorblokje heb aangeschaft en ook nog op vakantie zou willen. dan blijft er niet veel meer over zegmaar.

Zoals je zelf al aangeeft vind je het te duur. Waarom koop je gaan andere sim die wel met je zender werkt ? Phoenix bv. Of zet een gevraagd advertentie onder *te koop gevraagd*.

FMS is nog steeds een best behoorlijke symulator waar je met wat "sleutelwerk" heel aardig mee kunt vliegen. Het mooie is hij is GRATIS en helemaal 100% LEGAAL.
Er is een hele website over die je HIER kan vinden.
Succes.

@jmellipse

Ik heb me eigen op verschillende sites laten informeren naar welke simulator nou het beste is, want ik wil toch wel op een zo realistisch mogelijke sim verder omdat dit de beste leermeester is dan voor het echte werk. hierdoor is mij vele malen realflight aangeboden dus ga ik hiervoor, en dan kijken hoe en wat ik hem het goedkoopst kan krijgen.

@ ernst

FMS heb ik al een aantal jaar terug ontdekt en heb hier al erg veel mee gevlogen, ook met mijn eigen zender al aangesloten op de computer. ik ben hier eigenlijk al een beetje op uitgekeken en sinds ik die demo heb gedownload van realflight merk ik toch echt zeer grote verschillen in de handelingen van de vliegtuigen. dus FMS heb ik al, maar toch bedankt voor de tip.

@jmellipse

Ik heb me eigen op verschillende sites laten informeren naar welke simulator nou het beste is, want ik wil toch wel op een zo realistisch mogelijke sim verder omdat dit de beste leermeester is dan voor het echte werk. hierdoor is mij vele malen realflight aangeboden dus ga ik hiervoor, en dan kijken hoe en wat ik hem het goedkoopst kan krijgen.

De zender die je geleverd krijgt bij de simulator is een zender waarop je een "les" kabel kunt inpluggen, welke je in je zender weer in kunt prikken. Zo heb je dus jouw USB zender liggen op je bureau en in je handen hou je je eigen zender vast. Zo kun je er prima mee vliegen.

Reden dat Realflight zo duur is, is meer omdat het een zeer uitgebreid pakket is. Het vergt veel van je systeem en er zit heel wat ontwikkel werk in. Daarnaast wordt het door veel mensen gebruikt, dus net als Windows XP, Vista ed. kunnen ze die software lekker duur maken, want men koopt het toch wel.
Vergeet daarnaast niet, dat wanneer je met de Sim crasht, met een eenvoudige druk op de knop, weer een nieuw vliegtuig, of helicopter op je beeld hebt staan. In het echt is daar wel wat meer voor nodig, dan enkel 1 druk op een knop ;)

Verder kun je ook kiezen voor Aerofly Pro Deluxe, eveneens een hele goede sim, voor al een heel stuk minder geld. Reflex is ook een goede sim, voor eveneens minder poen. Beide sims kun je je eigen zender, middels een interlink kabel aansluiten en zo het "echte" gevoel ervaren.

Succes met je keuze.

hai michael, ik heb een real flight voor je. Ik heb hem niet meer nodig. hij zit nog in de doos, het is echt fun om daar mee te vliegen, en ook erg leerzaam. Ik woon in Beek-Ubbergen dus dat is niet zo ver voor je. voor 100 Euro mag je hem hebben.
Overigens stop ik met het modelvliegen, en ik heb beslist nog heel veel heel mooi spul liggen! Enfin, ik hoor het wel.

Ik heb er ook 200 euro voor betaald. Het is flink wat geld maar het heeft mij (denk ik) meerdere toestellen bespaard

Heb nooit gelest en het mezelf aangeleerd op de sim en hem nu toch al 32 vluchten in het echt zonder schade in mijn logboek staan :) .

Stel dat je realflight aanschaft, kunnen we misschien een keer samen of met meerdere mensen op dit forum vliegen via internet!

Eindelijk is het dan zover!

Heb Realflight vandaag met de post binnen gekregen!
Gelijk geïnstalleerd, alleen heb ik nu 1 probleempje..
Ik krijg hem niet goed gekalibreerd! En mischien heel dom vraagje, maar hoe krijg ik de brandstof heli's van de grond? Alleen de pitch curve zie ik veranderen maar hij begint niet op te toeren!

Groetjes,

marijn

Gelijk geïnstalleerd, alleen heb ik nu 1 probleempje..
Ik krijg hem niet goed gekalibreerd! En mischien heel dom vraagje, maar hoe krijg ik de brandstof heli's van de grond? Alleen de pitch curve zie ik veranderen maar hij begint niet op te toeren!
Domme vragen bestaan niet.
Niet slimme antwoorden wel.

Nu kan mijn antwoord ook niet bijster slim zijn. maar ehm zet bij de gever van de pitch er ook eens de gas bij.
Dat zou ergens kunnen in het configuratie/calibratie menu.

Back