aanschaf speedboot rc

• Topicstarter Topicstarter hercules
  • Startdatum Startdatum
H

hercules

Guest
beste lezer,

ik wil een rc boot gaan kopen,
nou weet ik echt niet waar ik moet beginnen.

ik wil een boot voor op rustig water en kleine golfjes,
ik wil een redelijke snelle speedboot,
hoe hard is 30kmp op het water,
een bodem van pvc-polyeshter of iets anders?

het probleem is dat er bij ons in de buurt helemaal geen winkel zit waar ik dit kan vragen dus ik hoop dat u mij kunt helpen.

met vriendlijke groeten,

Hallo Grieks/Romeinse god,

Welkom op dit forum!

Om te beginnen zou het fijn zijn, als je je profiel volledig invult, zodat de 'beste lezer' een idee heeft met wie hij van doen heeft.

Voorts moet je met ietwat gerichtere vragen komen om serieuze antwoorden te krijgen, zoals je het nu geformuleerd hebt, vraag je erom om elke lolbroek op het forum over je heen te krijgen met 'grappige' opmerkingen, waar je geen moer aan hebt...

Je hebt vast wel om je heen gekeken en gezien wat een gemiddelde speedboot moet kosten, geef dus je budget even aan, dan kunnen we gericht suggesties doen.
Geef ook aan of je al spullen hebt, die je kunt gebruiken, zoals een lader, een zender, dat soort dingen.

Een speedboot plak je af, zodat kleine golfjes geen water in de boot laten komen.

30 km/h op het water is net zo snel als 30 km/h op de weg, of in de lucht (dit soort antwoorden doel ik op in mijn tweede zin..).

De paar winkels waar je met dit soort vragen terecht kunt zitten nooit in de buurt, bij mij niet tenminste, tenzij je in de buurt van Bussum woont.

Groeten, Jan.

beste lezer,

ik wil een rc boot gaan kopen,
nou weet ik echt niet waar ik moet beginnen.

ik wil een boot voor op rustig water en kleine golfjes,
ik wil een redelijke snelle speedboot,
hoe hard is 30kmp op het water,
een bodem van pvc-polyeshter of iets anders?

het probleem is dat er bij ons in de buurt helemaal geen winkel zit waar ik dit kan vragen dus ik hoop dat u mij kunt helpen.

met vriendlijke groeten,

Hoi Hercules,

ben ook ook redelijk beginner en weet ook nog niet wat ik wil, maar ik heb gisteren deze boot opgehaald:

De Atlantic Yacht via deze website: Jurod BV

Speelgoed , heb ik al gelezen hier op het forum, maar ik zeg nuttig leergeld.

Gewoon beginnen en niet te veel geld uitgeven, deze boot kostte 50 euro.

Leuk om mee te beginnen en prima geschikt om uit te vinden wat je er verder mee wilt:

- alleen een beetje rondjes varen (waarschijnlijk blijft daar voor mij bij)
- er iets aan veranderen/zelf bouwen
- een ander model ( ik heb bijvoorbeeld naar wat van die echte speedbootjes gekeken op youtube, maar dat gaat alleen maar knalhard en kan je niet echt "mooi" mee varen, met deze wel, een beetje)
- meer geld uitgeven aan meer snelheid
- een model kopen/maken dat realistischer is
- kijken naar welke functies je belangrijk vindt, deze boot stuurt bijvoorbeeld door de twee motoren om de beurt te draaien, wel wendbaar maar niet echt precies, ook is het batterij plaatsen wel een prutswerk, kan misschien handiger, sommige boten hebben een echt roer, verlichting, enz.
- denk ook eens na waar je zou willen varen, ik heb hem nu gevaren op de vijver in onze wijk ... ben blij dat ie geen 50 km/h doet ...daar is die vijver veel te klein voor ... nog los gezien van al het eendenleed wat je veroorzaakt :)

Succes met zoeken ...

Hallo,

Ik zag net op de traxxassite dat ze met een nieuwe speedboot komen,de Titan.Zag er leuk en snel uit met 6s lipo's gaat ie knap hard.Brushless motor etc.Nu rijd ik alleen electroauto's maar dit leek me ook wel bizar.Maar ik heb niet helemaal een beeld van raceboten.Slaat zo'n ding snel over de kop als je een scherpe bocht maakt?Of is ie zo gebalanceerd dat ie vanzelf weer op z'n 'pootjes'terechtkomt.Ben nl bang dat ik continue het water in kan op hem goed te zetten etc.Kan iemand zijn ervaring hierin met mij delen voordat ik hem evt aanschaf?
Alvast bedankt!

Hallo Afab,

Hoe sneller de boot, hoe minder de romp in het water heeft, een stuurbeweging (of een golfje) heeft bij hoge snelheid dus een veel grotere impact dan op lagere snelheid.

Als je eenmaal met een snelle boot gaat varen, ben je er vrij snel achter wat de eigenschappen van de betreffende boot zijn en hoe hard je zonder brokken een bocht kunt maken.

Als je het hele jaar wilt kunnen varen, of een hekel aan zwemmen hebt, zou ik een boot nemen met een vloedkanaal, die na een flip vanzelf weer terugkantelt.

Helaas zijn er maar weinig boten/rompen op de markt, die standaard voorzien zijn van een vloedkamer (de Xcalibur van BK is er eentje, evenals de Mega Dragster III van Graupner), of de vloedkamerwand meeleveren met de romp(H&M), maar die zijn opgebouwd érg duur(BK) of van waardeloze hardware voorzien(Graupner), dus als je dat wilt, is eigenbouw op alle fronten beter, óf je koopt een gebruikte boot met een vloedkanaal.

Nu valt het over het algemeen wel mee met het omvallen van een speedboot, anders zou geen mens meer wedstrijden varen, kijk maar eens hier:
ABYDA1a3a1g[/media] - ESH - electro rc boot wedstrijden te Hengelo -september 2009

De Traxxas Titan is een ABS romp, die af fabriek zonder vloedkanaal wordt geleverd, op 6S een erg snelle boot, die ik een beginner zeker niet als eerste boot op 6S zou laten varen, een stuurfoutje met een harde klap aan het eind komt met zo'n boot van ABS neer op een ongewild bouwpakket...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Pompebled,

Das een mooie en duidelijke uitleg.Het leek best wel gemakkelijk te besturen etc.maar nu jou antwoord gelezen te hebben ga ik me er eerst wel wat in verdiepen voordat ik zo'n boot koop á 400eu!!.Ik ben niet echt een waterrat dus dan zou het een boot worden met vloedkanaal.Wist ook echt totaal niet dat dit bestond.Zo zie je maar,je kan het beter eerst even vragen voordat je iets blind koopt waar je totaal geen verstand van hebt.Nogmaals bedankt en we gaan eerst wel even goed nadenken wat we gaan doen!

Hallo,

Ik zag net op de traxxassite dat ze met een nieuwe speedboot komen,de Titan.Zag er leuk en snel uit met 6s lipo's gaat ie knap hard.Brushless motor etc.Nu rijd ik alleen electroauto's maar dit leek me ook wel bizar.Maar ik heb niet helemaal een beeld van raceboten.Slaat zo'n ding snel over de kop als je een scherpe bocht maakt?Of is ie zo gebalanceerd dat ie vanzelf weer op z'n 'pootjes'terechtkomt.Ben nl bang dat ik continue het water in kan op hem goed te zetten etc.Kan iemand zijn ervaring hierin met mij delen voordat ik hem evt aanschaf?
Alvast bedankt!

Uit mijn korte ervaring kan ik je zeggen dat je ook met een langzame boot die niet omklapt weleens het water in moet. Rommel in het water of een spontane lege accu gooien wel eens roet in het eten...

En als je hem niet zelf uit het water haalt, dan doet een ander het voor je ... :( (zie mijn andere draadje hier op het forum)

misschien is het ookwel nuttig om als je toch wat beters wil bij occasions te kijken.. zo ben ik ook aan mijn eerste 2 bootjes gekomen ( nitro ) voor 100euro heb ik een 3,5cc nitro boot gekocht met alles er op en eraan en ik ben er erg blij mee :D
denk dat je alleen dat de kans dat je het water in moet met een nitro boot wat groter is.. vooral in het begin heb ik er regelmatig achteraan gemoeten :P

groete

Back