aanschaf trex uit hong kong

hallo iedereen hier op het forum.

ik ben benieuwd over ervaringen van mensen die een heli besteld hebben in het buitenland. Ik heb zelf interesse om een trex 600 combo pakket te bestellen bij rc-expert. Ik ben nog een beginner, heb een tweedehands raptor 30 gekocht via marktplaats en kan er al lekker mee hooveren, maar heb nu zin om zelf eens een heli van a tm z te bouwen. ik hoop dat er mensen zijn die mij advies kunnen geven over de aanschaf en vooral over de aanschaf vanuit het buitenland.

bestel je het via ebay of via de site zelf.
kijk of je via ideal of paypal kan betalen is het veiligst.
ik bestel wel is bij helikraft.com is goed te doen

ik zit zo wat met hetzelfde, ik wil over een weekje ofzo een hdx-500 bestellen vanuit engeland..
ik heb ook nog nooit iets besteld vanuit het buitenland en ik weet ook niet precies hoe dat zit met douane enzo (wanneer houden ze zo een pakje tegen ed..)
ik heb al naar de verkoper gemailed en de betaling zal gewoon via een overschrijving gebeuren.
hopelijk kom ik in dit topic ook wat meer erover te weten :)

grtz

Owja, dennis nog iets. Ik zou wachten tot het nieuwe frame uit is aar 130t of 140t op(weet zo niet meer hoeveel tanden) zit. Dan strip je niks. Voor emer info kun je altijd pb'en.

ik zou hem bij www.sportsmoto.uk willen bestellen, maar weet iemand wanneer de douane zo een pakket tegenhoudt?
Ik heb zo toch al eens verhalen gehoord van iemand die een joystick ofzo had besteld in usa en tege dat hij hem terug had van de douane was hij dubbel zoveel kwijt omdat die dan een schatting maken van de waarde ofzo :?
ik weet niet net hoe dat zit, daarom wil ik er een beetje uitleg over :)
grtz

De douane houd alleen pakketjes van buiten de EU tegen, dus daar zou je uit Engeland geen probleem mee hebben.

Als je buiten de EU bestelt moet je gewoon 19% belasting betalen. Dat je pakketje niet altijd gepakt wordt is meer geluk. Er komt dan ook nog een bedrag op voor de douane zelf.

hong kong

ik heb al veel bij hun besteld (rc-machine) altijd goed gegaan tot laatste packet de xl motor ontbrak en zit er nu al 2 maanden op te wachten. ten 2de stuur ze eerst een mail vragen of wat je wil wel op vooraad is want dat geven ze niet duidelijk aan op de site.douane moet je treffen een keer heb je geluk de andere keer niet maar aangezien het om een grotere doos gaat kans groter dat ze je pakken als je iets voor 800 dollar besteld moet je rekenen op its meer dan 100 euro btw en 18 inclarings kosten btw word gerekend op aanschaf prijs en verz kosten. Hun sturen allen met hong kong post wat word afgehandeld door tnt wat vaak erg lang kan duren 2 tot 3 weken minimaal.

Back