aanschaf tweedehands hpi savage x 4.6 waar op letten

hoi allemaal

nu ik ben begonnen met off road electro traxxas 1/16 erevo
wil ik mij een nitro erbij halen en nu heb ik het oog laten vallen op een tweedehands hpi savage x 4.6 waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf :confused:

gr speedy :D

wat ik als antwoorden kan geven deels ervaring deels lezen zijn.

1. heeft hij compressie (hoe gemakkelijk draai je het vliegwiel rond met je vinger, levert hij veel weerstand zit het goed.)
  2. hoe goed start hij, (koud)
  3. hoe loopt hij stationair na warm rijden
  4. zie je ernstig misbruik op de bodemplaat
  5. hoe soepel draaien de wielen
  6. als er de opmerking staat, hij loopt maar moet afgesteld worden.. loop er dan zelf bij weg als beginner.
dit is mijn 2 cent

common_2cent.gif

Betaal niet te veel. (houd reserve over voor onverwachte onverziene vervanging)
is de auto compleet.
een nieuwe motor (nitro bull .28 ) kost nieuw +/-100 euro.
Afterrun olie verhoogt de compressie tijdelijk dus de compressie zal weinig zeggen (hooguit na 5 min. lopen kun je hier wat vanzeggen)
neem als het kan iemand met wat meer ervaring mee bij de aankoop.

Laat de eigenaar de motor starten en er een stukje mee rijden (tot de tank op is). Dan zie je meteen hoe hij er mee omgaat en hoe de motor het doet. Als er weinig tot geen compressie is, dan kan het gevolg zijn dat de motor op temperatuur uitvalt. Tevens werkt de afterrun truuk ook niet, dat wordt eruit gebrand. Als hij dit niet wil is dit een goede indicatie van de staat van de wagen. Als je er 250 euro aan uitgeeft en dan een nieuwe motor moet kopen en wat ander klein spul, koop dan gewoon een nieuwe. Dat is hetzelfde bedrag. De Savage heeft geen bodemplaat maar zijplaten, daat ga je niets op zien. Alleen of ze krom zijn (indicatie).

hoi allemaal bedankt voor de tips ik heb hem gekocht voor 200

en alles loopt bijna super nu alleen nog de versnelling afstellen

verder geen problemen echt een super ding

als er mensen nog met tips zijn altijd welkom

afstellen van de versnellingsbak in hele kleine stapjes. echt 1/16 slag draaien per keer.
Als het goed is hoef je hem ook maar 1 keer goed af te stellen en daarna heb je er geen omkijken meer naar

Is het niet gewoon een kwestie van de motor goed afstellen?
Ik neem aan dat de vorige eigenaar er ook gewoon mee heeft gereden terwijl de bak schakelde.

Pas als de motor helemaal goed is afgesteld moet je aan de bak beginnen.

Is het niet gewoon een kwestie van de motor goed afstellen?
Ik neem aan dat de vorige eigenaar er ook gewoon mee heeft gereden terwijl de bak schakelde.

Pas als de motor helemaal goed is afgesteld moet je aan de bak beginnen.

we zullen zien maar er zat nog een motor bij maar ik weet niet hoe goed die is of wat geleden heeft hoe kan ik dit controleren als hij goed is

Back