Yep, is de betere keuze.... Benzine trilt wat meer maar is ook een kilo of twee zwaarder, waardoor de vierbladsrotor iets lastiger gaat vliegen (zonder electronica dan). Het is absoluut nog goed te doen maar de Methanolversie vliegt gewoon makkelijker.
Waar je alleen even om moet denken is dat Vario de neiging heeft om de uitlaat die in de motorset zit, wat erg kort uit te voeren. Volgens Vario moet dat gewoon werken mar ik heb van meerdere mensen begrepen dat je gewoon een minimaal 5 cm langer stuk teflon buis tussen bocht en demper moet zetten om de motor lekker te laten lopen.
Zelf heb ik niet de EC 135 (mijn maat wel maar die is nog niet vliegklaar), maar mijn ervaring met de Methanol heli's van Vario is dat ze inderdaad standaard de uitlaat wat aan de korte kant houden, maar dat het wél gaat met de standaard uitlaat.
Verder met de Fenestron beter geen Heading Hold gyro gebruiken, maar gewoon een dikke analoog servo zoals de S9206, en een gewone simpele rate gyro.
Groet, Bert