Aanschaf zeilboot

Beste Mensen,

Ik wil een zeilboot kopen maar zit een beetje met het feit dat de mast demonteerbaar moet zijn.
Wat is jullie advies hierin.
Het is voor de fun bedoeld.

Hallo,

bij elke zeilboot kan de mast eraf. Wel zijn de masten veelal uit 1 deel en dus hangt het van de groote van de boot of hoe lang de mast is. En je zit met de stagen die je los moet halen/ aankoppellen. Ik weet niet wat Uw budget is, maar de RC Laser is erg makkelijk op te bouwen en te vervoeren en schijnt ook nog erg goed te varen. Wel een prijskaartje van ongeveer 500 euro geloof ik. Anders is de Micro Magic altijd een goede keus, vooral als het een beetje voor de fun is. Heb hier zelf veel over gelezen en gezocht, het blijkt een topper te zijn voor een redelijke prijs.

De Micro is zeker een aanrader, zowel de classic als de race versie. De mijne zeilt alweer 4 jaar met veel plezier rond. Grootste pluspunten zijn toch wel:

Dat je het bootje compleet gemonteerd zo vaarklaar in je kofferbak "gooit" maar de mast ook vrij snel te monteren/ demonteren is.

Je maar 2 standaard (of micro) servo's nodig hebt en geen winch.

Bootje is niet duur, en makkelijk te bouwen (voor tips zie het forum op micromagic.nl )

Met een lente van 50 cm toch varen als een 1m model.

Er veel mee word gevaren in NL ( ruim 2300 geregistreerde boten)

En dan vergeet ik vast nog wel een paar dingen!

Succes!

Groet,

Merlijn

Kom op Mark! Wij moeten de Footy promoten!

Ook een Footy gooi je zo achter in de auto. Mast demonteren is niet eens nodig. (Een Footy past misschien wel in de fietstas ;) )

Daarnaast is een Footy zelf te bouwen, ook zonder bouwpakket. Kost hoogst waarschijnlijk nog minder dan een MM.

Nog een mogelijkheid: de Basic Jolle. Ook een boot die je niet uit een bouwpakket maakt, ongeveer zo groot als de MM. Goede handleiding aanwezig en al ervaring hier op het forum.

Wim

Footy ca 30 cm, MM ca 53 cm, Basic 70 cm, RG65 65 cm

Alle kleine handzame bootjes, waar leuk mee te zeilen valt.
Zelf vind ik de RG het beste/mooiste zeilen,
is ook sneller als de Basic.

Hier zijn diverse tekeningen in het net te vinden.
Zowel rond als knikspant.
Jif 65 is net zo makkelijk te bouwen als een Basic,
de prijzen verschillen niet te veel van elkaar voor de benodigde materialen.
Ook de elelctronische uitrusting is voor alle boten eigenlijk hetzelfde.

Groet Arjan

Nu gaan jullie even van het pad af geloof ik.
Het is bedoeld voor de fun en ik moet hem over 2 weken meenemen op vakantie.
Ik heb geen zeeen van tijd dus denk ik dat dit te ver gaat al hoewel het grappig is.

Met alle bootjes kun je fun hebben hoor!
Mee op vakantie, dan moet 'ie dus niet te groot zijn.
2 Weken? Dan moet 'ie niet te moeilijk zijn.
Wat dacht je van de Footy Papaya 3
Ik zag op youtube dat er eentje van depron was gebouwd. Nu ken ik depron van naam, heb er nooit mee gewerkt. Weet dus niet hoe te verwerken en ken de waterbestendigheid er niet van.
Weet wel van de berichten hier op het forum dat het zich eenvoudig (en snel) laat verwerken.

Depron Footy?
(Kost ook nog niet de wereld, dus niet een te grote aanslag op je vakantie budget ;) )

Y7iTBBJ8ZNU[/media] Depron Footy Filmpje

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Back