Aanschaf

• Topicstarter Topicstarter Aartmans
  • Startdatum Startdatum
A

Aartmans

Guest
Hallo, Ik ben vrij nieuw ik de wereld van modelbouw. Maar ik heb mij hier aan gemeld omdat ik het toch wel heel leuk vind. Maar nou zit ik toch met wat vragen (ondanks dat ik veel op internet heb gezocht)
1. Ik ben op zoek naar een auto op nitro, voor op het asfalt schaal 1/10 wat raden jullie mij aan.
2. Hard racen is leuk. maar als hij goed kan driften vind ik ook te gek.
3. instap model tussen de 200 en 300 euro, zo dat ik er wat mee kan spelen.
4. Advies naar een winkel of club waar ik goed word voorgelicht is ook van harte welkom, Ik woon zelf in Harderwijk dus als er een in de buurt zit is dat weer mooi meegenomen:D
Meer info is nooit weg, graag jullie mening.

Kijk eens of je een kyosho FW-06 of een HPI RS4 kunt vinden. Dat zijn prima auto's voor op de parkeerplaats. Deze auto's hebben zich al bewezen en de FW-06 zitten wat meer afstel mogelijkheden zodat hij het ook goed zal doen op het circuit.

In Lelystad heb je modelbouw4you zitten. Dit was eerder VG modelbouw en die kunnen je vast wel goed adviseren over een eventuele keuze.

M.v.g. Mark

Het rijden op een parkeerplaats is leuk in het begin om het rijden met een afstand bestuurd auto door te krijgen. In lelystad zit ook een baan waar je, zonder steentjes en rommel wat op een parkeerplaats toch een aanslag is op je auto , kunt rijden. Daar heb je ook leden die je kunnen helpen met advies en afstellen van je auto wanneer je het vraagt. Ik woon zelf in Putten en daar is een winkel die veel RTR setjes heeft zowel onroad als offroad. Deze man helpt je goed en repareert ook de autoos. ook kan hij voor jou misschien de auto in elkaar zetten wanner je dat aangeeft als je een wat betere kit koopt. Ikzelf zou een xray racer adviseren voor iemand die begint maar een kyosho is ook erg leuk , al is het alleen maar dat je met de kyoshocup dan mee kunt doen. Is ook qua uitgaven de goedkoopste klasse volgens mij. Wedstrijd rijden is zeer leuk om te doen, maar dat ervaar je pas wanneer je eraan begint.
wanneer je eventueel op de MACH gaat rijden zul je me daar bij wedstrijden op zaterdag wel bereid vinden om je te helpen. Ik zou zeggen
begin er mee en je zult zien dat het zelfs verslavend is zo leuk.

Bedankt voor de info, Die winkel in putten ga ik eens bezoeken na de vakantie. Hebben ze bij de MACH ook een oefenterrein? want als kind heb ik wel eens een autootje gehad, maar dit is dus een ander verhaal, en ik wil niet dat een ander zijn auto aan gort rijd door mijn onkunde.

wanneer je een email stuurt naar MACH kun je aangeven dat je een beginner bent en of er een begeleider bereid is om jou te begeleiden. Wanneer je lid wordt heeft de MACH ervaren rijders bereid gevonden om beginners te begeleiden. Ik ben ook vrijwilliger;) Dat is een groot voordeel want deze wijst je de weg op de baan en begeleid je verder met de auto. Ook kan deze de andere rijders even vragen jou alleen te laten rijden om te oefenen. Ik zou zeggen , zie je op de baan.:cool:

Bedankt voor het aan bod djiewie, ik zal zeker in de toekomst eens een afspraak maken bij MRM in lelystad. Mijn 1e auto heb ik gisteren binnen, ik ben inderdaad bij die zaak in putten geweest, en heb daar veel uitleg gekregen. Ook heeft hij de auto klaar gemaakt en af gesteld, en als ik mijn 1e liter op heb kon ik terug komen en dan stelt hij hem weer op nieuwe af. al met al een top zaak dus. Oja de auto die ik heb is een HPI RTR3 geworden de kap/body vind ik niet zo mooi maar daar voor zoek ik nog eens iets anders voor, het is een zwarte chevrolet corvette uit 1967

Laatst bewerkt door een moderator:
Back