2 stroombronnen in een systeem geeft in de regel vlammen.
niet op korte termijn.. maar het rommelt met elkaar.
2 (dezelfde) accu's kan wel(mits goed aangesloten), maar een bec en een accu naast elkaar gaat in de regel niet.
twee bec's al helemaal niet.
in dit geval gaat een bec en accu niet omdat je dan 2 voltages op het systeem zet. dat gaat niet.
OF de 2s lipo als stroomvoorziening, OF de interne BEC.
Het high voltage (oftewel 8,4 volt) moet je wel even verder bekijken dan alleen swashservo's.
de swash servo's gaat vaak wel goed, maar de staartservo wil zeer regelmatig een compleet andere max voltage hebben.
zo ook je fbl unit, soms gaan die maar tot 6 of 7 volt. en dan kun je er geen 8,4 volt op zetten..
ontvanger zul je ook even goed na moeten kijken.
zekerheid is alles ;-)
Qua staart. Goed is goed.
Niet mikken op waardes, tenzij je zeker weet dat de gyro bij bepaalde standen problemen geeft.
Al heb je 1% gain, goed is goed.
een heeeel klein beetje wag (langzame beweging in de staart, links rechts) kan en mag ook. de mijne willen in sommige windcondities ook wel eens een tikkie met de staart rommelen.
niet vervelend. stoort me niet. stuurgedrag etc is gewoon goed, en het is een langzame beweging, geen hunt. hunt vind ik vervelender, omdat dat ook wel eens door wil slaan naar een grote hunt, en daar kom je heel wat moeilijker uit.
probeer wat je kan om het 100% te krijgen. maar als het om een eenzame kleine beweging eens in de zoveel tijd gaat, verder is alles (stuurgedrag etc) ok, kun je evt ook denken dat het wel best is.
Je moet alleen even goed opletten bij wat je nu aan het doen bent.
als ik je goed begrijp, ben je nu met 3 dingen aan het rommelen.
software gain, en jij hebt dat volgens mij weer opgedeeld in de gain uit je zender, en in de unit.
en je hebt hardware gain, dus een andere servo, hevel langer of korter etc.
Verhoog je de hardware gain, kan je software gain omlaag. en andersom.
probeer je servo zoveel mogelijk uitslag te geven. dus linkje zo ver mogelijk naar binnen op de hevel. wel opletten dat hij de uiteindes nog wel haalt natuurlijk ;-)
stukje behoud van je servo.
dan proberen de staart goed te krijgen.
zit er tussen de hunt (snel heen en weer slaan, oscileren) en geen hunt geen acceptabel moment, zul je OF in het regelgedrag van de unit iets aan moeten passen (stop gains bij sommige) of evt een beetje met de hardware gain moeten spelen (link wat naar buiten op de hevel.
niet vergeten bij iedere aanpassing op de link om je eindpunten even goed in te stellen.
ook dat is behoud van je servo, en een gyro waarvan de uiteindes niet goed zijn, gaat ook rare dingen doen.
probeer 1 ding tegelijk te doen. gain doe je in de zender.
regelgedrag van de unit doe je in de unit.
Maar eerst de gain goed proberen voor je aanpassingen gaat maken in het regelgedrag.
ga je gain en hardware tegelijk aanpassen, weet je ook niet waar nu de oplossing zat.
en misschien ga je juist de verkeerde kant op, en weet je niet welke van de aanpassingen je de verkeerde kant op gegooid hebben..
kan soms een langdurig proces zijn..
ik ga er voor het gemak wel ff van uit dat de staart hardwarematig 100% ok is.
geen zware plekken in de aansturing. ook geen minder lichte plekken..
geen speling.
geen speling in de servo.
soms is het kritisch, en gaan alle kleine dingetjes meespelen..
zeker bij die kleine bewegingen..