Aansluiten electromotor

• Topicstarter Topicstarter grc3030
  • Startdatum Startdatum
G

grc3030

Guest
Hallo mensen,

Ik ben een beginner, maar het wel een motorzwever gekocht. Nu zit ik met de aansluiting van de electromotor, regelaar en ontvanger. Als ik de motor en regelaar aansluit zoals het mij verteld is dan weet ik niet hoe ik de motor kan laten draaien. Vanaf de regelaar gaat er wel een 3-polig draaitje naar de ontvanger, maar volgens mij is deze alleen voor de voeding van de ontvanger. De zender die ik gebruik is een Graupner MX-12 (en ik gebruik de ontvanger die in de doos zit). Hoe kan ik nu mijn electromotor laten lopen??

Gr. Frans

accu(juist gepoolt) aan de regelaar aansluiten, moter aan de regelaar aansluiten. de 3 aderige 'servo' draad in je ontvanger prikken(wel op het juiste kanaaluitgang!)
Als je een regelaar met bec hebt, zou zo alles moeten werken. met een regelaar met opto moet je nog een aparte ontvangeraccu aansluiten op de ontvanger.

ps. goede zenderkeuze ooverigens! :wink:

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb het zo aangesloten maar de motor draait niet. De motor werkt wel (motor rechtstreekt op de accu werkt dus). Ik hou het schema aan wat bij de Graupner in de handleiding staat dus zou het moeten werken. Of ik zou de juiste regelaar niet moeten hebben, maar toen ik de zwever kocht heb ik juist verteld dat ik de Graupner MX-12 als zender gebruikte. En daar kreeg ik een regelaar voor.

Gr. Frans

heb je de eht goede kanaal op de ontvanger? probeer eens een servo erop aan te sluiten om te kijken of dat kanaal goed werkt ;) Het kan ook zijn dat je de knuppel andersom moet gebruiken, dan moet het kanaal REVERSEN. Kan je makkelijk testen door de knuppel in de andere stand te zetten (moet altijd helemaal naar onderen OF helemaal naar boven). Je hoort de motor vaak heel even piepen. Dan is hij klaar om te draaien. Dit kan soms even een apar seconde duren.